hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 dec 2007 23:53

rosalie83 schreef:
mw schreef:Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.

Ja, je krijgt kinderen, maar je kunt er ook voor kiezen om kinderen te krijgen. Of niet.

ik kan niet kiezen of ik iets krijg... Ik kan er wel voor kiezen iets wat ik kan krijgen niet aan te nemen. Om wat voor reden dan ook... (is niet aan mij om daar nu over te oordelen)

In hoeverre geld belangrijk is? Op bijstandniveau 10 kinderen, tjah wat lastig lijkt me.
Ik heb altijd grote bewondering voor mijn moeder gehad. vaak liet ze dingen voor haarzelf schieten, om dan dingen voor een van haar kinderen te kopen. Doordat ik uit een groot gezin kom heb ik kunnen leren met weinig tevreden te zijn. En dat ik niet altijd alles kon krijgen vind ik nu meer een zegen dan een last.

Je verstand gebruiken bij de verantwoording van kinderen vind ik dus niet om nu al te zeggen: ik neem later 2 kinderen. Nee, om na elk kind mijn lichaam rust te gunnen, mijn kinderen die ik heb geven wat ze nodig hebben (dwz aandacht, begeleiding, voorleven in een christelijke houding, enz enz). Maar ook steeds weer voor te leggen aan God: wat is wijsheid wat wij doen? mogen we nog voor een volgend kindje gaan, als U die ons wil geven? En ikg eloof absoluut als God mij 10 kinderen geeft dat Hij mij daar ook de kracht, wijsheid en middelen voor geeft.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 23:59

Hippieblijhoofd schreef:Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn evt. as. man huisman zou zijn :)
Mm, jammer ik vermoed dat jij net een paar jaar te jong bent. 8)
Grapje heur, ik wil ook niet meer met luiers liggen klooien, enzo.
Bij nacht en ontij uit je bed moeten is ook nog steeds niet mn sterkste kant.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2007 00:11

Dippie schreef:
Gerdien B. schreef:ik vind de psyche van de ouders ook wel erg belangrijk. Als zij weten dat ze met 1 kind er bij het niet gaan trekken, dan moet je daarin je verantwoording nemen. Anders gaat je hele gezin misschien wel onderuit.

Geld vind ik ook zeker wel een punt. Als ik totaal geen geld heb, wat kan ik een kind dan bieden? Ik heb er verantwoordelijkheid voor ook op dit vlak. Als ik die niet kan dragen, moet ik die verantwoording ook niet op mij nemen.

Geld kan dat idd een rol spelen ja, maar wanneer spreken we in nederland van; "totaal geen geld hebben?" Ik denk dat er dan "gelukkig" maar weinig mensen zijn die om die reden geen kinderen zouden willen hebben...
Gelukkig maar dippie!! Wij speculeren ook over kinderen, niet over het aantal, maar we vinden het fantastisch als we er überhaupt al eentje zouden mogen krijgen.
Op dit moment hebben we weinig tot geen ruimte (55m2, 1 slaapkamerTJE) maar dat wil niet zeggen dat het niet welkom is. Mensen zeggen vaak: "Wacht maar, je gaat nog naar school (bbl opleiding) enne o ja, je hebt toch MAAR 1 slaapkamer? Nee dan moet je het ook nog niet doen want je hebt geen ruimte."
Dan denk ik, waar slaat dat op ??? Oké qua ruimte is het niet ideaal dat geef ik eerlijk toe. op onze slaapkamer kan er geen wieg meer bij, zo klein dat het is, maar dat wil niet zeggen dat het niet welkom is!!! Op Zijn tijd komt er dan ook wel weer een oplossing denk ik dan zo...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2007 10:58

kwebbel schreef:
Dippie schreef:
Gerdien B. schreef:ik vind de psyche van de ouders ook wel erg belangrijk. Als zij weten dat ze met 1 kind er bij het niet gaan trekken, dan moet je daarin je verantwoording nemen. Anders gaat je hele gezin misschien wel onderuit.

Geld vind ik ook zeker wel een punt. Als ik totaal geen geld heb, wat kan ik een kind dan bieden? Ik heb er verantwoordelijkheid voor ook op dit vlak. Als ik die niet kan dragen, moet ik die verantwoording ook niet op mij nemen.

