Moderator: Moderafo's
zahra schreef:het is een beetje 50/50 denk ik, op het topic van denkertje21 geven veel Christenen aan die teksten anders te intepreteren(hoe ze dat anders kunnen intepreteren is me een raadsel)
Of sommige geven aan dat die teksten niet van belang zijn., maar welke teksten zijn dan wel van belang..en wie bepaald dat??
als ik zeg, ik hou van de kleur groen..dan kun je dat toch ook niet anders intpreteren dan dat ik van de kleur groen hou
rafaell schreef:Je kunt je wel afvragen wat er exact onder groen valt, groen is hartstikke subjectief.
Gerdien B. schreef:Het valt mij wel op dat jij een Bijbelgetrouwe moslima bent!
Om te weten wat voor kleur groen iets is, dan zul je verder moeten kijken naar welke soorten kleur groen er zijn en hoe dit heet. Jij kan zeggen: dit is liccht groen, maar straks leg ik er eits naast wat pas echt licht groen is.
Zo moet je ook de Bijbel na gaan, in welk verband deze teksten staan bijvoorbeeld
zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op, God gruwelt dat mannen bij mannen liggen..intepreteer jij als God vind het niet erg(tenminste in het andere topic zeg jij dat het geen zonde is)
hoe intepreteer jij dit vers dan
1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven
zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op,
Gerdien B. schreef:zahra schreef:Maar jij bent dus niet Bijbelgetrouw maak ik eruit op, God gruwelt dat mannen bij mannen liggen..intepreteer jij als God vind het niet erg(tenminste in het andere topic zeg jij dat het geen zonde is)
1 Cor.6:10 "Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven
Hoe maak jij dat uit mijn posting op![]()
Ik begrijp jou redenering echt niet, want ik zeg nergens dat ik voor of tegen ben. Dus ik ben heel benieuwd hoe jij dat er uit opmaakt
rafaell schreef:Nou dan zijn er veel zondige getrouwde vrouwen die liggen zomaar bij mannen
zahra schreef:rafaell schreef:Nou dan zijn er veel zondige getrouwde vrouwen die liggen zomaar bij mannen
als ze getrouwd zijn is dat geen zonde, als ze niet getrouwd zijn dan wel uiteraard
en als je bedoeld met andere mannen die niet haar man zijn,is het uiteraard ook erg fout
Maar er staat mannen die bij mannen liggen
Gerdien B. schreef:Idd rafaell, want er staat nergens dat die specifiek voor de mannen onder ons geschreven is.
Als je die gevoelens hebt ben je homo en niet pas als je een relatie aan gaat.
Ik neem neit aan dat je anderen ook pas hetro noemt zodra ze een relatie hebben
zahra schreef:[
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten