Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 nov 2007 14:26

Wat me opvalt is het feit dat Boekenlezer, die volgens mij hetero is, berust in het alleen zijn en daar het positieve van probeert in te zien c.q. uit te halen.

Dat is iets wat jij mist denkertje ;) Misschien iets om van te leren...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 nov 2007 16:52

Machiavelli schreef:
Denkertje21 schreef:Wat een dráma, als je er van verdácht wordt homo te zijn... Wat een stánk!
Jij snapt het. :) Buiten de status die homo's hebben in bepaalde gemeenschappen, is het ook nog eens zo dat het gewoon niet prettig is om voor iets te worden aangezien wat je niet bent.

Dan moet ik het natuurlijk ook vreselijk vinden dat ik steeds door al die wellustige meiden voor hetro word aangezien!

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 nov 2007 16:58

Boekenlezer schreef:
MrSokkie schreef:Wat je in een goede relatie terugkrijgt is met geen geld te betalen.

Die helderheid van geest die je ervaart als vrijgezel die niet gestoord wordt door irritante vlinders in de buik is anders ook heel wat waard!

Je veronderstelt eigenlijk dat die helderheid van geest ontbreekt zodra je een relatie hebt. Dat is natuurlijk nonsens, en daarmee ontkracht je tegelijkertijd jezelf.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 nov 2007 17:00

Denkertje21 schreef:Dan moet ik het natuurlijk ook vreselijk vinden dat ik steeds door al die wellustige meiden voor hetro word aangezien!
Dat zou ik inderdaad niet zo vreemd vinden, nee.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 nov 2007 17:11

Othello schreef:
Boekenlezer schreef:
MrSokkie schreef:Wat je in een goede relatie terugkrijgt is met geen geld te betalen.

Die helderheid van geest die je ervaart als vrijgezel die niet gestoord wordt door irritante vlinders in de buik is anders ook heel wat waard!

Je veronderstelt eigenlijk dat die helderheid van geest ontbreekt zodra je een relatie hebt. Dat is natuurlijk nonsens, en daarmee ontkracht je tegelijkertijd jezelf.

Inderdaad, ik heb nog nooit zo goed kunnen leren als nu 8)

Boekenlezer, liefje, die vlinders slapen het grootste gedeelte van de dag gewoon hoor.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2007 19:04

Cisca schreef:Wat ben jij zielig zeg, wat heb jij het slecht getroffen.
...volgens mij ben je alleen helemaal niet tevreden, en uit je dat op een aparte manier om je af te zetten tegen homo's...

Volgens mij zou je mij het liefst een paar enorme rotschoppen verkopen, mij helemaal beurs schoppen.

Cisca schreef:...volgens mij ben je alleen helemaal niet tevreden...

Ik vind alleen zijn inderdaad niet altijd gezellig.

...en uit je dat op een aparte manier om je af te zetten tegen homo's...

Daar ging het mij dus helemaal niet om, toen ik gisteren met die reactie op dat bericht kwam. Ik wilde in de eerste plaats het te simpele beeld bestrijden dat het voor de hetero's allemaal wel koek en ei is, zoals die schrijver suggereert. Het ging mij er helemaal niet om, om iets contra de homo's te zeggen.
Tegelijkertijd kan ik mij nog best wel wat voorstellen bij zo'n simpel beeld ook. Want inderdaad, het ziet er vaak best zo uit alsof jijzelf allemaal shit te verwerken krijgt, terwijl het de anderen allemaal voor de wind gaat. Ik trap ook best wel eens in die val. Maar het is niet overeenkomstig de realiteit. Zo'n beeld bestaat namelijk bij de gratie van de selectieve waarneming: je ziet dan met een kokerblik je eigen ellende, en met een kokerblik de mooie schijn van de anderen.
Ik ervaar het ook niet altijd hetzelfde, maar toen ik het maandag las, was ik in een stemming dat het verkeerd bij mij viel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2007 19:15

Othello schreef:
Boekenlezer schreef:

Ach nee, het gaat mij niet zozeer erom om relatie en niet-relatie tegenover elkaar te plaatsen.
Mijn kant van het verhaal is meer: hoe ervaar ik verliefdheid nogal eens?
Nou, best als een moeilijk iets. Want dat gevoel vraagt helemaal niet aan mij: wie is voor jou het handigste om verliefd op te worden? Welnee, het richt zich zo maar op de meest ongelegen personen. Personen van wie je bijna zeker weet dat het niet gauw wat worden zal. En da's nie leuk. :(
Daarom is het maar beter om mij niet zo zeer bezig te houden met verliefdheid - al kun je er van tijd tot tijd uiteraard niet omheen in je gedachten - en maar meer mij nuchter op het gewone te richten. Want de leukste ervaringen doe ik nu eenmaal op in het gewone sociale verkeer. Met mensen waar ik goed mee op kan schieten. Daar gaat verfrissing van uit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 15 nov 2007 12:59

@Boekenlezer - ik zou die Ferrari maar gewoon kopen, met een beetje geluk zitten er twee stoelen in ... :D

verder ontgaat mij de link met dit topic, vroeger werd er direct ingegrepen als dat gebeurde.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

sela

Berichtdoor sela » 15 nov 2007 21:05

check de volkskrant. een artikel over refohomo's..

