FrankB schreef:Zolang mw. Lont discrimmineert past zij geen naastenliefde toe. Haar hulp aan weet ik het wat doet dan niet ter zake. Triest dat godsdienstvrijheid door dit doort lieden misbruikt wordt om discrimminatie toe te passen.
Een moeder Teresa zal mw. Lont nooit worden...
Wat mij betreft discrimineert ze in dit geval niet.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens. De Partij voor de Dieren zal ook geen nertsenfokker aannemen. Ik denk dat een partij of elke andere identiteitsgebonden organisatie daar duidelijk satndpunten over mag innemen. Is dat discrimineren? Nee. Da's selecteren.
Hé, dat argument wilde ik zelf gebruiken!

Maar anderzijds verwacht ik van de ChristenUnie wel een duidelijk standpunt
Me2.
en ik hoop dat zij hun visie op de bijbel en de richtlijnen van God zullen zien zoals God ze bedoeld heeft.
En daar scheiden de wegen vaak. Kiest de CU voor het ene standpunt, dan verliezen ze een deel van de kiezers. Kiezen ze voor het andere standpunt, dan gebeurd hetzelfde. Dat is de ellende die deze discussie met zich meebrengt. De een zal op grond van de Bijbel wel de homoseksuele relatie goedkeuren, de ander op grond van dezelfde Bijbel niet.
Ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Echt, je moet in dit verband toch Romeinen 14 eens lezen en neem daar nou echt even de tijd voor!
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik denk niet dat je Rom. 14 zomaar klakkeloos op deze situatie kunt toepassen. Paulus zegt namelijk ook vaak genoeg dat je moet uitkijken voor hoererij en losbandigheid. Als ik de redenering van jou even doortrek, zou ik ook niet meer hoeven waarschuwen voor hoererij en losbandigheid als mensen vinden dat dat gewoon moet kunnen en er met hun gemoed ten volle van verzekerd zijn dat God wel bij hen is. Zo gemakkelijk is dat niet.