40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 dec 2007 09:42

Jo'tje schreef:Confrontatie. Grijp deze mogelijkheid aan om juist het gesprek aan te gaan met mensen/jongeren waarbij seks de dienst uitmaakt in het leven.

Yep... er is ook een bijeenkomst voor jeugdwerkers om tips aan de hand te doen hoe je naar aanleiding van dit programma in gesprek kunt gaan met tieners over seks... goed toch?

Tjek:

Beste jongerenwerker,
40 dagen zonder seks
Zeven seculiere jongeren met een actief seksleven worden uitgedaagd 40 dagen zonder seks te leven.
Een prikkelend en experimenteel reality programma van de Evangelische Omroep op Nederland 3
Nu al spraakmakend…
Ook voor JOUW jongeren!
Daarom nodigt de Evangelische Alliantie je uit voor een preview van 40 dagen zonder seks. De rol van de EA is om kerken en christelijke organisaties bij elkaar te brengen. Toen we van de EO (een van onze deelnemende organisaties) hoorden over dit TV-programma, leek het ons een unieke kans om jongerenwerkers te stimuleren en te helpen om het programma te gebruiken bij het bespreekbaar maken van seks, ook onder hun jongeren. De EO is onze gastheer bij de preview. Op 10 december van 10.00-12.00 uur zijn jullie welkom in de kapel van het EO-gebouw in Hilversum om één van de uitzendingen te bekijken en er samen over door te praten.
Wat is ’40 dagen zonder seks’?
De Evangelische Omroep start op 8 januari met de uitzending van het tv-programma 40 dagen zonder seks. In acht afleveringen vertellen zeven niet-christelijke jongeren met een actief seksleven over hun ervaringen met de uitdaging om zich veertig dagen te onthouden van seks. Doel is om hen zelf iets te laten ervaren van het bijzondere van seksualiteit, iets dat verder gaat dan het bevredigen van lustgevoelens. De EO hoopt ze zelf ontdekken dat seks mooier wordt als je het koppelt aan liefde respect en trouw. De EO doet tegelijkertijd ook onderzoek naar de omgang met seks onder seculiere jongeren, jongeren die kerkelijk zijn en jongeren die persoonlijk geloven.
Jullie rol
Dit programma biedt mogelijkheden voor jouw jeugdwerk doordat het de leefwereld van jouw jongeren heel realistisch en herkenbaar neerzet! Een geweldige mogelijkheid om met je jongeren door te praten over hun beleving van en ideeën over seks. Een aantal jongerenwerkers is al bezig met het maken van praatpapieren bij 40 dagen zonder seks. Deze komen ook op WerkindeKerk onder het thema jeugdwerk.
Om jouw jongeren vast enthousiast te maken voor 40 dagen zonder seks kun je vanaf 1 december een trailer van het programma downloaden via www.eo.nl. Want ze moeten natuurlijk wel kijken!
En nu… jouw reactie
Wil je gebruik maken van deze unieke kans om alvast kennis te maken met het programma en te kijken welke mogelijkheden het biedt voor jouw jongeren? Laat het mij dan vóór 5 december weten via arine@ea.nl. De preview gaat alleen door bij voldoende belangstelling.
En heb je belangstelling voor de trailer? Download ‘m dan!
Ik hoop echt dat 40 dagen zonder seks een middel mag zijn om jongeren te laten ontdekken hoe mooi God het bedoeld heeft ….
Met vriendelijke groet,
Arine Spierenburg
coördinator Jeugd Evangelische Alliantie
Op maandag en woensdag ben ik aanwezig op het EA-kantoor.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 14:05

Ah, de EO vaart in navolging van de CU dus ook mee met de verseksualiseringshype in christelijk Nederland.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 dec 2007 14:30

Overigens is dat zeker niet voorbehouden aan christenen. Genoeg anders- en ongelovigen volgen die hype en ageren tegen de seksualisering, en niet geheel onterecht.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 04 dec 2007 14:35

Ik mag sinds kort in het Tweakers.net huiskamer subforum. Daar is dus ook een soort van 40 days and 40 nights competitie. Dus ook onder mensen die nergens aan doen kan het dus wel.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 15:00

kurtyo schreef:Overigens is dat zeker niet voorbehouden aan christenen. Genoeg anders- en ongelovigen volgen die hype en ageren tegen de seksualisering, en niet geheel onterecht.

