Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 19 nov 2007 00:01

Markie schreef: En realiseer je goed dat dat niet alleen mijn mening is, maar in de bijbel staat zoals ik die lees en mij vandaag weer eens duidelijk uitgelegd is.

je geeft zelf het antwoord "zoals IK die lees"
Snap dat het moeilijk te accepteren is als je bepaalde dingen die je denkt te hebben afgenomen ziet worden door dergelijke meningen of uitspraken maar dat kun je misschien voor je zelfbehoud ook maar beter accepteren.

Tja Markie, misschien is het voor jou dan wel moeilijk te accepteren dat ik juist alle rust en vertrouwen heb gevonden in het accepteren van wie ik ben en voor zover dat onderdeeltje van mijn leven geen enkele twijfel over mijn behoud heb.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 19 nov 2007 00:05

aardmannetje schreef:... en last but not least heb ik officiele teksten van onderzoek waaruit is gebleken dat 'ongeluk in de liefde' alsmede 'angst voor straf' de beweegredenen zijn tot suicidepogingen.

dan krap je nog wel eens achter je oren ... 'angst voor straf' is eveneens een factor gebleken waardoor getrainde militairen dermate druk ervaren in situaties dat ze vervolgens overgaan tot onverantwoorde acties met dood tot gevolg, ontoerekeningsvatbaar worden.

beware, MARKIE is in de ring ...

Inderdaad, dat klopt, ik kreeg deze week nog een rapport over zelfdoding onder hogeropgeleide zakenmensen. Een beetje beurscrache levert de nodige percentages op.

Maar daar ging het niet om. Een feit is dat niet alleen in de door mij genoemde onderzoeken, maar in vele anderen aangetoond is dat zelfdoding onder homoseksuele mannen (met name) aanmerkelijk hoger is dan bij de heteroseksuele controlegroep.

dat Markie in ring is ............. ach Lont is ook weer aardig stil geworden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 nov 2007 00:10

Nu heb ik ineens het idee dat het wel goed gaat komen op dit topic! :lol:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 19 nov 2007 00:15

Zareb schreef:
Markie schreef: En realiseer je goed dat dat niet alleen mijn mening is, maar in de bijbel staat zoals ik die lees en mij vandaag weer eens duidelijk uitgelegd is.

je geeft zelf het antwoord "zoals IK die lees"
Snap dat het moeilijk te accepteren is als je bepaalde dingen die je denkt te hebben afgenomen ziet worden door dergelijke meningen of uitspraken maar dat kun je misschien voor je zelfbehoud ook maar beter accepteren.

Tja Markie, misschien is het voor jou dan wel moeilijk te accepteren dat ik juist alle rust en vertrouwen heb gevonden in het accepteren van wie ik ben en voor zover dat onderdeeltje van mijn leven geen enkele twijfel over mijn behoud heb.

Inderdaad, zoals ik die lees en velen met mij.
Voor mij is het niet moeilijk te accepteren hoe jou levenswijze is. Alleen is die voor mij niet bijbels in tegenstelling tot wat je zelf pretendeert ;)

En ik denk als jij mijn bijbel leest dat je zelf ook tot die conclusie zal moeten komen. Maar ik vermoed dat je een aangepaste hebt.
Zo werkt dat tegenwoordig. Mensen passen hun gedrag niet aan aan de bijbel maar doen het gewoon andersom. In die van mij staat trouwens ook dat dat niet mag...
De gevolgen voor mensen die dat wel doen zouden mij afschrikken hiervan(zoals ook in de mijne staat), maar niet iedereen blijkbaar...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 19 nov 2007 00:15

Hoi Zareb

ja er komt ook een regeling waardoor homoseksuelen die langdurig in psychotherapie zijn, dezelfde financiele privileges krijgen als chronisch zieken omdat deze doelgroepen beiden bakken met geld spenderen aan gezondheid.
Laatst gewijzigd door aardmannetje op 19 nov 2007 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2007 00:16

Markie, wie zegt dat jou dominee gelijk heeft?
Er zijn zoveel dominee's en ze zijn het niet met elkaar eens. Zij verkondigen ook maar hun mening of die van de kerkenraad.
Ook al zeggen 1000 mensen nee en 1 persoon ja, dan kan het nog zijn dat die ene persoon gelijk heeft en de andere 1000 niet.

(daar is tie dan eindelijk Zahra)

Mijn mening is dat ik op grond van de Bijbel dat ik niet achter praktiseren sta.
Maar ik heb idd makkelijk praten met een lieve vriend. Onder tussen heb ik al wel 1 iemand de kerk zien verlaten omdat hij reacties kreeg van christeen waar weinig christelijks aan zat.
Ik heb wel een vriend door een zeer diep dal heen zien gaan vanwege dat hij homo is en 'de kerk'. Vooral door de reactie van uit de kerk.
Zo kan ik nog een aantal voorbeelden opnoemen. Als ze echt heel dicht bij je staan dan ga je toch wel wat genuanceerder er naar kijken. Je zegt dan niet meer keihard: dit is goed en dat is fout.
Weet dat je dan aan de gevoelens van mensen komt!

Als een vriend, die homo is, aangeeft dat hij zeker weet dat hij een relatie aan kan gaan tegen over God.. dan heb ik, en ook jij, je er bij neer te leggen. Dat is iets tussen hem en God. Niet tussen hem en de kerk(mensen). God kan tegen jou zeggen: ik wil dat je links gaat en tegen de andere: Ik wil dat je rechts gaat.

Als 1 van mijn homofiele vrienden gaat trouwen, dan zal ik naar de trouwdienst gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 19 nov 2007 00:36

Markie, wie zegt dat jou dominee gelijk heeft?

Mijn mening is dat ik op grond van de Bijbel dat ik niet achter praktiseren sta.

Hoi Gerdien,

Bovenstaande komt een beetje raar op me over.
Onze dominee deelt dezelfde mening dan jou. Blijkbaar twijfel jij over je eigen mening. Anders hoef je niet te vragen wie er zegt dat onze ds gelijk heeft toch?

Ik neem aan dat onze ds zijn meningen baseert op bijbelse gronden. Hij gebruikt nog gewoon de ouderwetse statenvertaling ook trouwens. Nog niet aan onze wensen aangepast dus, dus naar mijn mening het dichtste bij de waarheid.

Maar zoals ik al zei ook in het begin, onze ds zei het in liefde en ook alleen over de praktijken en niet over de mensen zelf. Hij zei ook dat wij daar niet over mogen oordelen. Dit benadruk ik af en toe maar omdat mensen die duidelijk een andere mening toegedaan zijn vaak de neiging hebben dergelijke ds'en als boemannen af te gaan schilderen en zo nóg meer uit hun verband gaan rukken.

Ik ken ook genoeg homo's en daar ga ik normaal mee om. Dit wil niet zeggen dat ik goed vind wat ze in praktijk brengen. Daar kan ik het nooit mee eens zijn om hetgene wat ik al vaak zat vermeld heb inmiddels.

Net zo min als jij dat kan. Als ik een uitnodiging krijg voor een homohuwelijk sla ik die ook vriendelijk af. Ik gun ze alle geluk samen maar kan me er niet toe bewegen ernaar toe te gaan.
Al helemaal niet als ze in de kerk zouden trouwen. Kan me eigenlijk weinig ergers indenken dan zoiets als ik heel eerlijk moet zijn. De rillingen lopen over mijn rug als ik er alleen al aan denk. In mijn ogen moet je wel heel veel lef hebben om zoiets te doen ook.
Dat is voor mij waarschijnlijk net zo onbegrijpelijk als homo's die mijn standpunt niet begrijpen, of nog iets erger misschien wel...

Wat je zegt van God kan tegen mij zeggen dat ik links moet en tegen jou dat je rechts moet is een totaal ander argument natuurlijk.
Dat heeft niets met homorelaties te maken.
Als je zo begint dan kun je ook zeggen God heeft man en vrouw geschapen en niet 2 mannen of 2 vrouwen.

