God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 14:51

”De tranen van God”, schrijft ze over de genade die God haar heeft gegeven, ondanks haar rolstoel en handicap. Zij laat iets zien van wat navolging en kruisdragen betekent. Juist in deze menselijke zwakheid komt de kracht van het Evangelie openbaar. Dat is het grootste wonder.

Erg mooi maar je denkt toch niet dat God haar dat expres gegeven heeft om haar maar gende te kunnen geven? :?

Kruisdragen??? ik zie kruisdragen meer op vrijwillige keuzes maken voor God, net zoals Jezus vrijwillig zijn kruis op zich nam. Dus dat zou betekenen dat elke verlamde moslim ook kruis draagt? Kruisdragen is een keuze die je zelf BEWUST maakt om iets te laten, om God's wil te doen. Om bijvoorbeeld niet je eigen te dienen maar juist Hem dienen ten koste van jezelf! DAT is kruisdragen!
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 14:57

we verschillen teveel van mening helaas.
Je bedoelt het allemaal goed, maar ik kan met zo'n evangelie zoals jij het brengt niet leven.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 nov 2007 15:05

Ik ken iemand die regelmatig naar Jan Zijlstra is geweest en helaas niet genezen werd daar. Terwijl ze echt iemand was die al haar vertrouwen op God had gesteld en een biddende achterban had.

Ze is er (psychisch) inmiddels beroerder aan toe als ze ooit was. Ze ging voor lichamelijk ongemak.

Ik vraag me af, hoe is het met diegene die daar toen genezen zijn? Is Janneke Vlot nog steeds genezen?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 15:10

Anthony schreef:
”De tranen van God”, schrijft ze over de genade die God haar heeft gegeven, ondanks haar rolstoel en handicap. Zij laat iets zien van wat navolging en kruisdragen betekent. Juist in deze menselijke zwakheid komt de kracht van het Evangelie openbaar. Dat is het grootste wonder.

Erg mooi maar je denkt toch niet dat God haar dat expres gegeven heeft om haar maar gende te kunnen geven? :?

Op zich denk ik wel dat dat kan.

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 15:12

Ik vraag me af, hoe is het met diegene die daar toen genezen zijn?

genoeg mensen zijn al jaren genezen.

Maar buiten welke bediening dan ook om: God geneest. Dat staat vast! of het bij de een nou wel of neit werkt. Jezus genas iedereen, de apostelen genazen iedereen. Jezus zegt zelf in marcus 16:17-18 dat tekenen en wonderen en handen opleggen en genezen de gelovigen zouden volgen!

PUNT UIT! Wat je ook zegt dit staat geschreven en Jezus zegt het zelf

En dan is het aan jou renee (en anderen natuurlijk) de keus of je professor bla bla bla met zijn onderzoekje gelooft of dat je Jezus zelf gelooft!

laat wie ogen heeft ook zien!
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 15:29

voordat ik naar huis ga nog even wat teksten waarom ik zo denk:

Als wedergeboren Christenen zijn wij gezeten in Christus Jezus. Efeziers 2:5-6 zegt: 'hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus...en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus.' Wij zijn in Christus! Dat is onze plaats als christenen. Wij hebben een compleet nieuwe identiteit in Hem.

Efeziers 1:3 zegt dat wij gezegend zijn met alle geestelijke zegeningen in Christus. Wij moeten leren wandelen in deze zegeningen door geloof.

2 Kor 5,4
Zolang we in onze aardse tent verblijven zuchten we onder een zware last, omdat we niet willen dat deze kleding wordt uitgetrokken; we willen dat er nieuwe over wordt aangetrokken, zodat het sterfelijke door het leven wordt verslonden.

2 Kor 5,17
Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen.

Ef 2,15
en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede

Ef 4,24
en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.

Op 2,17
Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint zal ik van het verborgen manna geven, en ook een wit steentje waarop een nieuwe naam staat die niemand kent, behalve degene die het ontvangt.”

1 Johannes 5:14-15: 'En dit is de vrijmoedigheid die wij tegenover Hem hebben, dat Hij, indien wij iets bidden naar Zijn wil, ons verhoord. En indien wij weten, dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, weten wij, dat wij de beden verkregen hebben, die wij van Hem hebben gebeden.'
Aanbid Hem in eenheid!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 nov 2007 15:42

Anthony schreef:
En dan is het aan jou renee (en anderen natuurlijk) de keus of je professor bla bla bla met zijn onderzoekje gelooft of dat je Jezus zelf gelooft!

dit is nogal een valse tegenstelling zeg.

Ik geloof 100% in Jezus!

