Pesten & Roddelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 okt 2003 12:50

Oh ja, en roddelen? Dat doen ze maar lekker, dat blijft je hele leven zo, in de straat bij ons roddelen al die oude vrouwen over iedereen, dus denk ik, ook wel over mij, maar dat gaat langs mijn rug naar beneden, dat kan me dus echt niks schelen. Je bent tenminste nog de moeite waard, om over te praten, zeg ik altijd, dan ben je toch belangrijk voor ze, anders praten ze niet over je.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 okt 2003 15:37

Code: Selecteer alles

. Hij zegt dat ik boven haar moet staan en maling aan haar moet hebben, maar ze is zoooooo gemeeeeeeen, dat wil je niet weten......

Ja en dan word je heel opstandig als ze je helemaal niet kunnen begrijpen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 okt 2003 16:04

Evelien schreef:

Ja, want pesten bij volwassenen, gaat meestal zo achterbaks dat je bv er ook niet met zo'n pestkop over kan praten, want dan is het zo, of je je druk maakt om een geintje.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 okt 2003 18:00

Mariamagdalena schreef:
Evelien schreef:

Ja, want pesten bij volwassenen, gaat meestal zo achterbaks dat je bv er ook niet met zo'n pestkop over kan praten, want dan is het zo, of je je druk maakt om een geintje.....

jazekers.

Ik wou dat er bij ons school eens aandacht aan wordt besteed.
Degene die gepest worden durven niet eens naar docenten toe te gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2003 21:52

joepie

Berichtdoor joepie » 07 dec 2003 09:04

Hier op refoweb kunnen ze der ook wat van!
Iemand zo pesten dat die niet meer wil komen.
Echt heel erg kinderachtig.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2003 11:18

joepie schreef:Hier op refoweb kunnen ze der ook wat van!
Iemand zo pesten dat die niet meer wil komen.
Echt heel erg kinderachtig.

Ik vraag me af of hier wecht gepest wordt of iemand de waarheid gezegd wordt die erg vervelend wordt.
Echt pestgedrag heb ik hier nog niet gezien.

Over dat van Roosje van dat niet naar de docent durven gaan. Jij zit op een school met al aardig naar de volwassenheid gaande adolescenten. Lijkt me dat die de docenten niet meer nodig zouden hebben. Als ze dat wel hebben moeten ze het lef durven tonen er op af te stappen. Persoonlijk denk ik dat het veel verstandiger is om zelf een gesprek p2p aan te gaan met de pester.

Moet kunnen op die leeftijd lijkt me

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2003 11:25

En toch is het zo moppie..... Kom zelf maar eens een kijk(je) nemen.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2003 12:13

Evelien schreef:En toch is het zo moppie..... Kom zelf maar eens een kijk(je) nemen.

dat er gepest wordt wil ik wel geloven maar het lijkt me en ik denk dat dat ook het beste is dat je daar als semi-volwassenen over moet praten.

p2p met de pester. recht in de ogen kijken en hem uitleggen datdit niet kan. Dat je er last van hebt.
Lukt dit niet dan zul je daarbij hulp moeten inschakelen. Als je dat niet doet ( durft) ben je zelf net zo zwak. Je wilt er vanaf maar je durft er niets voor te doen.

KLinkt misschien hard maar daar komt het wel op neer. Jij bent de enige die er wat aan kunt doen als gepeste. De pester zal er niets aan veranderen als jij het initiatief niet neemt

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 dec 2003 13:47

zeker zelf niet gepest???

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 07 dec 2003 14:01

essieee schreef:zeker zelf niet gepest???

jawel!!! en heftig ook!! ging zover dat ik de pester recht op de bek geslagen heb. In 2 havo onder de aardrijkskunde les toen ik haar weer achter me hoorde fluisteren.

Sta nu aan de andere kant van de tafel en moet pesters begeleiden en ze weer zelfvertrouwen aanleren. Dan spreek ik over de leeftijd 12-16. Confrontatie is een van de dingen die we ( al dan niet begeleid) aanleren

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2003 16:51

p2p met de pester. recht in de ogen kijken en hem uitleggen datdit niet kan. Dat je er last van hebt.

gebeurd vaak zat. Maar meestal is het groeps gedrag. En als ze pas stoppen wanneer het te erg is geworden is het al te laat.

André

Berichtdoor André » 07 dec 2003 17:53

Uhm, ik ga me nu ff kwaad maken denk ik!!!

Groep A: Pesters 90%
Groep B: Degene die gepest worden 10%

Bij welke groep wil jij horen??

Wat gebeurt er als er iemand overloopt en het gaat opnemen voor iemand die gepest word??

Juist die hoort dan bij groep B

Wil je dit??

Neej

Dan is het voorstel de mensen uit groep B zouden een cursus training sociale vaardigheden moeten gaan volgen.

Misschien nuttig.........

Hier gaat er iets breken in mij, wat dacht je van de sociale vaardigheden van groep A??

Mijn pleidooi is dus verplicht vak TSV te beginnen op de basisschool.

Waarom??

Omdat het de enige manier is.

En wat dacht je van de mensen die om deze reden geen positief zelfbeeld meer hebben??

Iig 90% van de Paaz patienten heeft er last van.

Weet je wel wat dat kost??

En wat dacht je van de "restant" schade!!

En dan te weten dat de mensen uit groep B zachtaardig, vriendelijk, aardig, behulpzaam, en weet ik wat nog meer voor positieve dingen.....................

Dus bij welke groep wil jij horen??

Misschien wel bij A+B=C????

joris

Berichtdoor joris » 07 dec 2003 18:00

pesten zien als een groepsprobleem helpt al de helft. Vaak kan het zo over zijn dan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2004 17:38

paar weken geleden liep ik over straat. Zaten dr een aantal werkluitjes op een bank de lunchen. Ik was hun net voorbij toen er 1 van die werklui iets tegen mij riep en ik verstond het ook nog: He, rooie. Ik dacht bij me zelf zo van: doorlopen of terug lopen er die vent aanspreken. Ik heb het laatste gedaan en ben dus terug gelopen. En vroeg waarom hij dat riep? en of hij het normaal vondt? Het was een man van afrikaanse afkomst, dus een zwarte huidskleur. Ik zeg: ik ga jou toch ook niet uit schelden voor zwarte? . Hij wist niets meer te zeggen, maar toen ik door liep hadden de andere hun mond open getrokken. Maar ben toen maar door gelopen.
Misselijk vindt ik zoiets. :x

Terug naar “Archief”