zahra schreef:André schreef:Als ik hier de be(om)kerings geschiedenis van Paulus naast leg vind ik haar eigenlijk juist niet hypocriet. Het enige wat ze doet is bevestigen wat haar achterban ook meent te moeten onderschrijven. Trouwens was Jezus ook niet zo, 'ga heen en zondig niet weer' wij hebben dat vertaald naar 'ga heen en roep deze zonde een haalt toe' (stop met volharden) En dan ben je dus weer bij de welles nietes discussie. Vind een christen (CU lid) of je mag volharden in het praktiseren van een niet hetero relatie/huwelijk/samenwoon 'akte'?Nu is de hele kwestie rond mevrouw Lont uiteraard extra pikant omdat zij voorheen haar geld verdiende als drugsverslaafde prostituee. Na jaren in dit circuit te hebben vertoefd, bekeerde zij zich tot het christendom en veranderde ze haar levensstijl volledig. Ze is nu gelovig. Dat is natuurlijk prachtig, maar het is wel jammer dat het dan allemaal meteen zo radicaal moet. ‘Hypocriet’, roepen veel mensen en die hebben eigenlijk wel een beetje gelijk.
eindelijk iemand die het begrijpt![]()
Ik heb respect voor mevrouw Lont, het verleden is een verleden, vergeten en vergeven, ik snap niet dat mensen dat er nu bijhalen
Is gewoon lekker om op te schieten. Haar verleden is haar zwakke kant en daar azen mensen nu op.
Ik sluit met trouwens bij André aan: kan ook het verband tussen hypocriet en haar bekering niet zien. Is juist niet hypocriet! Idd bekeerde Paulus zich ook op zo'n manier. Niet maar half-half, maar radicaal de andere kant op. Van een vijand van de christenen werd hij zelf een christen. En een radicale!
Denkertje schreef:
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2007 10:28 pm Onderwerp:
goshen schreef:
Denkertje21 schreef:
Ik las ergens een verrassend andere benadering van de zaak Lont:
Je mag gerust de bron noemen, Gaykrant? in dat geval is het niet verrassend anders (ook in een ander geval niet trouwens).
Superflauw! Nee, het stond niet in de Gaykrant! Dit was een stuk van een goede vriend van me die zelf geen (nog) christen is, maar wel zeer betrokken is!
Nog ff twee keer zo flauw omdat het zo'n enorme inkopper is:
Die vriend van je is ook homo?

Srry, ik kón het gewoon niet laten