rosalie83 schreef:mw schreef:Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.
Ja, je krijgt kinderen, maar je kunt er ook voor kiezen om kinderen te krijgen. Of niet.
ik kan niet kiezen of ik iets krijg... Ik kan er wel voor kiezen iets wat ik kan krijgen niet aan te nemen. Om wat voor reden dan ook... (is niet aan mij om daar nu over te oordelen)
In hoeverre geld belangrijk is? Op bijstandniveau 10 kinderen, tjah wat lastig lijkt me.
Ik heb altijd grote bewondering voor mijn moeder gehad. vaak liet ze dingen voor haarzelf schieten, om dan dingen voor een van haar kinderen te kopen. Doordat ik uit een groot gezin kom heb ik kunnen leren met weinig tevreden te zijn. En dat ik niet altijd alles kon krijgen vind ik nu meer een zegen dan een last.
Je verstand gebruiken bij de verantwoording van kinderen vind ik dus niet om nu al te zeggen: ik neem later 2 kinderen. Nee, om na elk kind mijn lichaam rust te gunnen, mijn kinderen die ik heb geven wat ze nodig hebben (dwz aandacht, begeleiding, voorleven in een christelijke houding, enz enz). Maar ook steeds weer voor te leggen aan God: wat is wijsheid wat wij doen? mogen we nog voor een volgend kindje gaan, als U die ons wil geven? En ikg eloof absoluut als God mij 10 kinderen geeft dat Hij mij daar ook de kracht, wijsheid en middelen voor geeft.