Markie, wie zegt dat jou dominee gelijk heeft?
Mijn mening is dat ik op grond van de Bijbel dat ik niet achter praktiseren sta.
Hoi Gerdien,
Bovenstaande komt een beetje raar op me over.
Onze dominee deelt dezelfde mening dan jou. Blijkbaar twijfel jij over je eigen mening. Anders hoef je niet te vragen wie er zegt dat onze ds gelijk heeft toch?
Ik neem aan dat onze ds zijn meningen baseert op bijbelse gronden. Hij gebruikt nog gewoon de ouderwetse statenvertaling ook trouwens. Nog niet aan onze wensen aangepast dus, dus naar mijn mening het dichtste bij de waarheid.
Maar zoals ik al zei ook in het begin, onze ds zei het in liefde en ook alleen over de praktijken en niet over de mensen zelf. Hij zei ook dat wij daar niet over mogen oordelen. Dit benadruk ik af en toe maar omdat mensen die duidelijk een andere mening toegedaan zijn vaak de neiging hebben dergelijke ds'en als boemannen af te gaan schilderen en zo nóg meer uit hun verband gaan rukken.
Ik ken ook genoeg homo's en daar ga ik normaal mee om. Dit wil niet zeggen dat ik goed vind wat ze in praktijk brengen. Daar kan ik het nooit mee eens zijn om hetgene wat ik al vaak zat vermeld heb inmiddels.
Net zo min als jij dat kan. Als ik een uitnodiging krijg voor een homohuwelijk sla ik die ook vriendelijk af. Ik gun ze alle geluk samen maar kan me er niet toe bewegen ernaar toe te gaan.
Al helemaal niet als ze in de kerk zouden trouwen. Kan me eigenlijk weinig ergers indenken dan zoiets als ik heel eerlijk moet zijn. De rillingen lopen over mijn rug als ik er alleen al aan denk. In mijn ogen moet je wel heel veel lef hebben om zoiets te doen ook.
Dat is voor mij waarschijnlijk net zo onbegrijpelijk als homo's die mijn standpunt niet begrijpen, of nog iets erger misschien wel...
Wat je zegt van God kan tegen mij zeggen dat ik links moet en tegen jou dat je rechts moet is een totaal ander argument natuurlijk.
Dat heeft niets met homorelaties te maken.
Als je zo begint dan kun je ook zeggen God heeft man en vrouw geschapen en niet 2 mannen of 2 vrouwen.
Conclusie voor mij is in elk geval:
Homo's accepteer ik. Hun praktiserende gedrag niet.
En het is absoluut niet bijbels. Zwaar het tegenovergestelde juist.
Dan kan elke homo praten en verdraaien wat hij wil maar mijn mening veranderd er niet mee.