Maar jij en ik leggen Zijn woorden verschillend uit, zo simpel is dat.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 nov 2007 15:45

Maar wie zegt dat de genezingen waar in de Bijbel over gesproken wordt altijd van die 'bijzondere' genezingen moeten zijn? God heeft ons zoveel middelen gegeven om met ziekten om te gaan, ik denk dat we allereerst moeten bidden of God hier Zijn zegen over wil geven, en het niet altijd direct in het bijzondere moeten zoeken...

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 15:56

ik denk dat we allereerst moeten bidden of God hier Zijn zegen over wil geven, en het niet altijd direct in het bijzondere moeten zoeken...

juist dat DENK jij....en dat mag maar waar is dit bijbels onderbouwd???? nergens!

Maar jij en ik leggen Zijn woorden verschillend uit, zo simpel is dat.

Lieverd ik val jou niet aan en meningen mogen verschillen, maar lees die bijbelteksten die ik boven heb geplaatst eens.

en als Jezus zegt dat die dingen (in marcus 16:17) de gelovigen zullen volgen dat is dat niet anders uit te leggen dan staat dat daar gewoon en dan neem je dat aan! wie ore heeft die hore!
Aanbid Hem in eenheid!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2007 19:46

Marnix schreef:Op basis waarvan gelooft men dat er een uitstorting van de Geest zal plaatsvinden bijvoorbeeld? Wie zegt dat dat ook Gods plan is? Dat de Bijbel zegt dat God zijn Geest zal uitstorten over al wat leeft... maar Petrus geeft al aan dat dit bij Pinksteren in vervulling is gegaan.

Juist!
Dit heeft te maken met: hoe lees je de Bijbel? Dat is namelijk het verschil, wat achter alle verschillen schuil gaat die hier aan de orde komen.
De hamvraag is hierbij: heb je oog voor de heilshistorische lijn in de Bijbel? In gereformeerde kring is het de traditie om die lijn te zien, terwijl dat in charismatische kringen niet gezien wordt. Dat is dan ook de reden dat het gereformeerde en het charismatische zoveel spanning geeft.

Antony schreef:In zijn striemen IS ons genezing GEWORDEN!!! Dit is een belofte die wij mogen pakken! Ziekte hoort niet bij Gods plan en in Jezus is alles al volbracht. Je wilt toch niet zeggen dat je denkt dat God gelovigen(en ongelovigen) graag ziek ziet??? Zeker niet na de kruisiging?

Ziekte hoort bij het bestaan van na de zondeval. En wij zitten nog steeds in dat bestaan. Dus hoort er ook ziekte bij ons bestaan. Dat is ons lot door de schuld van de zonde.
Gods heilsplan beoogt het heil van de uitverkorenen, die Hij al van de grondlegging van de wereld uitverkoren heeft, van eeuwigheid af. Dat plan wordt onfeilbaar uitgewerkt, onafhankelijk van menselijke factoren: er zal er niet één achterblijven die door God uitverkoren is.

rosalie83 schreef:God wíl dat we gelukkig zijn, God wíl dat we gezond zijn, God wíl dat we -vul maar in-. Wij moeten er alleen wel naar grijpen.

...en we moeten zelf naar het geloof grijpen, en naar onze redding?
Sorry hoor, maar dan heb ik geen hoop voor de eeuwigheid! Want dan is het een verloren zaak. In zo'n geloof kan ik geen troost vinden. Want een gevallen zondaar is dood in zonden en misdaden.

Ik vind de focus hier al helemaal fout: alsof het maar zou gaan om aardse dingen. De verlossing door Christus, zijn kruis, och, dat is passé, dat komt op de achtergrond te staan. Dat is dan een historisch feit, waar we verder niet al te veel meer bij stil staan. En dan krijg je een oppervlakkig geloof, waarin men geacht wordt alleen maar praise-liederen te zingen. De diepe tonen van bijvoorbeeld Psalm 130, waarin de dichter vanuit een intense diepte van zondenood zingt, weet men dan niet meer te plaatsen.

De hoofdlijn is het heilswerk van God, wat Hij door de geschiedenis heen uitwerkt. Dat was ook, waar Jezus zich mee bezig hield toen Hij op de aarde was. De tekenen die Hij daarbij deed, waren tekenen bij dat heilswerk. Het ging niet om die tekenen zelf.
De mensen hielden wel van spektakel. (Net als de charismatischen van vandaag.) Daarom liepen ze zo achter Hem aan. Maar daar moest Jezus niets van hebben. Want Hij was gekomen om het verlorene te zoeken, de verloren schapen van het huis van Israël. En al die mensen die Hem zo bewonderden om zijn wonderen, maar die hun eigen zondennood niet gevoelden, die bejegende Hij heel confronterend. En daardoor werd Hij impopulair.