Conclusie voor mij is in elk geval:

Homo's accepteer ik. Hun praktiserende gedrag niet.
En het is absoluut niet bijbels. Zwaar het tegenovergestelde juist.
Dan kan elke homo praten en verdraaien wat hij wil maar mijn mening veranderd er niet mee.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2007 01:11

Ik zei dat van de dominee, omdat jij komt als argument:
onze dominee zegt...
Er zijn velen die zo denken...

Dat zijn geen argumenten om voor of tegen te zijn.
Daarbij heb ik lang over die posting gedaan en zag later dat er tussen ook al weer gepost was, dus kan langs elkaar zijn gegaan.

Als ik de bruiloft voorbij zou laten gaan dan kwets ik mijn vrienden er mee. Ik kan ook zo zeggen hoe ik er over denk en dan hoef ik niet hun feest te boycotten.

Ik sta niet pal zoals jij staat. Dan heb je het niet goed opgevat. Ik ben er echt stukken genuanceerder nar gaan kijken ook Bijbels. Ik sta niet meer 100% strak achter anti homohuwelijk, maar ben ook niet overgeslagen naar de pro kant.

Eerlijk gezegd durf ik steeds minder mijn mening echt hier over te geven. Juist omdat ik hier buiten val. Daarbij weet ik dat God wel is anderen kanten op gaan met mensen, in onze ogen de niet christelijke kant. Wij zien namelijk het hart niet en God wel. Daarbij lijken zijn wegen wel vaker de verkeerde kant op te gaan, maar dan blijkt dat wij te vast zitten in onze regels, tradities, cultuurzaken e.d.

Soms vraag ik mij wel eens af wat God liever zou willen hebben:
Refo gezinnen: netjes man en vrouw, rits kinderen, waarbij alles om regels, tradites en principes gaat en weinig liefde te bespeuren is. (uiterlijk wel maar van binnen...)
Of een homostel die in afhankelijkheid van God de stap zetten om samen verder te gaan en vol liefde met elkaar leven.

het is zwart-wit, maar dan is het op z'n duidelijkst even. ;)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 nov 2007 07:50

Markie schreef: Hij gebruikt nog gewoon de ouderwetse statenvertaling ook trouwens.

Gewééééldig! Dan moet het wel goed zijn, daar bij jou! Want echt, dit is hét criterium toch?

Markie schreef: Ik ken ook genoeg homo's en daar ga ik normaal mee om.

Zullen ze blij mee zijn, want dat hebben ze nodig...

Markie schreef: Al helemaal niet als ze in de kerk zouden trouwen. Kan me eigenlijk weinig ergers indenken dan zoiets als ik heel eerlijk moet zijn. De rillingen lopen over mijn rug als ik er alleen al aan denk.

Beperkt denkvermogen? Weinig ergers he? Je kent waarschijnlijk het puntenlijstje van God. Deze zonde 100 punten en die 50 punten. O, het ís helemaal geen zonde? Tjonge, de ouderling heeft de vrouw van de diaken te pakken.. Ja maar da's niet zo erg als die twee vieze mannen. Brrr... Heeft-ie de belasting getild? De buurvrouw vermoord? Is niet zo erg, maar twee mannen? Hou op, schei uit!

Markie schreef: Dan kan elke homo praten en verdraaien wat hij wil maar mijn mening verandert er niet mee.

Het trieste is, dat je dus ook niet je dus ook zo moeilijk open kúnt staan voor het Woord van God. Je hebt je hakken in het refozand gezet en klaar. Nee Markie, die andere visies komen niet van homo's maar van theologen die verder kijken dan hun neus lang is en bereid zijn om de Bijbel te onderzoeken en niet klakkeloos alles na wauwelen.
Op deze wijze hebben christenen jarenlang de slavernij en apartheid als bijbels juist verdedigd...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 nov 2007 08:08

Markie schreef:Discriminatie heeft wel invloed op suïcideplegers maar mij lijkt dat dat hier niet aan de orde is. Praktijken afkeuren is totaal wat anders dan disciminatie toch, of heb ik dat fout?

En dan erbij, het gaat om zelfmoordgedachten. Dat is wat anders dan ze uitvoeren natuurlijk. Dat staat er dan weer niet bij vermeld dus beetje natte vinger werk lijkt me.

