Moderator: Moderafo's
Kan zijn, maar er zijn ook momenten dat het beter is dat je uit je huidige 'omgeving' wordt gehaald.Rolf schreef:Advies van een christelijke huisarts, jaren geleden, aan iemand die zelfde voorstelde daar naar toe te gaan. Zijn advies: nooit doen.
Ook adviseerde hij, zoveel mogelijk gewoon onder de mensen te verkeren.
Daar kan iemand zich soms aan optrekken.
Bijv. door gewoon, met vooral lichamelijke arbeid, een beetje mee te doen.
Een omgeving waarin "veel problemen bij elkaar zijn", heeft ook nadelen.
Of dit advies ook verband hield met de praktijken daar, kan ik niet beoordelen.
Die ervaring heb ik niet, als er 'perongeluk' iemand terecht kwam die andere hulp nodig had werd zo'n iemand ook niet verder behandeld, maar wel met een advies doorverwezen. Er werken ook vrijwel geen psychologen en iig geen psychiaters.droomvogel schreef:alleen daar doen ze alsof ze een psychiatrisch ziekenhuis zijn en dat zijn ze niet.
droomvogel schreef:Ik ben er van overtuigd dat deze mensen het goed bedoelen maar op deze manier brengen ze mensen schade toe.
Als je protesteerd tegen die testen dan worden ze boos.
Ik heb het gevoel dat het een beetje sekte achtig is, al is dat wel een zware benaming natuurlijk maar tvoelt zo verkeerd wat ze daar doen.
Ik ben trouwens niet tegen herstellingsoorden want ik denk dat het een hele goede oplossing kan zijn om tijdelijk afstand te nemen van moeilijke dingen en uit te rusten
denkertje21 schreef:"ik heb altijd geloofd dat een vrouwelijke dominee niet kon, maar elke keer als ik naar haar luister, heb ik er heel veel aan, dus ik hou maar op met oordelen..."
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten