Tekenen van de tijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 dec 2003 20:13

hijwel schreef: Sorry hoor, maar ik vindt d66 nog niet helemaal zo'n foute partij.
Ik vindt het heel gek dat er soms D666 van gemaakt wordt. Heel jammer zelfs.

En met dat kleine "zesje" is gewoon dikke nonzes, ik ben ook geboren in '84

Nee, wat nou, nonsens? Vroeger zag het logo van D66 er niet uit als D66, maar als D'66. Ik zeg niet dat ze het zo bedoeld hebben, maar geloof ook in onbedoelde symboliek. Uiteindelijk kun je er niet omheen, dat D66 altijd de eerste partij zal zijn om elementen van het christelijk geloof uit de samenleving te schrappen. Dit is de meest recente. En het is duidelijk welke partij het eerst voor abortus en euthanasie en homohuwelijk enzovoorts gepleit heeft.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 06 dec 2003 18:27

hijwel schreef:
Gershwin schreef:
hijwel schreef:
Kaw schreef:D66(6)

Hey het is gewoon D66

Het is tegenwoordig idd D 66; vroeger stond daar een ' tussen (dus: D'66), met de dikke kant naar onder. Een klein zesje dus... Ik weet niet waarom en wanneer het geschrapt is.

Sorry hoor, maar ik vindt d66 nog niet helemaal zo'n foute partij.

We hadden van de week een lezing van Schalk van de RMU, hij ad van een vooraanstaande D66 gehoord dat D66 een voor opgezet plan had om alle christelijke elementen (normen en waarden) uit de wetten te werken...
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

garry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor garry » 09 dec 2003 16:38

Ik vind het toch net iets te makkelijk mensen. We leven in de eindtijd, alles is tegen het christendom, en zo zijn we weer fijn ons eigen kluppie, dicht bijeen schuilend tegen die boze buitenwereld. Lekker somberen omdat we zo'n onderdrukte minderheid zijn.

Dit denken is natuurlijk van alle tijden. Hoe vaak is al niet gezegd dat we in de eindtijd leven? Was het niet Jezus zelf die stelde dat nog in dit geslacht die vreselijke dingen zouden geschieden? Dat geslacht leeft al heel lang niet meer dus heeft het geen zin je druk te maken om wat Hij nou precies bedoelde. Wij leven in het HIER en in het NU en we hebben een opdracht.

Neem één ding van me aan: we leven helemaal niet in de eindtijd. Er is meer dan voorheen behoefte aan spiritualiteit, aan religieuze symbolen, aan houvast. De ellende om ons heen was er altijd al en elke eeuw kent zijn interpretatie van Daniel en Openbaringen. Daar moet je je niet aan willen branden. Accepteer gewoon dat niet alles te bevatten valt en richt je op de wereld waar je in leeft.

Waarom proberen wij, christenen, niet te voorzien in de leegheid en in de holheid die velen voelen maar waarmee ze naar allerlei merkwaardige gezelschappen lopen? Waarom zijn wij, christenen, niet degenen die onze gelederen openen om allen die op zoek zijn naar zingeving te omarmen? Waarom zitten wij bij elkaar te kniezen en ons bijkans vervolgd te voelen? Ik kan me daar echt aan ergeren.

Kom op, wat straalt hier nou van uit? Dit is toch geen werving, geen uitstraling waar je een ander blij mee maakt? Waarmee je iedereen nodigt erbij te willen horen?

Doemdenken? Bah!!!

garry

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 dec 2003 09:11

hijwel schreef:
Gershwin schreef:
hijwel schreef:
Kaw schreef:D66(6)

Hey het is gewoon D66

Het is tegenwoordig idd D 66; vroeger stond daar een ' tussen (dus: D'66), met de dikke kant naar onder. Een klein zesje dus... Ik weet niet waarom en wanneer het geschrapt is.

Sorry hoor, maar ik vindt d66 nog niet helemaal zo'n foute partij.

Borst zei op goede vrijdag, toen de euthenasiewet er doorgedrukt was:"Het is volbracht!" En dat was nou niet per ongeluk.

Verder zitten ze zo ongeveer achter alle besluiten die tegen de schenen van het Christendom schoppen. Abortus, Euthenasie, zondagswinkelen, homohuwelijk, adopteren van kinderen door homo's enz. enz.

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2003 06:18

Kaw schreef:Borst zei op goede vrijdag, toen de euthenasiewet er doorgedrukt was:"Het is volbracht!" En dat was nou niet per ongeluk.

Verder zitten ze zo ongeveer achter alle besluiten die tegen de schenen van het Christendom schoppen. Abortus, Euthenasie, zondagswinkelen, homohuwelijk, adopteren van kinderen door homo's enz. enz.

,... het Christelijke onderwijs.

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 14 dec 2003 12:03

Wat zitten we nu te rekenen en te tellen? Zegt Hij zelf niet dat Hij zal komen als een dief in de nacht? We moeten er niet vanuit gaan dat Hij morgen komt, of over 10 jaar, of over 100 jaar. Ga er vanuit dat Hij vandaag zal komen, zorg dat je er klaar voor bent, dan maakt het niet uit wanneer Hij wederkomt!
May the strength of the Lord be with you!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 dec 2003 12:39

promise schreef:Wat zitten we nu te rekenen en te tellen? Zegt Hij zelf niet dat Hij zal komen als een dief in de nacht? We moeten er niet vanuit gaan dat Hij morgen komt, of over 10 jaar, of over 100 jaar. Ga er vanuit dat Hij vandaag zal komen, zorg dat je er klaar voor bent, dan maakt het niet uit wanneer Hij wederkomt!

Klaar zijn? Weten dat Hij je borg voor je schuld is en God voor je leven?
Ja dat te weten hoef je ook niet bang te zijn. daarom; strijdt om in te gaan!

Terug naar “Archief”