En om er nog wat bij te zeggen: wat er met Job gebeurde past al helemaal niet in het plaatje van een God zoals je dat in het citaat schetst.

Anthony schreef:Dezelfde kracht die Hem uit de doden heeft opgewekt is in ons!

Dat is niet iets waar wij wel even over kunnen beschikken.
Als een mens wedergeboren wordt, dan gebeurt er een wonder. Dan gaat hij zijn schuld voor God leren kennen, en gaat hij beseffen dat hij zelf nooit meer zalig kan worden met zijn eigen inbreng. Er is voor hem geen redden meer aan. Maar dan gaat hij ook leren wat genade is. Dan gaat hij op Jezus Christus leren zien. Dan gaat hij dat wonder gevoelen, wat het is dat God naar verdoemelijke zondaren omziet, om hen zalig te maken. Daar kan het verstand niet bij, maar in het geloof wordt het gezien.
Dat genadewerk is het werk van een soeverein God.

Anthony schreef:Alleen ik denk dat als jij bijvoorbeeld zegt: Er heerst griep (om maar even wat te noemen) dan zeg je iets verkeerd?

Wat griep heerst?? JEZUS is HEER!!

En als je naar Jezus' bediening keek zie je dat Hij iedereen genas (een paar kleine uitzonderingen wegens klein geloof daar gelaten) Ik lees nergens dat Hij zei: Nou, jou genezen we maar niet, want het is God's plan dat jij ziek blijft!

Waarom zou God dan nu wel plannen hebben om mensen ziek te laten?

...
Precies zoals ik het zeg, als je begrijpt dat Jezus in ons is, en dat we in Zijn naam dignen mogen verbreken dan kun je het!

Spreek bijvoorbeeld niet uit: ik denk dat ik griep krijg, maar zeg b.v: Jezus naam staat boven de griep dus ik zal geen griep krijgen!

Zo denk ik er over.

Dat wat je over die griep zegt, is pertinent onjuist.

Bovendien heb ik nog nooit een genezingsverhaal over Jezus gelezen waarin Hij zo onhandig en stuntelig te werk gaat als Jan Zijlstra aan het begin van deze video. Jan Zijlstra praktizeert hier volop wishful thinking en het overschreeuwen van de werkelijkheid.

Anthony schreef:Ik denk alleen dat omdat de wereld God aan de kant geschoven heeft, dat we Hem te weinig ruimte geven om te genezen.

Alsof God afhankelijk is van ons!!
Wat een machtige mens, en wat een machteloze God veronderstel jij!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2007 19:50

Anthony schreef:...Ik wil graag afsluiten met 1 bijbeltekst: lukas 6:26
Wee u, wanneer al de mensen wel van u spreken, want hun vaders deden desgelijks den valsen profeten.
...

Anthony schreef:Johannes 1:12-13: “Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.
...

Anthony schreef:...
Marcus 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
...

Anthony schreef:OK in marcus 16:17 zegt Jezus duidelijk dat de gelovigen handen zullen opleggen en mensen genezen zullen, MAAR jij beweert dat dit nu een dwaalleer is???
...

Anthony schreef:Dat dwingende wordt (als het goed is) niet tegen God gesproken, maar dat wordt in de autoriteit van Jezus tegen de duivel gezegd.

En natuurlijk is het Gods wil geschiede! Dat moge duidelijk zijn, maar dat betekend niet dat je maar rustig en stil moet zijn!

Hand 9,27
Maar Barnabas trok zich zijner aan en bracht hem bij de apostelen en verhaalde hun, hoe hij onderweg de Here had gezien, en dat deze tot hem gesproken had, en hoe hij te Damascus vrijmoedig was opgetreden in de naam van Jezus.

Hand 9,29
en vrijmoedig optreden in de naam des Heren, en hij sprak en redetwistte met de Grieks-sprekende Joden; maar dezen trachtten hem om te brengen.

Hand 19,8
En Paulus ging naar de synagoge en trad drie maanden lang vrijmoedig op, om hen door besprekingen te overtuigen aangaande het Koninkrijk Gods.

Hand 6,8
En Stefanus, vol van genade en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk.

Rom 15,19
door kracht van tekenen en wonderen, door de kracht des Geestes. Zo heb ik, van Jeruzalem uit rondreizende tot Illyrië toe, de prediking van het Evangelie van Christus volbracht

1 Kor 2,4
mijn spreken en mijn prediking kwam ook niet met meeslepende woorden van wijsheid, maar met betoon van geest en kracht,

1 Kor 2,5
opdat uw geloof niet zou rusten op wijsheid van mensen, maar op kracht van God.

Fil 4,13
Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft.

Rom 8,17
Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.

Mat 10,8
Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

6. Luc 10,9
en geneest de zieken, die er zijn, en zegt tot hen: Het Koninkrijk Gods is nabij u gekomen.

Anthony schreef:...

Hand 5,16
En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen.

Hand 8,7
Want van velen, die onreine geesten hadden, gingen deze onder luid geroep uit en vele verlamden en kreupelen werden genezen;

Hand 28,9
En toen dit geschied was, kwamen ook de anderen op het eiland, die ziekten hadden, en werden genezen;

1 Petr 2,24
die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Anthony schreef:voordat ik naar huis ga nog even wat teksten waarom ik zo denk:

Als wedergeboren Christenen zijn wij gezeten in Christus Jezus. Efeziers 2:5-6 zegt: 'hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus...en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus.' Wij zijn in Christus! Dat is onze plaats als christenen. Wij hebben een compleet nieuwe identiteit in Hem.

Efeziers 1:3 zegt dat wij gezegend zijn met alle geestelijke zegeningen in Christus. Wij moeten leren wandelen in deze zegeningen door geloof.

2 Kor 5,4
Zolang we in onze aardse tent verblijven zuchten we onder een zware last, omdat we niet willen dat deze kleding wordt uitgetrokken; we willen dat er nieuwe over wordt aangetrokken, zodat het sterfelijke door het leven wordt verslonden.

2 Kor 5,17
Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen.

Ef 2,15
en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede

Ef 4,24
en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.

Op 2,17
Wie oren heeft, moet horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint zal ik van het verborgen manna geven, en ook een wit steentje waarop een nieuwe naam staat die niemand kent, behalve degene die het ontvangt.”

1 Johannes 5:14-15: 'En dit is de vrijmoedigheid die wij tegenover Hem hebben, dat Hij, indien wij iets bidden naar Zijn wil, ons verhoord. En indien wij weten, dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, weten wij, dat wij de beden verkregen hebben, die wij van Hem hebben gebeden.'

Wat zei ik ook al weer?
Boekenlezer schreef:...het Nieuwe Testament, ...dat laatste kwart van de Bijbel staat waarin jullie altijd met je snufferd zitten! :mrgreen:

:lol: :schaterlach: hysterisch-smile
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 nov 2007 20:50

Anthony schreef:Klopt....maar volgens mij gaan we toch een stuk sneller dood dan de mensen in het begin, als je bedenkt dat die allemaal bijna 800 jaar werden!

Tja, dat geloof ik sowieso niet natuurlijk.

Je wilt toch niet zeggen dat je niet gelooft dat God AIDS kan genezen??? :?

Hij heeft het in ieder geval nog nooit gedaan...

ZUCHT.....

Marcus 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Dus Jezus liegt hier????

DIt is een opdracht! wanneer gaan we doen wat Hij zegt???

Als gevolg van dit stukje tekst zijn er sekten die inderdaad giftige slangen opnemen, met alle gevolgen van dien... Enne, drink jij in Jezus naam eens een flesje gootsteenontstopper... ik ben benieuwd naar het resultaat. Als je ziek bent, dan ga je naar de dokter én je bidt, dat lijkt me het verstandigste.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 nov 2007 21:01

Giovannino schreef:Iets anders, maar wel in het verlengde van dit: God heeft nooit ziekte gewild; ziekte is een afgeleide van gebrekkigheid/broosheid/vergankelijkheid/dood. God heeft de mensheid niet geschapen om ze na een aantal jaren te laten sterven.

Dan vraag ik me af wat God voorzien had om de overbevolking tegen te gaan...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 nov 2007 21:37

Hij heeft het in ieder geval nog nooit gedaan...

Onzin. Het feit dat JIJ nog nooit iemand hebt ontmoet die genezen is van AIDS zegt nog niet dat God dat niet geneest.
pobody's nerfect

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 nov 2007 22:31

Jo'tje schreef:Onzin. Het feit dat JIJ nog nooit iemand hebt ontmoet die genezen is van AIDS zegt nog niet dat God dat niet geneest.

Klopt, en het feit dat ik nog nooit eenhoorns of kabouters heb gezien zegt ook niet dat ze niet bestaan maar het doet me wel vermoeden...

Maar het zou een hoop dure AIDS-medicijnen schelen, dat dan weer wel.

Terug naar “Archief”