Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 16:11

zahra schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Jullie zijn hardstikke offtopic aan het gaan, en zahra is irritant.

Kunnen we weer terug naar Yvette Lont? :)

je kunt beter zeggen dat je de Bijbel irritant vind, dit zijn niet mijn woorden maar uit de Bijbel

Zijn álle moslims dom, doof en blind of alleen jij?

Speciaal voor jou dan:De discussie over homoseksualiteit wordt HIER gevoerd...

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 nov 2007 16:16

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 16:17

zahra schreef:daar bedoel ik mee dat niet-gelovigen in het algmeen homofilie niet als iets fouts zien, dus in de zin kun je het hen niet kwalijk nemen

Jij was van de Ger.Gem toch als ik het goed heb??? waarom ga je in vredesnaam naar de Ger.Gem als je het niet eens bent met het standpunt van de Ger.Gem, in de Ger.Gem zijn ze dus echt duidelijk tegen homohuwelijk
In de Ger.Gem mogen homo's niet trouwen, en in veel kerken niet

Ik zie homo zijn ook niet als iets fouts. Hoe kan iemand fout zijn als hij of zij er niets, totaal niets er aan kan doen dat hij of zij die gevoelens heeft?

Waar in vredesnaam zie jij staan dat ik voor het homohuwelijk ben?
Jij ziet dingen die er totaal niet staan. Daarbij sla je een belerende toon aan waar je beter mee op kan houden.
Ook al ben ik GerGemmer, dan nog zegt dat niet gelijk dat ik het op alle punten met ze eens ben.

Wat meer genuanceerder denken zou een goede stap wezen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 nov 2007 16:50

zahra schreef:die teksten komen uit de Bijbel niet uit de Koran, dus waarom haal je in vredesnaam de Islaam erbij
Het gaat toch over Yvette Lont, en Yvette Lont is een Christen van de ChristenUnie

Je hebt helemaal gelijk. Echter, Denkertje probeerd aan te geven dat het niet zozeer over homoseksualiteit an sich gaat maar over de uitspraken van mevr. Lont. Voor de discussie over homoseksualiteit en specifieke teksten daarover, kun je dus discussiëren in het topic waar de link naar verwijst.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 nov 2007 16:53

Ik heb de vorige keer CU gestemd en heb geen enkel probleem met mensen van hetzelfde geslacht die de liefde met elkaar bedrijven. Dat Zahra vindt dat je dan geen christen bent zegt meer wat over Zahras beeld van het christendom dan over mijn wel of geen christen zijn. Het christendom bestaat niet enkel uit het orthodoxe deel.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 17:25

Ook al zzou je tegenzijn , mag je dat dan een ander ook op leggen?

Het moeilijke op dit punt is: de scheiding van werk en prive.
In hoeverre mag je als werkgever (want het gaat om werken bij de CU), je bemoeien met het priveleven van je werknemers?

Aan de andere kant mag een werkgever een bepaalde indentiteit uit stralen met het geen hij of zij opgesteld heeft. Als een persoon daar niet in past, dan lijtk het mij normaal dat die persoon niet aangenomen wordt.

Je zal toch maar raar staan te kijken als ze op een sollicitatiegesprek gaan vragen of je seks hebt gehad en met wie :roll:

André

Berichtdoor André » 18 nov 2007 17:47

Riska schreef:
Denkertje21 schreef:Het is een vette schande dat jij christelijke homo's zet in een rijtje van pedo's, hoeren, sado's en inbrekers.

Ik ben drie keer begonnen en drie keer heb ik gedacht: "laat ook maar zitten"... en nu zeg jij het. Ik ben het volstrekt met je eens.
Wat is daar dan zo mis mee, ook een homo is een zondaar.

André schreef:mee·do·gen·loos (bn.)
1 zonder medelijden => beenhard, bikkelhard, genadeloos, hardvochtig, keihard, nietsontziend, onbarmhartig, ongenadig, onmeedogend, rauw, rücksichtslos, spijkerhard; <=> meedogend

Het heeft niet echt met het onderwerp van doen, maar ik wil je toch even een willekeurige tekst laten lezen waaruit het tegendeel blijkt.

Mat 5,20
Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Riska schreef:Er is niets meedogenlozer dan mensen om de oren slaan met veroordelingen en dat dan nog onderstrepen met een tekst, die in zich heeft dat het gaat om huichelaars...
Ik bied mijn excuus aan als ik mensen heb gekwetst met dit Bijbelgedeelte.

Ik kan het beter benoemen met een andere tekst:

1Kor. 1: 1 Van Paulus, apostel van Christus Jezus, geroepen door de wil van God, en van onze broeder Sostenes. 2 Aan de gemeente van God in Korinte, geheiligd door Christus Jezus, aan hen die zijn geroepen om zijn heiligen te zijn, en aan allen die de naam van onze Heer Jezus Christus aanroepen, waar dan ook, bij hen en bij ons. 3 Genade zij u en vrede van God, onze Vader, en van de Heer Jezus Christus.

