Moderator: Moderafo's
jamillah schreef:Sabra schreef:jamillah schreef:Ow Sabra, wat zeg je dat toch weer enorm lullig. Er zijn zoveel mensen die zo graag een kindje willen en het niet (kunnen) krijgen. Het is dat ik inmiddels je poststijl een beetje ken anders zou ik nog oprecht kwaad op je zijn.
Dat is dan heel vervelend voor die mensen.
welk een empathie Sabra
Laodicea schreef:Moet alles leuk zijn?Hippieblijhoofd schreef:Geen.
En anders iig meer dan twee. Maar daar mogen ook pleegkinderen bij zijn. Een groot gezin is wel onwijs gezellig vind ik, maar je moet het als ouders ook nog leuk vinden.Mwah, als je je best doet, dan kan het je wel gelukkig maken.
Mjah, het gras is altijd groener bij de buren he?
jamillah schreef:@hippieblijhoofd, dankjewel, dat betekend dus dat ik dagelijks hersenloos bezig ben![]()
mw schreef:Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.
Omdat het goed is?Hippieblijhoofd schreef:Waarom zou je in vredesnaam iets gaan waarvan je denkt dat het niet leuk is, om daarna je best te gaan doen om toch gelukkig te worden?
Grapjas, je noemde een heel rijtje.Enne.. luiers verschonen kun je inderdaad zo intellectueel inspannend maken als je zelf wil
Ik weet niet, ik heb ook wel andere geluiden hierover van je gehoord.
Ik geloof niet dat ik gelukkig word van veel kinderen snel achter elkaar. Dat geloof ik omdat ik het opvoeden van heel dichtbij meemaak – en natuurlijk zijn het niet mijn eigen kinderen, maar ik ben wel na hun ouders de belangrijkste persoon in hun leven. Ik dacht vroeger ook nogal rooskleurig over kinderen krijgen, maar sinds ik het van dichtbij meemaak lijkt het me niet echt wat.
Leuk is het woord niet, zingevend zou denk ik passender zijn. Niet dat andersoortige roepingen minder zin hebben, maar als ik bij mezelf zou nagaan dat er een mensje in je buik groeit, met je vergroeit, dat je er verantwoordelijk voor bent, en dat je dat dan mag opvoeden tot een kind van God in liefde, daar verbleekt toch alles bij? Maar goed, dat is ook wat ik bedoelde met dat het gras altijd groener is bij de buren he? Ik vind het moederschap, hoe langer ik er over nadenk, wel zo'n ontzettend groot wonder, terwijl jij moeder zou kunnen worden, en je daarom vooral naar andere dingen kijkt.Misschien ben jij er wel meer aan toe dan ik (iets wat wellicht ook met leeftijd te maken heeft) of vind jij het wel leuk – maar dat wil niet zeggen dat dat meteen voor iedereen geldt.
Bovendien denk ik dat opvoeden met zes kinderen niet interessanter is dan met twee – sterker nog, ik denk dat je dan zoveel meer met huishoudelijke taken en dingen als voeren/aankleden/verschonen bezig bent, dat je veel minder tijd en energie voor het interessant maken van opvoeding (dmv lezen en interactie) over hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten