Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2007 15:50

Hmm, ik geloof dat m'n nesteldrang een beetje op is.... Dus wie heeft zin om de rest van m'n keukenkastjes te komen soppen? :D

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 27 nov 2007 15:59

Haai schreef:Hmm, ik geloof dat m'n nesteldrang een beetje op is.... Dus wie heeft zin om de rest van m'n keukenkastjes te komen soppen? :D

Laat alles dan gewoon liggen voor de kraamverzorgster :mrgreen: :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 nov 2007 16:55

Ehm, het zijn geen huishoudsters. ;)

Vandaag weer bij de VK geweest.
Beebje was net aan groot genoeg, voor volgende week een groeiecho gepland.
Voor de rest was ze verbaasd dat ik niet aan zwangerschapsgym doe,
en raadde heel erg aan om nog een paar lesjes te volgen. :/

Doen jullie dat? Of hebben jullie dat gedaan?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 nov 2007 17:03

MIjn zusje kan elk moment gaan beginnen met bevallen. het gaat niet helemaal goed op moment. Ze heeft alle verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging, maar omdat het niet uit de urine komt hebben ze haar toch naar huis laten gaan. Het kindje beweegt vrij weinig. Ze moet nu regelmatig een ECG ondergaan. Minimaal 2 keer per week.
Elke keer als zij het kindje een dagdeel niet voelt bewegen, moet ze voor een ECG komen. Vandaag moest ze weer, ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is.

het kindje is ook kleiner dan normaal, omdat mijn zusje groeiremmende medicijnen moest gebruiken.

Verder houdt ze zo enorm veel vocht vast dat haar hele huid van top tot teen strak staat.

Zal blij zijn als alles goed is gegaan en achter de rug is voor haar
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2007 17:34

Oei, spannend Gerdien... Hopen dat alles goed mag gaan!

@Aikongirl: ik heb wel zwangerschapsgym gedaan, was het eerst niet zo van plan. Achteraf heb ik er geen spijt van. Het was vaak erg gezellig en je krijgt toch wel meer te horen dan alleen wat je uit de boekjes haalt. Maar om nou te zeggen dat het zo'n beetje onmisbaar is... nee.

Ik moet vanavond weer naar de vk, hopelijk nu écht voor de laatste keer :lol: .

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2007 19:04

Spannend Gerdien! Ik hoop dat het snel begint en alles goed gaat!

Haai: ik help mee hopen :lol:

AikonGirl: Ik heb niet aan gym gedaan, vond het totaal overbodig en had er ook echt geen interesse in. Tijdens mn bevalling en het wegpuffen van de weeën heb ik ook geen spijt gehad, het ging gewoon vanzelf. Mijn verloskundige zei ook dat het gewoon voor de gezelligheid was en dat het wel leuk was om alvast te oefenen maar dat je nooit vantevoor weet hoe het gaat lopen. Lekker vaag dus al die verschillende meningen van vk's :wink:

Enne mijn kraamverzorgster was totaal geen huishoudster, was blij dat er nog een leerling bij was die het prima deed! Maar anders wast gewoon een bende geworden! Tip: ALs je het niet kan vinden met je kraamverzorgster, geef dat meteen aan :!: Ik was zo dom om het pas de laatste 2 dagen te vertellen en toen was de kraamtijd al bijna voorbij :|

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2007 20:08

tegenwoordig mogen de kraamverzorgsters weinig of haast geen huishoudelijk werk doen! (wc./badkamer/eten koken/bed verschonen van de kraamvrouw) Zelfs boodschappen mogen ze niet meer doen! Het wordt straks alleen nog maar moeder/kind verzorging!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2007 20:16

Evelien schreef:tegenwoordig mogen de kraamverzorgsters weinig of haast geen huishoudelijk werk doen! (wc./badkamer/eten koken/bed verschonen van de kraamvrouw) Zelfs boodschappen mogen ze niet meer doen! Het wordt straks alleen nog maar moeder/kind verzorging!

Dat ligt er wel aan van welke organisatie je kraamzorg hebt, dit is alleen zo bij organisaties die met het indicatieprotocol werken (en dat zijn wel de meesten)
Maar ik heb mazzel: krijg 64 uur en ze doen het hele huishouden :D .

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2007 20:24

Welke organisatie heb jij? Bij mij zeiden ze dat het verplicht was dat landelijk indicatieprotocol :o

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2007 20:37

tis ook maar net wie je treft... bij milan hadden we maar 3 uur zorg per dag.. 5 dagen.... maar die kraamverzorgster deed ie die tijd ook nog veel in het huishouden!! elke dag wc schoonmaken... badkamer.. boven zuigen.. was doen....

Bij Matteo hadden we 8 dagen 5 uur!! ook die vrouw deed ontzettend veel in het huishouden!! ze wilde zelfs wel het eten voor savonds klaarmaken!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2007 20:41

Tuurlijk, het ligt er ook aan wat voor een je krijgt.

Maar mijn moeder is ook kraamverzorgster (zelfstandige). Maar de uren zijn per organisatie/verzekering ook weer heel verschillend.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2007 20:53

ppm heb je al een buikfoto???

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 27 nov 2007 21:01

M'n zus heeft twee weken terug een baby gekregen en die had kraamzorg van SHG en ze kreeg 64! uur, de eerste dagen gewoon van
8 tot 6 meen ik. Echt luxe hoor. Je moet wel bij je verzekering navragen of ze het vergoeden want dat moet je bij hun zelf regelen. Hoe het precies zit weet ik niet.
Heb net vorige week zelf een intake gehad voor kraamzorg van RST en we krijgen 44 uur, dat was standaard volgens het landelijk protocol.
Kunnen nog wel met korting uren bij kopen, maar we laten het eerst maar even zo, en kijken straks wel hoe het gaat.

sela

Berichtdoor sela » 27 nov 2007 21:10

Evelien schreef:tegenwoordig mogen de kraamverzorgsters weinig of haast geen huishoudelijk werk doen! (wc./badkamer/eten koken/bed verschonen van de kraamvrouw) Zelfs boodschappen mogen ze niet meer doen! Het wordt straks alleen nog maar moeder/kind verzorging!

:mrgreen: :mrgreen:
bij mij mocht de kraamverzorgende niet eens m'n dochtertje de trap afdragen omdat er geen leuning aanzat. :roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 nov 2007 21:13

Nog even en ze mogen de baby niet meer verschonen want stel je voor dat er een virus in de ontlasting zit :shock:

Pffft, pietlutterig gedoe altijd. Wij zijn toch ook groot geworden zonder trapleuning? :roll:

Terug naar “Archief”