De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 nov 2007 15:11

AikonGirl schreef:M'n zus heeft 1 jaar de pil geslikt,
en is nu al meer dan een jaar gestopt,
maar haar cyclus is helemaal in de war geraakt van die rotzooi.
En dat terwijl ze graag zwanger wil worden.

Dat is met alles, het kán voorkomen. Mijn cyclus is juist perfect geworden.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 nov 2007 16:04

Gerdien B. schreef:
*Annet* schreef:Bijwerkingen van diverse pillen die ik heb geprobeerd?

SAGERIJNIG tot en met.

herken deze. Ik ben er toen ook mee gestopt. Hier had ik echt geen zin in.

Nuvaring had ik geen problemen hier mee.
Is erg handig en hoef je niet dagelijks meer te slikken

idd saggerijnig en lusteloos nergens zin in

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 nov 2007 16:33

Allemaal nooit last van gehad. Ik snap trouwens het probleem niet zo van iedere dag iets moeten slikken. Hoeveel mensen zijn er wel niet die dat gewoon móeten?
Het is gewoon zo'n automatisme. Voor het tanden poetsen eerst de pil. Klaar :) En als ik ergens anders slaap gaat het ding automatisch mee in de toilettas. Heb zo'n rijtje in m'n hoofd: sleutels, portemonnee, ov, pil, telefoonoplader? Ok, ik kan gaan :P
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 nov 2007 16:58

The same here ;) Het hoort gewoon bij mijn ritueel en als ik ergens ander heen ga hoort de pil bij de standaard spullen die mee moeten.

Overigens kan ik best begrijpen dat je bewust nadenkt over wel of geen chemische troep in je lijf. Ik wil dat ook zo min mogelijk. Ik zal ook nooit zo maar een aspirine nemen. Pas als de pijn echt té erg is, neem ik pijnstilling. Natuurlijk zijn er weet ik hoe veel mensen die dagelijks medicijnen moeten, maar dan heb je geen keus. Dan is het fijn dat ze er zijn. De pil is wel een keus en ik kan me voorstellen dat je kiest om hem daarom niet te nemen. Maargoed, voor mij zelf wegen de voordelen absoluut op tegen het feit dat het chemisch is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 nov 2007 19:27

rosalie83 schreef:
AikonGirl schreef:M'n zus heeft 1 jaar de pil geslikt,
en is nu al meer dan een jaar gestopt,
maar haar cyclus is helemaal in de war geraakt van die rotzooi.
En dat terwijl ze graag zwanger wil worden.

Dat is met alles, het kán voorkomen. Mijn cyclus is juist perfect geworden.

Ze bedoelt waarschijnlijk dat de cyclus in de war was toen ze met de pil stopte, want dat gebeurt wel vaker. Als je de pil slikt heb je een idioot regelmatige cyclus wat in de natuur weinig voor zal komen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 nov 2007 19:33

Ik ben een keer drie maanden gestopt, maar mijn cyclus was weer hetzelfde als altijd. Een beetje onregelmatig, dat ben ik altijd geweest. Ook met de pil. Ik wordt de ene keer na 1 dag stoppen al ongesteld, dan pas na 3. Maar dat vind ik verder niet erg.

Het is wel chemische zooi idd. Maargoed, doordat mijn cyclus niet heel regelmatig is, is tijdelijke onthouding ook geen optie. En de eerste maandjes samen zijn, zonder een groeiende buik + alle ellende erbij, was ook wel aantrekkelijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 nov 2007 13:20

Mja, maar zo denken er dus wel meer.
Eerst aan de pil, en als ze dan "klaar zijn" voor kinderen,
en dus stoppen met de pil, blijkt de pil hun hele cyclus in de war te hebben geschopt,
en zodoende kunnen ze niet zwanger worden.

Ik begrijp best dat sommige niet (gelijk) zwanger willen worden,
maar ik zou zelf nooit voor de pil kiezen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2007 14:22

Maar hoe vaak gebeurt dat? Ik heb het in mijn nabije omgeving namelijk nog nooit gehoord. Alle vrouwen die ik ken en waarvan ik weet dat ze aan de pil zijn geweest hebben nu stuk voor stuk kindjes of zijn zwanger.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 nov 2007 14:56

Het schijnt dat als je lange tijd aan de pil bent, dat de kans op kinderen heel iets kleiner wordt.
Ik vind het nog steeds een vaag idee, dat je stopt met de pil als je 'aan kinderen wilt beginnen'. En toch komt het daar wel op neer. Aan de ene kant twijfel ik of dat goed is, aan de andere kant is het wel heerlijk zo, lekker samen, en als we samen alles op rails hebben na gaan denken over kinderen. Ik geloof dat het heel anders wordt als je zwanger bent, en zeker als je een kind hebt.
De tijd die wij nu hebben samen komt helemaal nooit meer terug als we eenmaal kinderen hebben. Daar geniet ik eigenlijk nog wel erg van :)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 nov 2007 15:18

eerlijk gezegd vind ik dat een beetje egoistisch klinken..

'over kinderen nadenken'.. Wie zegt dat je kinderen krijgt? De meeste mensen gaan er gewoon vanuit dat het super normaal is om kinderen te krijgen, terwijl er super veel mensen -onbewust- kinderloos zijn...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 22 nov 2007 15:22

Waarom zou je niet mogen nadenken over iets dat een zeer reële mogelijkheid is?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 nov 2007 15:25

@Jannoek: Je kunt ook over kinderen krijgen nadenken zonder dat je er vanuit gaat dat het vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 nov 2007 16:52

Als jij het niet doet, dan doen anderen het wel voor je :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 nov 2007 17:30

Wij zijn er nooit van uitgegaan dat we zomaar kinderen kunnen krijgen.
Wat we wel wisten, was dat we erg graag een tijdje samen wilden zijn. Wij hebben toen bewust voor de pil gekozen. En tja, als je dat ding eenmaal slikt, zal er ook een moment komen waarop je ermee stopt. En meestal is dat wanneer je toch menselijkerwijs gezien graag kinderen zou willen krijgen.

Ik had van tevoren gedacht dat er meer vragen zouden komen naar ons toe, of we al een kindje zouden krijgen ofzo. En toch is dat nog nooit gebeurd. Zelfs op mn werk niet, terwijl zij toch allemaal denken dat we getrouwd zijn omdat we kinderen willen (zo gaat het nou eenmaal in niet-Christelijk nederland, over het algemeen ;) )
Ik zou het zeer irritant vinden als mensen zouden denken:' hee, ze zijn al 2 maanden getrouwd, zou ze al zwanger zijn?' Naja, denken mogen ze doen, als ze het maar niet hardop zeggen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 nov 2007 20:07

MissF schreef:Wij zijn er nooit van uitgegaan dat we zomaar kinderen kunnen krijgen.
Wat we wel wisten, was dat we erg graag een tijdje samen wilden zijn. Wij hebben toen bewust voor de pil gekozen. En tja, als je dat ding eenmaal slikt, zal er ook een moment komen waarop je ermee stopt. En meestal is dat wanneer je toch menselijkerwijs gezien graag kinderen zou willen krijgen.

Ik had van tevoren gedacht dat er meer vragen zouden komen naar ons toe, of we al een kindje zouden krijgen ofzo. En toch is dat nog nooit gebeurd. Zelfs op mn werk niet, terwijl zij toch allemaal denken dat we getrouwd zijn omdat we kinderen willen (zo gaat het nou eenmaal in niet-Christelijk nederland, over het algemeen ;) )
Ik zou het zeer irritant vinden als mensen zouden denken:' hee, ze zijn al 2 maanden getrouwd, zou ze al zwanger zijn?' Naja, denken mogen ze doen, als ze het maar niet hardop zeggen.

ach dat gezeur blijft. Als je single bent, hoor je: heb je nog geen verkering?
Heb je verkering: wanneer ga je trouwen?
Ben je getrouwd: Wanneer komt er nu bij jullie eindelijk een baby?
Heb je 1 kind: Word het geen tijd voor de tweede?
en springt de 2e rond: Waar blijft nummer 3?

Terug naar “Archief”