Geld kan dat idd een rol spelen ja, maar wanneer spreken we in nederland van; "totaal geen geld hebben?" Ik denk dat er dan "gelukkig" maar weinig mensen zijn die om die reden geen kinderen zouden willen hebben...
Gelukkig maar dippie!! Wij speculeren ook over kinderen, niet over het aantal, maar we vinden het fantastisch als we er überhaupt al eentje zouden mogen krijgen.
Op dit moment hebben we weinig tot geen ruimte (55m2, 1 slaapkamerTJE) maar dat wil niet zeggen dat het niet welkom is. Mensen zeggen vaak: "Wacht maar, je gaat nog naar school (bbl opleiding) enne o ja, je hebt toch MAAR 1 slaapkamer? Nee dan moet je het ook nog niet doen want je hebt geen ruimte."
Dan denk ik, waar slaat dat op ??? Oké qua ruimte is het niet ideaal dat geef ik eerlijk toe. op onze slaapkamer kan er geen wieg meer bij, zo klein dat het is, maar dat wil niet zeggen dat het niet welkom is!!! Op Zijn tijd komt er dan ook wel weer een oplossing denk ik dan zo...

Idd, net of die kamers en opleiding er toe doen.
Hier zeggen ze wel eens:' Oooh, jullie hebben nu toch 2 kamers over, en je opleiding is toch al bijna klaar. ALlebei een baan. Nou, dan kun je best aan kinderen beginnen (ja, ik blijf het beginnen noemen. Dat betekent niet dat ik denk dat ik ze neem, maar ik moet toch wel gewoon stoppen met dat pilletje voor ik kinderen kan krijgen (naja, tenzij het pilletje niet heeft gewerkt ofzo).
Tja, tuurlijk hebben we ruimte genoeg enzo. Als ik goed reken en meet voor wel 5 of 6 kinderen. Betekent nog niet dat ik dat wil.
Wat ik wel weet is dat ik altijd blij ben met mijn jonge moeder, die nu bezig is met carriere maken. Niet dat ik dat laatste wil, maar jong moeder zijn en jong 'er weer uit' lijkt me echt fijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 02 dec 2007 12:27

Hippieblijhoofd schreef:Geen.
En anders iig meer dan twee. Maar daar mogen ook pleegkinderen bij zijn. Een groot gezin is wel onwijs gezellig vind ik, maar je moet het als ouders ook nog leuk vinden.
Moet alles leuk zijn? :) Mwah, als je je best doet, dan kan het je wel gelukkig maken. ;)
En ik zou niet graag heel veel kinderen achter elkaar willen hebben, want dan ben je dagelijks bezig met van die hersenloze dingen als voeren/verschonen/eendjesvoeren/naardespeeltuin/eschoonmaken/opruimen nz.
Ik denk dat je dat net zo intellectueel inspannend kan maken als je zélf wil. :mrgreen: Ik denk dat het krijgen van kinderen niet voor mij is weggelegd, maar ik ben me de afgelopen tijd er wél meer in aan het verdiepen en ik denk dat je rustig kan stellen dat het opvoeden van kinderen op álle fronten, zowel intellectueel als gevoelsmatig, een stuk uitdagender is dan daartoe in verhouding saaie dingen als reizen, lezen, studeren, carriëre maken, enz. Mensen die zélf kinderen hebben en ook heel bewust opvoeden, bevestigen dat ook doorgaans. :)
Ik geloof dat ik daar niet tegen zou kunnen, ik vind één dag in de week al zat.
Maar er is wel een verschil he? Het zijn niet jouw kinderen. :) Maar niettmin zou je ook dat soort gewone dingen uitdagender kunnen maken door 'in the focussen', met een vergrootglas naar dat soort dingen te kijken, er wat over te lezen, en meer interactie toe te passen. Juist in combinatie met je studie moet dat toch ongelofelijk interessant zijn lijkt me? :)
Ik zou ook nog iets uitdagenders ernaast willen doen. Dat hoeft niet per se werk te zijn, maar wel iets waar ik meer van leer dan van huisvrouwengeklets en kindergebrabbel :P
Op zich kan dat natuurlijk altijd. Het leukste zou het zijn als je het weet te combineren, ook inhoudelijk. ;)
Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn evt. as. man huisman zou zijn :)