Ja, ik twijfelde nog of ik niet 'christenen en conservatieven' neer moest zetten. 8)

Waarom is dat volgens jou niet onterecht overigens? Ik vond in dit verband het volgende artikel wel een verfrissend geluid tussen het moralistische gejammer van de laatste jaren: http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_en_televisie/artikel/asp/artnr/180133/index.html
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 dec 2007 15:59

Russell schreef:Ik vond in dit verband het volgende artikel wel een verfrissend geluid tussen het moralistische gejammer van de laatste jaren: http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_en_televisie/artikel/asp/artnr/180133/index.html
Een korte blik op de advertenties (google ads) onderaan het artikel zegt me dat die advertenties de inhoud van het artikel zelf ondergraven. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 04 dec 2007 16:04

Je hebt het artikel niet gelezen, dus daar weet jij niks van.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 dec 2007 18:44

jip_86 schreef:Ik mag sinds kort in het Tweakers.net huiskamer subforum. Daar is dus ook een soort van 40 days and 40 nights competitie. Dus ook onder mensen die nergens aan doen kan het dus wel.

waarvan akte :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 dec 2007 09:24

@MrSokkie :mrgreen:

Goed, genuanceerd stuk uit de Elsevier!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 13:36

Russell schreef:Ah, de EO vaart in navolging van de CU dus ook mee met de verseksualiseringshype in christelijk Nederland.

Leuk, van die onzinreacties. Blijkt wel dat je er niks van hebt begrepen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2007 13:40

Overigens hoorde ik dat er zowel in het ND als in het RD een positief artikel over stond. Natuurlijk is er ook wel kritiek vanuit de hoek waar alles moet kunnen en men helemaal geen problemen ziet. In het artikel in Trouw blijkt dat dat, helemaal voor chirstenen, maar sowieso, niet klopt... Goed dat daar aandacht aan wordt besteed.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 12:02

Marnix schreef:
Russell schreef:Ah, de EO vaart in navolging van de CU dus ook mee met de verseksualiseringshype in christelijk Nederland.

Leuk, van die onzinreacties. Blijkt wel dat je er niks van hebt begrepen.

Ik mis de argumentatie. Gezien de frequentie waarmee er in bepaalde lagen van de samenleving tegenwoordig over seks en de verschrikkingen ervan geklaagd wordt lijkt me het namelijk geen onjuiste observatie.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 dec 2007 13:53

Russell schreef: Gezien de frequentie waarmee er in bepaalde lagen van de samenleving tegenwoordig over seks en de verschrikkingen ervan geklaagd wordt lijkt me het namelijk geen onjuiste observatie.

Russell, je kletst uit je nek! Er werd altijd al over seks en de verschrikkingen er van gepraat. Alleen nu beginnen ze niet alleen van uit christelijke kring de gevaren te zien van de voortgaande seksualisering van de maatschappij.

Daarom ben ik blij dat juist de EO er aandacht aan besteedt

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2007 15:10

Precies. In heel veel media wordt er juist gedaan alsof het normaal is dat je het met iedereen doet enzo. Sla maar eens wat tijdschriften er op na. Het enige wat je dan aan problemen tegenkomt is: "hoe krijg je ze in bed, wat voor hulpmiddelen gebruik je etc.

Die problematiek dat alles maar moet kunnen en voor een andere visie geen plaatst is, is bij hulpinstanties enzo wel bekend. Jou bewering klopt dus van geen kant en is niet beargumenteerd. Daarom ben ik er ook nog niet zo serieus op in gegaan. Kom eerst nou maar eens zelf met kloppende argumenten.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 06 dec 2007 15:16

Denkertje21 schreef:
Russell schreef: Gezien de frequentie waarmee er in bepaalde lagen van de samenleving tegenwoordig over seks en de verschrikkingen ervan geklaagd wordt lijkt me het namelijk geen onjuiste observatie.

Russell, je kletst uit je nek! Er werd altijd al over seks en de verschrikkingen er van gepraat. Alleen nu beginnen ze niet alleen van uit christelijke kring de gevaren te zien van de voortgaande seksualisering van de maatschappij.

Welke gevaren?

Ik geloof best dat seks in jullie kringen altijd al een hot item was, maar je kunt niet ontkennen dat die vermeende seksualisering van de samenleving tegenwoordig veel meer in de media is dan voorheen.

Terug naar “Archief”