Ja joh, bagatelliseer het maar. Als het je maar beter helpt te slapen he.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 19 nov 2007 09:09

Als ik een uitnodiging krijg voor een homohuwelijk sla ik die ook vriendelijk af. Ik gun ze alle geluk samen maar kan me er niet toe bewegen ernaar toe te gaan.

De betekenis van het woord respect moet je nog leren zie ik.

Maar zoals ik al zei ook in het begin, onze ds zei het in liefde en ook alleen over de praktijken en niet over de mensen zelf. Hij zei ook dat wij daar niet over mogen oordelen.

Dit is politiek gel*l voor precies hetzelfde doen.

En ik denk als jij mijn bijbel leest dat je zelf ook tot die conclusie zal moeten komen.

Dat is nou het hele probleem. Het staat er met zoveel woorden. Feit is dat die woorden ook anders opgevat kunnen worden. Wie zegt dat wat jij opvat goed is? De dominee? En wie zegt dat de dominee dat goed heeft? Zijn leraar? En wie zegt dat zijn leraar dat goed heeft? En zo kan je doorgaan en je zal tot de conclusie komen dat je dat niet kan weten.
En ook gevoel zegt niets, een psycholoog maakt gehakt van je gevoel.

Ik neem aan dat onze ds zijn meningen baseert op bijbelse gronden.

Precies: meningen, geen feiten. En op de bijbel? De bijbel is, rationeel gezien, niet erg betrouwbaar.

Wat je zegt van God kan tegen mij zeggen dat ik links moet en tegen jou dat je rechts moet is een totaal ander argument natuurlijk.
Dat heeft niets met homorelaties te maken.

Zeker wel! Als homo's in liefde met elkaar leven en God daarbij eren, dan lijkt mij daar niets mis mee. En ik geloof dat God dat zo stuurt.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 nov 2007 09:48

The Engineer schreef:De betekenis van het woord respect moet je nog leren zie ik.

Ik zie dat hij niet de enige is.

Dit is politiek gel*l voor precies hetzelfde doen.

Nee, dat is het niet.

Precies: meningen, geen feiten. En op de bijbel? De bijbel is, rationeel gezien, niet erg betrouwbaar.

Tja, dat hangt af van wat je onder ratio en betrouwbaarheid verstaat, en een beetje filosoof maakt gehakt daarvan.

Zeker wel! Als homo's in liefde met elkaar leven en God daarbij eren, dan lijkt mij daar niets mis mee. En ik geloof dat God dat zo stuurt.
En dus zit er een van jullie twee naast. :)
Overigens, waarop baseer jij dat geloof? Op de Bijbel, die rationeel niet erg betrouwbaar is of op je gevoel, waar een psycholoog gehakt van maakt?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2007 09:57

Ik geloof niet dat er 1 van de 2 er specifiek naast moet zitten.
De Bijbel is niet zwart wit en daar tussen zit niets meer.
Ten eerste is je geloof, als het goed is, een persoonlijke relatie met God.

God kan van de ene vragen linksaf te gaan en van een ander rechtsaf. Zo is dat ook met dit onderwerp. God zal het ze zelf duidelijkl maken wat HIj van ze verlangd, als ze met deze vragen bij Hem komen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 nov 2007 10:07

Gerdien B. schreef: Ten eerste is je geloof, als het goed is, een persoonlijke relatie met God.

p'sies! Ik denk zo, dat dat in alles het belangrijkste is. Hoe is je relatie met God! Dáár mag niets tussenin staan. En dan geloof ik met heel mijn wezen dat God een relatie tussen twee mannen of tussen twee vrouwen wil zegenen, mits hij er deel van uit blijft maken!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 nov 2007 12:58

Hoe komt het toch dat, als men het over homoseksualiteit heeft, men zo de nadruk legt op het lichamelijke aspect?

Dat doen we toch bij hetero's ook niet? Of komt het omdat dat juist het enige is waarover iets in de bijbel staat binnen deze context en niets over geaardheid/gerichtheid?

Je kunt die twee toch niet van elkaar lostrekken?

Terug naar “Archief”