hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2007 11:37

5 :oops: of miss. toch wel 8!?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 dec 2007 17:09

André schreef:
ajl schreef:Mijn man roept altijd dat hij 4 dochters wil :mrgreen:
Ah gezellig 4 dochters in het weekend bij nacht en ontij van en naar huis brengen, héél gezellig. Als je dan toch een voorkeur in gedachten wilt nemen........ :roll:
mijn schoonzus is zwanger van de vierde en heeft al 3 dochters.. dus ik ben benieuwd :mrgreen: voor mijn zwager zou ik een jochie wel heel gaaf vinden want anders is hij wel heel in minderheid...

sela schreef:
kwebbel schreef:op onze slaapkamer kan er geen wieg meer bij, zo klein dat het is, maar dat wil niet zeggen dat ..

en een wiegje aan het plafond? zoals in vliegtuigen?
he daar had ik nog niet aan gedacht :mrgreen: zolang het kind nog niet te zwaar is..... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 dec 2007 20:00

Ach, ik ben ook sterk in de minderheid, 1 man, 2 zoons en een stiefzoon...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 dec 2007 20:39

Ik ben vrijgezel dus kan er niet echt over oordelen. Als ik mijn leven nu zie met lange werkweken, lijkt het mij niets om gebonden te zijn aan een kinderen, het legt zoveel beperkingen op. Dan kan ik me voorstellen dat ik in getrouwde situatie zou willen dat er geen kinderen kwamen. Maar ik vind wel, dat trouwen betekent, dat je er in principe voor open staat om kinderen te krijgen, als je althans kiest voor een huwelijk met weinig onthouding. En ik vind dat gemeenschap betekent: ik aanvaard de mogelijke consequenties. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch een beetje het idee dat ik bij sommigen krijg. Dat is niet mijn stijl. :? Je hebt voor een huwelijk gekozen, je kiest voor gemeenschap, aanvaard dan ook de consequenties en zeur niet over het eventuele aantal kinderen dat het gevolg kan zijn. Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 21:13

Jort schreef:Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.

Dat is natuurlijk allang achterhaald. Sinds de uitvinding van de pil en het condoom heb je ook andere keuzes.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2007 21:46

Jort schreef:Ik ben vrijgezel dus kan er niet echt over oordelen. Als ik mijn leven nu zie met lange werkweken, lijkt het mij niets om gebonden te zijn aan een kinderen, het legt zoveel beperkingen op. Dan kan ik me voorstellen dat ik in getrouwde situatie zou willen dat er geen kinderen kwamen. Maar ik vind wel, dat trouwen betekent, dat je er in principe voor open staat om kinderen te krijgen, als je althans kiest voor een huwelijk met weinig onthouding. En ik vind dat gemeenschap betekent: ik aanvaard de mogelijke consequenties. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch een beetje het idee dat ik bij sommigen krijg. Dat is niet mijn stijl. :? Je hebt voor een huwelijk gekozen, je kiest voor gemeenschap, aanvaard dan ook de consequenties en zeur niet over het eventuele aantal kinderen dat het gevolg kan zijn. Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.

Maar heeft God dan gemeenschap alleen gegeven om kindjes te maken en te krijgen? Volgens mij niet. Seks is gegeven om van te genieten. En dat kan ook zonder kindjes te krijgen, denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 dec 2007 22:53

Jort schreef: En ik vind dat gemeenschap betekent: ik aanvaard de mogelijke consequenties. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch een beetje het idee dat ik bij sommigen krijg. Dat is niet mijn stijl. :?

Als je een relatie hebt en toe bent aan kinderen of er al een aantal hebt, dan praten we verder. Vergeet niet dat een mens niet een konijn is.

Je hebt voor een huwelijk gekozen, je kiest voor gemeenschap, aanvaard dan ook de consequenties en zeur niet over het eventuele aantal kinderen dat het gevolg kan zijn.

Wat een onzin. De aarde is al genoeg bevolkt, zoveel hoef je dus niet meer bij te dragen aan de menselijke reproductie.

Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.

Zeker, daarom kies je voor anticonceptie om zo te voorkomen dat je ongewenst kinderen krijgt.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 05 dec 2007 00:06

Jort schreef:Ik ben vrijgezel dus kan er niet echt over oordelen. Als ik mijn leven nu zie met lange werkweken, lijkt het mij niets om gebonden te zijn aan een kinderen, het legt zoveel beperkingen op. Dan kan ik me voorstellen dat ik in getrouwde situatie zou willen dat er geen kinderen kwamen. Maar ik vind wel, dat trouwen betekent, dat je er in principe voor open staat om kinderen te krijgen, als je althans kiest voor een huwelijk met weinig onthouding. En ik vind dat gemeenschap betekent: ik aanvaard de mogelijke consequenties. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch een beetje het idee dat ik bij sommigen krijg. Dat is niet mijn stijl. :? Je hebt voor een huwelijk gekozen, je kiest voor gemeenschap, aanvaard dan ook de consequenties en zeur niet over het eventuele aantal kinderen dat het gevolg kan zijn. Men heeft het hier wel over het aantal kinderen als oorzaak van problemen en dat we daar een keuze zouden moeten maken, maar de oorzaak ligt in je keuze voor het huwelijk en je sexuele leven en daarin moet je keuzes maken.

Duidelijke taal en helemaal mee eens. Groot genoeg om bij elkaar in bed te kruipen? Dan ook groot genoeg om de consequenties te dragen. En anders blijf je nog maar ff uit dat bed...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 05 dec 2007 00:22

Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 05 dec 2007 00:25

Russell schreef:Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.

Ja hij is goed, ik had er zelf niet op gekomen :mrgreen:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 05 dec 2007 00:26

Russell schreef:Ja, zo ken ik er ook nog een paar.. te stom om een condoom te gebruiken? Dan ook te stom om kinderen op te voeden.

Zo de waard is... :wink:
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 dec 2007 11:13

En tot slot; Een gewaarschuwd mens telt voor twee.. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 dec 2007 11:22

In zoverre heeft Jort gelijk dat je er altijd rekening mee moet houden dat het wel eens zou kunnen gebeuren, ondanks voorzorgsmaatregelen. Dat is ook een van de redenen dat seks binnen het huwelijk hoort. Maar dat je dan maar onbeperkt kinderen moet laten komen lijkt me niet verplicht als je dat niet wilt. In de bijbel hadden vrouwen ook nooit 15 kinderen. Maar deze discussie is al 100 keer gevoerd....

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 05 dec 2007 12:35

Lalage schreef:In zoverre heeft Jort gelijk dat je er altijd rekening mee moet houden dat het wel eens zou kunnen gebeuren, ondanks voorzorgsmaatregelen. Dat is ook een van de redenen dat seks binnen het huwelijk hoort.

Wat is dat nu weer voor rare redenering?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 dec 2007 12:48

Russell schreef:
Lalage schreef:In zoverre heeft Jort gelijk dat je er altijd rekening mee moet houden dat het wel eens zou kunnen gebeuren, ondanks voorzorgsmaatregelen. Dat is ook een van de redenen dat seks binnen het huwelijk hoort.

Wat is dat nu weer voor rare redenering?

Dat is helemaal niet zo'n rare redenering. Anti-conceptie geeft je nooit 100% zekerheid dat je niet zwanger raakt, het kan een keer mis gaan. (Google anders op 'ondanks pil toch zwanger') En het is opzich best verstandig om, voor je aan seks begint, na te denken of je een relatie hebt die bestand is tegen het krijgen van een kind. En eigenlijk is het voor een kind het beste wanneer het geboren word met ouders die een stabiele relatie hebben, samen wonen, evt. getrouwd zijn. Ik denk dat Lalage daarom vind dat seks binnen het huwelijk hoort.

Idd is het een beetje herhaling van de discussie.. en imho ook nog offtopic want het ging over de hoeveelheid kinderen en niet over of anti-conceptie goed is of niet.

Terug naar “Archief”