Begrijpelijk, ik, als man, zou wel eens moeder willen zijn. :schaterlach: Mjah, het gras is altijd groener bij de buren he? ;) Maar ook in dat opzicht is een inclusivistische benadering wellicht het meest zinvol; je voedt sámen de kinderen op, je brainstormt sámen over wie wat het beste kan en hoe je elkaar daarin versterkt, om zo samen met je gezin één te worden in Christus. :)
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 dec 2007 12:56

jamillah schreef:Ow Sabra, wat zeg je dat toch weer enorm lullig. Er zijn zoveel mensen die zo graag een kindje willen en het niet (kunnen) krijgen. Het is dat ik inmiddels je poststijl een beetje ken anders zou ik nog oprecht kwaad op je zijn.

Dat is dan heel vervelend voor die mensen. Toch je zult je toch moeten beseffen dat er ook mensen zijn die bewust (nog) geen kinderen willen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2007 12:58

jamillah schreef:Ow Sabra, wat zeg je dat toch weer enorm lullig. Er zijn zoveel mensen die zo graag een kindje willen en het niet (kunnen) krijgen. Het is dat ik inmiddels je poststijl een beetje ken anders zou ik nog oprecht kwaad op je zijn.

Nu, ik hoop voor jou, dat wanneer jou tijd is gekomen, dat jij er aan toe bent een kindje te ontvangen, je die ook krijgt. En mag verzuchten waarom je er nooit eerder aan bent begonnen. :)

Kan je uitleggen waarom de opmerking van Sabra lullig is?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 13:39

Sabra schreef:
paprikameisje2 schreef:tuurlijk krijg je kinderen!!

Dit is toch vooral een persoonlijke mening. Ik ben nu bewust kinderloos, en dat hoop ik de komende jaren ook te blijven.

Als wij beginnen met kinderen, dan is twee toch wel het maximum.

@lalage, het ging om deze opmerking voor de duidelijkheid. Net een paar posts na iemand die graag kinderen zou willen maar ze niet kan krijgen.

Dat komt voor mij lullig over, alsof je zelf beslist over leven en gaf ik Sabra mee dat ik hoop voor hem dat hij ze krijgt.

@hippieblijhoofd, dankjewel, dat betekend dus dat ik dagelijks hersenloos bezig ben :( :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 13:41

Sabra schreef:

Dat is dan heel vervelend voor die mensen.

welk een empathie Sabra :roll:

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 02 dec 2007 13:46

jamillah schreef:@hippieblijhoofd, dankjewel, dat betekend dus dat ik dagelijks hersenloos bezig ben :( :mrgreen:

Kan je je vinden in de aanmerking die ik maakte? 8) :mrgreen:
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 13:54

Laodicea schreef:
jamillah schreef:@hippieblijhoofd, dankjewel, dat betekend dus dat ik dagelijks hersenloos bezig ben :( :mrgreen:

Jawel, misschien kun je dat in vet nogeens herhalen? 8)

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 02 dec 2007 13:58

jamillah schreef:
Laodicea schreef:

Jawel, misschien kun je dat in vet nogeens herhalen? 8)

:mrgreen: Uw wensch is mijn bevel. :P

Ik denk dat je dat net zo intellectueel inspannend kan maken als je zélf wil. Ik denk dat het krijgen van kinderen niet voor mij is weggelegd, maar ik ben me de afgelopen tijd er wél meer in aan het verdiepen en ik denk dat je rustig kan stellen dat het opvoeden van kinderen op álle fronten, zowel intellectueel als gevoelsmatig, een stuk uitdagender is dan daartoe in verhouding saaie dingen als reizen, lezen, studeren, carriëre maken, enz. Mensen die zélf kinderen hebben en ook heel bewust opvoeden, bevestigen dat ook doorgaans. :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 dec 2007 14:00

ik begrijp dat je dit graag nog is leest Jamillah :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 dec 2007 14:03

Ghehehe inderdaad Gerdien :mrgreen:
Hartelijk dank! Ik kan er weer tegenaan deze week :D

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 dec 2007 14:33

jamillah schreef:alsof je zelf beslist over leven

Daar denk ik wellicht net even iets anders over.

Terug naar “Archief”