Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 22 nov 2007 14:50

Hoewel ik op ze uitgekeken ben, moet ik toch echt bekennen dat de kwaliteit qua spelen erg hoog lag bij hen. Ik speel zelf bas, maar sommige nummers zijn echt niet te volgen soms, en ook de drums zijn gwoon bout om te volgen soms.

Maar goed, het was dat genre, het was wel vet.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 nov 2007 15:41

Ik denk dat het is wat je uitgangspunt daarin is, ik heb A&A dus ook eens getipt gekregen als een soort van 'progressieve' punkrock wat ik dus wel wilde horen (nee het was niet wat voor mij)..

Mij vielen de baslijnen niet echt op, maar goed ik luister nogal eens Liquid Tension Experiment, Opeth en Textures ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 22 nov 2007 16:13

Ik speel zelf bas, maar sommige nummers zijn echt niet te volgen soms
Sommige basgitaristen spelen ook met 5 of 6 snaren. Ik zou me kunnen voorstellen dat je met 6 snaren meer kunt dan met 4, of zeg ik nu iets raars? 6 snaren zag ik voor het eerst bij Dream Theater trouwens.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 nov 2007 09:07

The Engineer schreef:Hoewel ik op ze uitgekeken ben, moet ik toch echt bekennen dat de kwaliteit qua spelen erg hoog lag bij hen. Ik speel zelf bas, maar sommige nummers zijn echt niet te volgen soms, en ook de drums zijn gwoon bout om te volgen soms.

Maar goed, het was dat genre, het was wel vet.

Je hebt het over Blink 182 nu, toch?

Ik vind sommige nummers aardig, en muzikaal steekt het allemaal wel aardig in elkaar - al vind ik het genre sowieso wat puberaal. Ik ken echter wel betere punkbands. Wat vind je trouwens van de bassist van Rancid?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 nov 2007 09:08

André schreef:
Sommige basgitaristen spelen ook met 5 of 6 snaren. Ik zou me kunnen voorstellen dat je met 6 snaren meer kunt dan met 4, of zeg ik nu iets raars? 6 snaren zag ik voor het eerst bij Dream Theater trouwens.

De bassist van Dream Theater is werkelijk briljant, maar soms heb ik bij Dream Theater sowieso een beetje het gevoel dat het meer gaat om het ingewikkeld doen om het ingewikkeld doen dan om werkelijk fijne nummers maken.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 nov 2007 09:45

Hmm.. waarschijnlijk omdat je ze zelf niet helemaal fijn vindt klinken soms? ;)
Ik deel het gevoel in ieder geval niet met je.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 nov 2007 14:09

kurtyo schreef:
André schreef:

De bassist van Dream Theater is werkelijk briljant, maar soms heb ik bij Dream Theater sowieso een beetje het gevoel dat het meer gaat om het ingewikkeld doen om het ingewikkeld doen dan om werkelijk fijne nummers maken.
Ik denk dat ze niet direct ' fijne nummers maken' als uitgangspunt hebben maar misschien wat meer het 'ingewikkelde' werk. Echter leg DT eens naast Liquid Tension Experiment dan is LTE toch wat ingewikkelder en moeilijker luisterbaar..

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 nov 2007 14:18

Dat er moeilijkere bands zijn dan Dream Theater, weet ik ook wel. Maar ik weet het niet, ik vind Dream Theater erg goed, maar soms bekruipt me dat onbehagelijke gevoel... dat het beetje over the top is. Anderzijds, het blijft briljant, in tegenstelling tot veel andere progressieve rock en metal.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 nov 2007 14:47

kurtyo schreef:Dat er moeilijkere bands zijn dan Dream Theater, weet ik ook wel. Maar ik weet het niet, ik vind Dream Theater erg goed, maar soms bekruipt me dat onbehagelijke gevoel... dat het beetje over the top is. Anderzijds, het blijft briljant, in tegenstelling tot veel andere progressieve rock en metal.
Daarin ben ik het wel eens, een vriendin van mijn vond het soms wat te 'priegelig' (alsof ze het doen om priegelig te klinken) ;)

Wat leuke tipjes van mij:

Matraz (Denk progressive rock/metal instrumentaal)
http://www.myspace.com/matrazband

Continuo Renacer (instrumental progressive/technical (death) metal
http://www.myspace.com/continuorenacer

André

Berichtdoor André » 23 nov 2007 15:04

kurtyo schreef:
André schreef:

Ik beoordeel ze dan ook als ze het album Dark site of the moon van Pink Floyd spelen. En dat doen qua muzikaliteit (nieuw woord 8) ) beter dan Pink Floyd zelf vind ik. De toetsenist in ook briljant, die loopt om de keyboard heen en speelt een stuk in spiegelbeeld. Maar hun 'eigen' muziek kan ik idd niet waarderen.
Laatst gewijzigd door André op 23 nov 2007 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 23 nov 2007 15:28

hmm: Matraz bekoort me dan wel op de 1 of andere wijze...

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 nov 2007 15:58

Grappig. Ik ben Nick Cave een beetje aan het ontdekken, en nu kom ik erachter dat hij het script heeft geschreven voor de film The Proposition. En dat is 'n hele fijne western...

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 23 nov 2007 16:01

Othello schreef:Grappig. Ik ben Nick Cave een beetje aan het ontdekken, en nu kom ik erachter dat hij het script heeft geschreven voor de film The Proposition. En dat is 'n hele fijne western...

dat klopt 8)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 23 nov 2007 17:41

tja, dan moet je absoluut naar the assasination of Jesse James by the coward Robert Ford gaan.
de soundtrack is van cave en hij speelt ook nog een klein muzikaal rolletje 8)
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 23 nov 2007 20:13

Othello schreef:Grappig. Ik ben Nick Cave een beetje aan het ontdekken, en nu kom ik erachter dat hij het script heeft geschreven voor de film The Proposition. En dat is 'n hele fijne western...

Nick Cave is een van de goden van de postpunk. Veel plezier met verder ontdekken, ik benijd je. 8)
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”