God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 nov 2007 13:24

SimonT schreef:Het hele idee van radicaal voor Jezus kiezen is ook al iets wat Bijbels niet te funderen is, de discipelen die in Zijn nabijheid door Israel trokken begrepen niets van wat hij zij, hoe zullen wij dan die het moeten doen met de Bijbel en niet met de uitleg van Hem zelf, kunnen claimen dat wij 100% voor Jezus gaan... volgens mij kan je dat helemaal niet stellen

Radicaal voor Jezus kiezen wil niet zeggen dat je Hem altijd helemaal begrijpen... En over de discipelen... Als er een stel mensen júíst voor Jezus kozen zijn zij het wel! Ze lieten alles voor wat het was en gingen achter Hem aan!

SimonT schreef:Zijn de mensen van TRIN zonder zonden dan?

Wordt dat gezegd? :roll:

Marnix schreef:nee en een biddende houding aannemen is goed.... maar bidden heeft ook een vragende houding... in plaats van een eisende.

Ik vind de teksten in de bijbel die gaan over dat als je iets zegt in Jezus naam het dan ook gebeurt altijd behoorlijk eisend anders ;) Ik snap ook wel dat je niet kunt zeggen "Heer, geef me nu dit en dit", maar ik denk wel dat 'wij' te veel bidden op een manier van "Heer, als U het wilt, altublieft..." etc. God wíl dat we gelukkig zijn, God wíl dat we gezond zijn, God wíl dat we -vul maar in-. Wij moeten er alleen wel naar grijpen.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 26 nov 2007 13:26

Als je zegt dat je 100% voor Jezus gaat stel je dat m.i. wel ja...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 14:16

God wíl dat we gelukkig zijn, God wíl dat we gezond zijn, God wíl dat we -vul maar in-. Wij moeten er alleen wel naar grijpen

hier ben ik het helemaal mee eens.

Dezelfde kracht die Hem uit de doden heeft opgewekt is in ons!

We moeten onze IDENTITEIT in Hem maar eens gaan innemen. Jezus heeft alles al volbracht.

Hij heeft ons MACHT gegeven kinderen Gods te worden. Wij mogen met vrijmoedigheid tot Hem naderen.
Hoe vaak staat dat woord wel niet in de bijbel (vrijmoedigheid)

Stop met geloven in die leugens van de duivel waarin hij zegt dat je maar rustig op je plekje moet blijven zitten.

Het wordt tijd dat we ons als kinderen van God gaan gedragen. Wij zijn het zout der aarde!!!
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 26 nov 2007 14:17

ehe

Hij heeft ons kracht gegeven kinderen Gods genaamd te worden...

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 14:21

.
Hij heeft ons kracht gegeven kinderen Gods genaamd te worden...

Johannes 1:12-13: “Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

Alhoewel het bijna op hetzelfde neer komt...
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 26 nov 2007 14:31

pardon je hebt gelijk...

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 14:37

Geen probleem :D
Aanbid Hem in eenheid!

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 26 nov 2007 14:50

Anthony schreef:
God wil dat je beter wordt? Oh ja? God heeft je genezen! En 2 maanden later is de pijn weer terug. In plaats van afhankelijk te zijn van God maken we Hem vaak gewoon van ons afhankelijk. Daar moeten we voor uitkijken.

In zijn striemen IS ons genezing GEWORDEN!!! Dit is een belofte die wij mogen pakken! Ziekte hoort niet bij Gods plan en in Jezus is alles al volbracht. Je wilt toch niet zeggen dat je denkt dat God gelovigen(en ongelovigen) graag ziek ziet??? Zeker niet na de kruisiging?

Daar komt bij dat als je God gehoorzaam bent, Hij GAAT zegenen.
Als je in je autoriteit gaat staan, KUN je dingen verbreken.

En natuurlijk zijn we afhankelijk van God, wie denkt dat ie het alleen kan zal vallen, we hebben Hem overal bij nodig.

Je mag alleen wel de beloftes die in God's woord staan in je leven toepassen! Als je aan het woord van God en zijn beloftes gaat twijfelen, is dat nooit goed. En we weten allemaal waar dat vandaan komt

Dat ziekte niet bij Gods plan hoort is een leugen.
Zijn striemen is ons genezing geworden, dat gaat toch niet over ziekte maar dat betekent toch dat wij gered zijn van de eeuwige dood?
Ook in het NT waren er zieken, Paulus had een doorn in zijn vlees waar hij ook mee moest leven.