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 nov 2007 09:29

sela schreef:check de volkskrant. een artikel over refohomo's..

Wel een artikel met een duidelijke ondertoon van: 'het moet allemaal maar kunnen, ongeacht normen.'
En als ik dat nog eens combineer met wat ik gisteren las over een humaniserend godsbeeld door Gods toorn te verzwijgen... (Zie laatste Terdege blz. 50) Ofwel: hoe zijn wij bezig onszelf te bedotten!
Homo's die uit overtuiging wel in onthouding blijven leven, die hoor je hier niet. Er lijkt maar één optie te bestaan: zwichten.
Hoe moet ik dat als (niet-homo-)christen nou combineren met mijn opvattingen? Dat kan toch niet zomaar zonder goede gronden?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 nov 2007 10:26

Eerst even voor de record: Ik leef in onthouding, maar nog niet uit overtuiging. Zolang ik noch van het ene noch van het andere overtuigd ben, zal dat wel zo blijven. Overigens oordeel ik niet over homo's die wel een relatie zijn aangegaan. Het belangrijkste criterium is dat er niets is dat tussen God en mij in mag staan.

Dat weerhoudt mij er niet van om voortdurend kritisch alle dingen te onderzoeken.

Ik vind het erg kort door de bocht van Boekenlezer door er het label' 'het moet allemaal maar kunnen' op te plakken.
Ik zdenk dat zij met steekhoudende argumenten komen even als de gereformeerde bondsouderling Kees Goedgebuur, zelf ook homo, gisteren in Netwerk.

Ik betreur het dat mensen als Boekenlezer zelfs niet de neiging hebben om toch eens te onderzoeken of de 7 bijbelteksten nu wérkelijk over een relatie in liefde en trouw gaan tussen twee mensen van hetzelfde geslacht gaan.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 16 nov 2007 13:45

Denkertje21 schreef:Ik betreur het dat mensen als Boekenlezer zelfs niet de neiging hebben om toch eens te onderzoeken of de 7 bijbelteksten nu wérkelijk over een relatie in liefde en trouw gaan tussen twee mensen van hetzelfde geslacht gaan.

Om dan tot dezelfde conclusie gedwongen te worden van mensen die aangeven dat je er vooral niet negatief over mag spreken? En gedwongen te worden de bijbel op de postmoderne manier te lezen?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 nov 2007 13:47

Boekenlezer schreef:
sela schreef:check de volkskrant. een artikel over refohomo's..

Wel een artikel met een duidelijke ondertoon van: 'het moet allemaal maar kunnen, ongeacht normen.'

Hmz. Ik vind het wel een mooi stuk. En de ondertoon die jij leest, proef ik eerlijkgezegd niet zo.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 16 nov 2007 14:13

Denkertje21 schreef:Eerst even voor de record: Ik leef in onthouding, maar nog niet uit overtuiging. Zolang ik noch van het ene noch van het andere overtuigd ben, zal dat wel zo blijven. Overigens oordeel ik niet over homo's die wel een relatie zijn aangegaan. Het belangrijkste criterium is dat er niets is dat tussen God en mij in mag staan.

Maar God mag wel tussen jou en je geliefde staan?
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 nov 2007 15:45

Russell schreef:
Denkertje21 schreef:Eerst even voor de record: Ik leef in onthouding, maar nog niet uit overtuiging. Zolang ik noch van het ene noch van het andere overtuigd ben, zal dat wel zo blijven. Overigens oordeel ik niet over homo's die wel een relatie zijn aangegaan. Het belangrijkste criterium is dat er niets is dat tussen God en mij in mag staan.

Maar God mag wel tussen jou en je geliefde staan?

Ik weet Gods bedoeling niet. Op dit moment geloof ik dat het hebben van een relatie met alles er op en er aan iets is wat mij zeker niet dichter bij God brengt. Dat is echter heel persoonlijk. Met de beste wil van de wereld kan ik anderen niet veroordelen die een ander inzicht hebben. Blijf gewoon heel dicht bij God.

Hier word ik wel eens moe van de stelligheid waarmee men de bijbel mee denkt te moeten interpreteren.

Terug naar “Archief”