namen op trouwkaart

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 nov 2007 22:48

Ik ben eigenlijk wel weg van mijn doopnaam. Niet dat die nu zo hip of cool zijn, maar de mensen naar wie ze verwijzen vind ik wel speciaal ofzo (opa en tante).
Frederieka Adriana en Gijsbert Arjan, dat klinkt toch als een klok? 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 nov 2007 07:23

LeChat schreef:De term 'doopnaam' stamt nog uit vroeger dagen, toen i.b. iedereen gedoopt werd.

Zonder het hele topic gelezen te hebben, dus wellicht dubbel: ik vind het een mooie oplossing om op de buitenkant (voorkant) van de kaart de roepnamen te zetten en dan binnenin (in de 'officiële' tekst) de doopnamen.

Zo hebben wij dat ook gedaan, ook omdat Borkdude misschien niet door iedereen aan zijn doopnamen herkend werd. Hij heeft namelijk een roepnaam die afgeleid is van zijn tweede naam.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 nov 2007 11:42

voor ons maakte het niet uit, doopnamen of roepnamen: ik heet simpel gewoontjes Annemieke en mijn man met doop- en roepnaam: Benjamin. 'Ben' wordt hij wel vaak genoemd maar zijn hele naam blijft toch Benjamin :mrgreen:

Ergens vind ikhet wel jammer dat ik geen doopnamen heb maar ach ja.. ken ik nu niks meer aan doen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Wb
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wb » 14 nov 2007 21:37

Onze tekst:

Op Deo volente 2 februari 2005 hopen wij om 13.30 uur in het gemeentehuis van xxx te trouwen.

Daarna willen we Gods zegen vragen over ons huwelijk. De dienst, geleid door ds. xxx, begint om 15.00 uur in de xxxkerk te xxx.

Tussen 17.00 en 18.00 uur is er gelegenheid om ons te feliciteren. U bent welkom in Lunchcafé Stadhuis, Grote Markt te Goes.

Verder nog onze namen (roepnaam+achternaam) en ons nieuwe adres vermeld natuurlijk...

MissF schreef:De inzegening van het huwelijk vindt plaats om 18.30 uur in

Inzegening is trouwens katholiek, protestanten hebben het officieel over een huwelijksbevestiging...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 nov 2007 21:38

ik zou denk ik ook eerder voor inzegening gaan dan voor huwelijksbevestiging. Je huwelijk bevestig je namelijk op het stadhuis.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Wb
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wb » 14 nov 2007 21:44

Gerdien B. schreef:ik zou denk ik ook eerder voor inzegening gaan dan voor huwelijksbevestiging. Je huwelijk bevestig je namelijk op het stadhuis.

Is dat niet het huwelijk sluiten? :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2007 22:40

Wb schreef:
Gerdien B. schreef:ik zou denk ik ook eerder voor inzegening gaan dan voor huwelijksbevestiging. Je huwelijk bevestig je namelijk op het stadhuis.

Is dat niet het huwelijk sluiten? :?

Het is niet de bevestiging van ons huwelijk. We zijn gewoon getrouwd in het gemeentehuis. Maar we vragen een zegen in de kerk. We trouwen er helemaal niet. Net als met ringen geven. Ik vond in de kerk wel mooi. Mijn man zei toen:' Dat is onzin, we trouwen in het gemeentehuis, en onze ringen zijn symbool voor ons trouwen.' Daar vond ik wel wat in zitten ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2007 00:07

OPzich zou mij dat niet veel uitmaken. Al vind ik de kerk wel wat meer hebben zodat je het daar bezegeld voor God. Het gemeentehuis moet nu eenmala voor de wet, maar de kerkdienst vind ik belangrijker
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 nov 2007 07:24

Wij hebben de ringen in de kerk uitgewisseld, omdat ze symbool staan voor oneindige trouw. Dat associeer ik meer met God die je helpt om elkaar trouw te blijven dan dat je dat zelf kunt, ook gezien het hoge percentage scheidingen. Ik ben het wel met MissF eens dat je in het stadhuis echt trouwt en daarom hebben we er toch voor gekozen om dat op dezelfde dag te doen, ook al kostte dat wel wat geld.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 nov 2007 10:54

Mijn vriend zei pas dat hij iig niet wil dat er (tzt) komt te staan "De huwelijksvoltrekking zal om ... uur plaatsvinden in het gemeentehuis te ...."

Voltrekking, dat klinkt volgens hem alsof het een (tenuitvoerlegging van een) vonnis is :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 16 nov 2007 15:23

Wb schreef:
MissF schreef:De inzegening van het huwelijk vindt plaats om 18.30 uur in

Inzegening is trouwens katholiek, protestanten hebben het officieel over een huwelijksbevestiging...

Juist niet toch?
Ik dacht dat protestanten hun huwelijk lieten inzegenen (dus, nádat ze getrouwd zijn Gods zegen vragen over hun huwelijk) maar dat Rooms-Katholieken pas 'echt' trouwen in de kerk, aangezien hun huwelijk ook meteen het sacrament is.

Elvira
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elvira » 16 nov 2007 16:05

wij zien het trouwen in het gemeentehuis meer als een formaliteit, het in orde maken van de papieren. In de kerk willen we elkaar voor God trouw beloven en Zijn zegen vragen over ons huwelijk.
Dit willen we ook ongeveer zo op de kaart zetten.
If you meet someone without a smile, give him one of yours.

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 30 nov 2007 09:18

Wij hadden gewoon boven aan Andreas van der Wal & Nienke Boeijenga
niet namens wederzijdse ouders want dat vonden we erg oudbollig.

Maar ja je moet het zelf weten wat je er opzet je moet gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 dec 2007 10:11

AikonGirl schreef:Ook de namen van jullie ouders er bij? Dat heb ik nog nooit gezien. :)

Wij hadden gewoon onze roepnamen en helemaal niets over onze ouders.

Ik vind het mooi om de namen van de ouders er bij te noemen. En eigenlijk vind ik dat ook heel gewoon... 'namens wederzijdse ouders' vind ik zelf heel afstandelijk.
Time flies when you have none!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 04 dec 2007 15:15

Je kan er ook van maken:

In een kerkdienst geleid door ds. xxxx, willen wij de Heere danken en vragen om Zijn zegen over ons huwelijk.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”