hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2007 16:49

tuurlijk krijg je kinderen!!

maar financieel is alles niet zo gemakkelijk meer!! heb je drie kinderen moet je al een andere auto.. met zoveel megabanken erin of twee auto's!!

ik geloof dat dit ook mee speelt bij mensen!

zelf zou ik wel tig kinderen willen.. ook wel pleeg oid.. maar je moet ook denken aan je eigen gezondheid!

we zien wel wat de tijd ons brengt!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 dec 2007 17:05

Ik vind een groot gezin ook erg mooi, maar of we dat ook voor ons weggelegd is, is punt twee. We zien wel hoeveel kinderen we krijgen. Misschien duurt een tweede kind wel heel erg lang of lukt het helemaal niet meer. Zou het wel moeilijk vinden, maar met 1 kind ben ik ook erg 'gelukkig' en dankbaar! En 2 kinderen in 1 jaar lijkt mij niet best pittig, de verloskundige heeft ook aangeraden om ongeveer een jaar te wachten om goed te genezen (lichamelijk).

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 dec 2007 17:15

mw schreef:Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.

Ja, je krijgt kinderen, maar je kunt er ook voor kiezen om kinderen te krijgen. Of niet.

Lovely
Mineur
Mineur

Re: hoeveel kinderen??

Berichtdoor Lovely » 01 dec 2007 17:39

rhodé1986 schreef:Hoe denken jullie over het aantal kinderen? Je hoort tegenwoordig vaak na 2 of 3 kinderen 'zo ist wel weer goed'. En ik denk ook niet dat iedereen op een groot gezin zit te wachten. Hoe ga je er serieus mee om? :?:

Het is wel logisch eigenlijk, dat veel mensen tegenwoordig niet meer op een groot gezin zitten te wachten. Alles is duurder geworden en wordt ook steeds duurder. Ik denk dat je kinderen ‘krijgt’ maar dat bepaalt weer niet, dat je zelf niet kan beslissen hoeveel je er neemt. Ik denk namelijk wel dat het verstandig is ergens een grens te trekken met het aantal kinderen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 01 dec 2007 18:01

paprikameisje2 schreef:tuurlijk krijg je kinderen!!

Dit is toch vooral een persoonlijke mening. Ik ben nu bewust kinderloos, en dat hoop ik de komende jaren ook te blijven.

Als wij beginnen met kinderen, dan is twee toch wel het maximum.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 dec 2007 18:06

Sabra schreef:
paprikameisje2 schreef:tuurlijk krijg je kinderen!!

Dit is toch vooral een persoonlijke mening. Ik ben nu bewust kinderloos, en dat hoop ik de komende jaren ook te blijven.

Als wij beginnen met kinderen, dan is twee toch wel het maximum.

Paprikameisje bedoelt volgens mij niet te zeggen dat iedereen kinderen krijgt, maar dat je ze krijgt en niet neemt...

Wij denken niet zo na over hoeveel we er zouden 'willen', in principe is ieder kindje wat God ons schenkt welkom, met natuurlijk wel de kanttekening dat we daarbij wel zorg hebben te dragen voor zowel ons lichamelijk als psychisch welzijn, maar waar onze grens dan ligt... dat zal de tijd leren.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 19:55

André schreef:
jamillah schreef:Als je kijkt naar de ontwikkelingen op het moment is dat misschien een punt waar je je redelijk zorgen over zou kunnen maken.
Weet ik niet, mijn zoon van 18 krijgt meer geld met scholier spelen dan ik destijds.
Wat is er overigens mis met een 'pauze' van 4 jaar?

niks mis met pauze, wel met het vooraf bedenken ervan, dan stuit je op kritiek 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 20:19

Ow Sabra, wat zeg je dat toch weer enorm lullig. Er zijn zoveel mensen die zo graag een kindje willen en het niet (kunnen) krijgen. Het is dat ik inmiddels je poststijl een beetje ken anders zou ik nog oprecht kwaad op je zijn.

Nu, ik hoop voor jou, dat wanneer jou tijd is gekomen, dat jij er aan toe bent een kindje te ontvangen, je die ook krijgt. En mag verzuchten waarom je er nooit eerder aan bent begonnen. :)

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 20:36

jamillah schreef:
André schreef:
jamillah schreef:Als je kijkt naar de ontwikkelingen op het moment is dat misschien een punt waar je je redelijk zorgen over zou kunnen maken.
Weet ik niet, mijn zoon van 18 krijgt meer geld met scholier spelen dan ik destijds.

niks mis met pauze, wel met het vooraf bedenken ervan, dan stuit je op kritiek 8)
Een pauze kun je in dit geval alleen maar vooraf bedenken. 8)

Maar stuit je dan op kritiek van mensen, of op kritiek van God vanuit Zijn Woord? (gewoon om eens over na te denken)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 20:43

André schreef:
jamillah schreef:
André schreef:

Een pauze kun je in dit geval alleen maar vooraf bedenken. 8)

Maar stuit je dan op kritiek van mensen, of op kritiek van God vanuit Zijn Woord? (gewoon om eens over na te denken)

Ik hoef daar niet over na te denken, en dat weet jij ook wel :wink:

edit: ik bedoel, 4 jaar verantwoord bijeen liggen dat wordt wel een beetje lastig. En aangezien ik niet aan de pil begin, sja.
En kritiek van mensen, ik heb een gladde rug, inmiddels.
Laatst gewijzigd door jamillah op 01 dec 2007 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 20:49

*Zoekt op internet naar een pabo voor 40 plussers* :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 20:51

André schreef:*Zoekt op internet naar een pabo voor 40 plussers* :wink:

ghe

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 dec 2007 21:07

rosalie83 schreef:
mw schreef:Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.

Ja, je krijgt kinderen, maar je kunt er ook voor kiezen om kinderen te krijgen. Of niet.

je kunt er wel voor kiezen dat je ze wilt krijgen... of je ze krijgt is dan nog de vraag...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 dec 2007 21:14

wij hebben nu 2 kinderen.... ik zou er wel graag 4 willen hebben... Tobias vindt het wel goed zo :mrgreen: we zijn er nog niet over uit wat nu het verstandigste is...

Op dit moment heb ik aan de ene kant zoiets van: het is nu eerst zo wel genoeg... tis druk genoeg... maar aan de andere kant denk ik van.. doe mij maar zo snel mogelijk 4 kids (de volgende maar een tweeling.. ben ik meteen klaar met zwanger zijn :mrgreen: :mrgreen: ) ... en als ze dan allemaal naar de basisschool kan, kan ik me weer richten op mijn "carriere" :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Ik wil nl eigenlijk niet werken zolang de kids nog niet naar de basisschool zijn.. of het zou een baantje voor savonds of zaterdag moeten zijn!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 dec 2007 23:49

Geen.
En anders iig meer dan twee. Maar daar mogen ook pleegkinderen bij zijn. Een groot gezin is wel onwijs gezellig vind ik, maar je moet het als ouders ook nog leuk vinden. En ik zou niet graag heel veel kinderen achter elkaar willen hebben, want dan ben je dagelijks bezig met van die hersenloze dingen als voeren/verschonen/eendjesvoeren/naardespeeltuin/eschoonmaken/opruimen nz. Ik geloof dat ik daar niet tegen zou kunnen, ik vind één dag in de week al zat. Ik zou ook nog iets uitdagenders ernaast willen doen. Dat hoeft niet per se werk te zijn, maar wel iets waar ik meer van leer dan van huisvrouwengeklets en kindergebrabbel :P
Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn evt. as. man huisman zou zijn :)

Terug naar “Archief”