Ook in deze gemeente was er van alles mis, maar toch waren zij allen geroepen in Christus. Daaruit kun je dus halen dat we allen naar de wil van Christus willen leven.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 17:51

André schreef:
Riska schreef:
Denkertje21 schreef:Het is een vette schande dat jij christelijke homo's zet in een rijtje van pedo's, hoeren, sado's en inbrekers.

Ik ben drie keer begonnen en drie keer heb ik gedacht: "laat ook maar zitten"... en nu zeg jij het. Ik ben het volstrekt met je eens.
Wat is daar dan zo mis mee, ook een homo is een zondaar.

Als je de posting nog is leest (van Jantjes geloof ik), dan merk je dat er bedoeld wordt dat het homo zijn, homofiele gevoelens hebben, een zonde is. Dat wordt gelijk gesteld aan hoererij.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 nov 2007 18:28

Het ging inderdaad niet om homo's op zich, maar de bijna automatische verbinding van homofilie met pedofilie en andere perversiteiten.
Dáár word ik alleen maar heel kwaad over.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 nov 2007 18:45

Gerdien B. schreef: Ook al zzou je tegenzijn , mag je dat dan een ander ook op leggen?
Het moeilijke op dit punt is: de scheiding van werk en prive.
In hoeverre mag je als werkgever (want het gaat om werken bij de CU), je bemoeien met het priveleven van je werknemers?

Ik probeer even heel objectief te blijven: Ja, in sommige functies denk ik dat je als werkgever je mag bemoeien met het privéleven van de werknemers.

Dan denk ik aan (publieke) functies die de identiteit uitstralen van de werkgever. Het gaat er niet om dat Yvette Lont niet mag zeggen dat zij homo's van publieke functies wil uitsluiten. Dat is haar goed recht. Alleen gaat het er nu om: wat is hierin het standpunt van de ChristenUnie?
En daarom is het ook goed dat er een commissie wordt ingesteld die hier zorgvuldig over gaat nadenken.

Natuurlijk moet een reformatorische school het recht hebben om iemand met een homoseksuele relatie te voor de klas te weigeren. Dat is de visie van die organisatie. Dat wil niet zeggen dat ik het met die visie eens ben, maar ik ontzeg hun het recht niet...

Volgen jullie me nog? :lol:

Ik respecteer de twee meningen/visies die hiertoe leiden:

1. Op grond van God's Woord geloof ik dat God elke homoseksuele handeling, ook als dat binnen een monogame relatie van liefde en trouw plaats vindt.

2. Op grond van datzelfde Woord van God geloof ik binnen een monogame relatie van liefde en trouw ook ruimte is voor de lichamelijke beleving daarvan.

Ik ga nu niet op wellus/nietus in, dat gebeurt wel in het Homofilie-topic Maar ik ben er vast van overtuigd dat voor beide visies een bijbelse grond is. Ik denk ook dat daar het knelpunt bij de CU ligt omdat beide visies ruim zijn vertegenwoordigd. Bij de SGP is dit gewoon geen issue omdat de overgrote meerderheid het houdt bij (de oude) visie 1.
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 19 nov 2007 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 nov 2007 09:23

Ik vind het grappig dat Zahra als niet-christen zich meent te moeten bemoeien met interne strubbelingen van een christelijke politieke beweging. Daarbij is ze een ongenuanceerde, irritante schreeuwlelijk. Ik word zo moe van haar.

Ik geloof niet, Zahra, dat jij degene bent die een oordeel over homo's dient uit te spreken aan de hand van de Bijbel - je volgt de Bijbel en de christelijke God zelf niet eens. Sterker nog, het enige waar je op uit lijkt te zijn is mensen lastig vallen met ongenuanceerde uitspraken. Óf je valt christenen aan óf je valt andersdenkenden aan óf je meent weer 's een bepaalde groep aan te moeten vallen en dán ben je het opeens maar al te zeer eens met de orthodoxe christenen waar je je doorgaans zo lekker tegen afzet.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 nov 2007 10:32

Op dit topic gaat vooralsnog even een slotje.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 19 nov 2007 12:05

Topic weer open. Laten we geen persoonlijke discussies en randzaken in dit topic bespreken. Probeer dat in de gaten te houden bij de dingen die jullie posten.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 19 nov 2007 19:36

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 nov 2007 19:50

@ Zahra: lees even het verhaal van Elbert en BJ, net boven jouw bijdrage!
Mag ik verder iedereen vragen om Zahra te negeren als ze steeds off topic gaat en de discussie verstiert?

Goed, terug naar waar we gebleven waren...
Ik las net dat naast Meindert Leerling ook Alie Hoek van Kooten gaat meedenken in die CU commissie!

En wat een krokodillentranen van Lont:
„De discussie heeft mijzelf, mijn man en kinderen en mijn ouders sterk aangegrepen. Ik zeg nu niets meer. Ik geef het over aan de partij. God zij geprezen. Amen”.

Ik mag nu toch hopen dat ze niet nog meer kapot gaat maken.

Terug naar “Archief”