Wat zeg je bijv. tegen een meisje van 11 met broze botten die al 20 x haar benen heeft gebroken? Terwijl er zoveel voor haar gebeden is. Is het dan de bedoeling dat je maar blijft bidden om genezing? Of zou God een plan met haar hebben, juist met deze handicap?
Ik geloof met jou, dat God er geen plezier aan beleeft als zijn kinderen ziek zijn, maar juist wel als ze door ziekte heen op Hem blijven vertrouwen! Als dat gebeurt, hoe groot is dan de werking van Zijn Geest wel niet?

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 14:59

Paulus had een doorn in zijn vlees waar hij ook mee moest leven
hou me ten goede maar volgens mij was die doorn in het vlees geen ziekte...volgens mij doelde dat op verzoekingen en verleidingen van het vlees!

Wat zeg je bijv. tegen een meisje van 11 met broze botten die al 20 x haar benen heeft gebroken? Terwijl er zoveel voor haar gebeden is. Is het dan de bedoeling dat je maar blijft bidden om genezing? Of zou God een plan met haar hebben, juist met deze handicap?

Er zijn ook dingen die genezing in de weg kunnen staan. Maar ik geloof niet dat God zo een meisje expres die ziekte heeft gegeven omdat dat Zijn plan voor haar was. Ziekte hoorde vanaf het begin af aan niet bij Gods plan en Hij is eeuwig dezelfde.

En Jezus kruisdood heeft veel meer voor ons teweeggebracht dan alleen maar vergeving voor zonde....ook genezing. (Hij heeft elke kwaal en ziekte op zich genomen zodat wij gezond zouden zijn, hij is arm geworden opdat wij in zijn rijkdom mochten delen, hij is tot vloek geworden opdat wij mochten deelnemen in de zegen etc. etc. ) Ik weet ff niet meer uit me hoofd in welke tekst dat staat.

Er is een heel mooi boek van Wilkin van der Kamp dat heet: Het wonder van het kruis...waarin heel duidelijk (en bijbels onderbouwd) getoont wordt wat elke keer dat Jezus' bloed vloeide voor ons betekent.

Ik geloof met jou, dat God er geen plezier aan beleeft als zijn kinderen ziek zijn, maar juist wel als ze door ziekte heen op Hem blijven vertrouwen! Als dat gebeurt, hoe groot is dan de werking van Zijn Geest wel niet?

Dat zowiezo! Maar ik denk dat God liever iemand geneest dan dat ie iemand ziek houdt.
Aanbid Hem in eenheid!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 26 nov 2007 15:06

Inderdaag, ziekte hoorde er vanaf het begin niet bij, maar na het begin was er de zondeval, waar de mens met smart kinderen baart etc.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat als mensen ondaks gebed ziek blijven, dat ze dan geen kinderen van God zijn, of begrijp ik je dan verkeerd?
want als je dat stelt dan neem ik je dat zeer kwalijk!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2007 15:51

Precies. Als je goed gelooft kan je vragen wat je wil en je zal het krijgen. Gezondheid.... Een cadillac.... Rijkdom....

Alle oprechte christenen sterven alleen nog van ouderdom, niet door een ziekte.

Klinkt heel mooi. En iedereen die nog ziek is gelooft niet goed, eigen schuld dat je nog ziek bent. Geweldig.... kweek ook nog eens depressie onder je broeders en zusters. Hij geeft het gewoon, dat je nog ziek bent komt omdat je het niet aanpakt. Dom hoor.

Oh en mijn broertje is geestelijk gehandicapt. Dat is ook vast niet Gods bedoeling he.

triest hoor, zo'n succesgeloof waarin alles in dit leven al super wordt.

17 En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen: wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.
18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. 26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede.

Met Christus lijden om ook te delen in zijn verheerlijking. Wat houdt dat in?

35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad.

En Paulus was ook wel eens ziek.... (Gal 4:13)... Wat een kleingelovige moet het dan geweest zijn.

Zie ook Heb 11 (slot) over lijden als christenen en het uitzien naar de toekomst.

Die nuancering mis ik. Er zijn zoveel gelovigen aan ziekte gestorven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 15:55

Wat je dus eigenlijk zegt is dat als mensen ondaks gebed ziek blijven, dat ze dan geen kinderen van God zijn, of begrijp ik je dan verkeerd?

WOW!! :shock: waar haal je dat vandaaan? natuurlijk niet, er zijn genoeg gelovigen die nog ziek zijn! Leer aub lezen voordat je uitspraken in mijn mond legt waar ik totaal niet achter sta.

triest hoor, zo'n succesgeloof waarin alles in dit leven al super wordt.

marnix op jou hele verhaal ga ik geeneens in, je begint met oordelen over dingen die ik geeneens gezegd heb... lees goed of reageer anders gewoon niet
Aanbid Hem in eenheid!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 nov 2007 17:16

WOW!! waar haal je dat vandaaan? natuurlijk niet, er zijn genoeg gelovigen die nog ziek zijn! Leer aub lezen voordat je uitspraken in mijn mond legt waar ik totaal niet achter sta.

Ik haalde de conclusie van Marnix eigenlijk ook uit wat jij zei:

In zijn striemen IS ons genezing GEWORDEN!!! Dit is een belofte die wij mogen pakken! Ziekte hoort niet bij Gods plan en in Jezus is alles al volbracht. Je wilt toch niet zeggen dat je denkt dat God gelovigen(en ongelovigen) graag ziek ziet??? Zeker niet na de kruisiging?

Als ziekte niet bij Gods plan hoort zoals jij zegt, hoe leg je het dan uit dat er nog altijd zoveel kinderen van God zijn die ziek zijn?

Wat bedoel je overigens hiermee:

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 nov 2007 17:18

Nou Anthony, ik lees hetzelfde in jouw verhaal als Marnix. neem bijvoorbeld deze quote van je

Daar komt bij dat als je God gehoorzaam bent, Hij GAAT zegenen.

Ik wordt elke herfst verkouden (dat is een lichte ziekte). Ligt dat aan een zonde van mij? of zelfs maar aan God? Nuts!! Dat ligt gewoon aan het veranderende seizoen waar mijn door de zondeval gebrekkig lichaam niet snel genoeg aan kan wennen.

Ik ken een meisje dat sinds een ongeluk slecht functionerende benen heeft. Zij mag in de verwachting leven dat die benen ooit eens volledig zullen genezen. Jezus wil inderdaad mensen genezen, volledig, naar lichaam en ziel. Betekent dit dat hij iedere zieke gelovige geneest? welnee. Het is zelfs een feit geloof ik dat de meeste mensen sterven aan een combinatie van een willekeurige ziekte en ouderdom. Wij leven in een door onszelf verpeste wereld en daar komt in deze bedeling nog geen einde aan.
Pas dus op met militant genezingsleuzen geroep.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 nov 2007 17:42

Anthony schreef:
En het gaat inderdaad niet specifiek om roddelen, maar de manier waarop Boekenlezer communiceert leidt wel tot verdeeldheid!

precies!

En ik zei inderdaad niet dat ik bid dat hij een andere mening krijgt.

En laten we even kijken naar de kern van deze conferentie: Alle volken uit alle naties die in eenheid God aanbidden...
Wow dat is inderdaad wel de grootste dwaalleer die ik ooit gezien heb.

Het valt mij gewoon op dat zodra mensen of een beweging radicaal voor Jezus willen gaan dat er dan heel veel tegenstand geleverd wordt. Dat gebeurde Jezus zelf ook en dat zie je overal waar mensen zich echt willen inzetten.

Geloof mij nou maar TRIN volgt Jezus voor de volle honderd procent. Houdt zich aan Zijn woord en zoeken altijd naar de leiding van de geest.
Als je daar niet tegen kan, denk ik (maar dat is mijn persoonlijke mening!) dat er bepaalde geestelijke machten aan het werk zijn en dat je in je autoriteit in Jezus moet gaan staan en elk bolwerk en elke schans die tegen de kennis van God ingaat moet verbreken.....maar dat is mijn mening.

- Je zegt dat je voor hem zult bidden. Waarom? Meestal zeg je dat tegen een persoon a. omdat hij ziek is/iets hem overkomen is b. Omdat je vindt dat hij verkeerd handelt, onbewust of expres. Zeggen dat je voor iemand gaat bidden impliceert dat a of b aan de hand is. Aangezien Boekenlezer niet heeft gezegd dat hij ziek is ofzo, impliceer je dus wel degelijk dat je vindt dat hij verkeerd bezig is en hulp van Boven nodig heeft.
- Het volgende wat je zegt is een drogreden die op allerhande christelijke terrein gebezigd wordt: "Ik verkondig onbewust onzin, mensen ontmaskeren mij en zeggen dat ik onzin zeg --> mijn triomfantelijke reactie is: zie je wel! Nu komt Jezus' profetie uit!
Ik waardeer je intenties hoor Anthony, maar een aantal mensen op dit forum heeft al dan niet gegronde bezwaren tegen jouw stellige meningen.

Terug naar “Archief”