Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 nov 2007 21:19

zahra schreef:dat is toch iets heel anders, over homofilie staat ook in het nieuwe Testament

Ook daar staat wel meer in.

Het is vies, en gaat tegen de natuur in, en is een gruwel in Gods ogen.

Vies, dat lijkt me behoorlijk subjectief en tegen de natuur in? Dat lijkt me toch al tijden achterhaald. Wist je dat 7% van alle schapen homoseksueel is? En een gruwel, ach, gaan we weer terug naar het OT, gemengde stof dragen is/was ook een gruwel.

Waar God een punt zet, wie ben jij dan om er een vraagteken bij te zetten.

Natuurlijk zet je daar een vraagteken bij. Je gaat toch niet slaafs alles volgen wat er toevallig in een boekje staat. Het kan niet de bedoeling zijn dat je stopt met nadenken en vragen stellen.

Gelukkig ken ik wel veel echte Christenen uit verschillende strominingen die tegen homohuwelijk zijn

Daar ben je BLIJ mee? Ik gun iedereen, ook homo's, hun recht op geluk en zie niet in hoe hen dat ontzeggen mij een beter mens zou maken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 nov 2007 21:33

Riska schreef:Je zou dit topic kunnen omschrijven als: mag een individueel gemeenteraadslid (of lid van een deelraad) die tot een partij behoort een totaal ander standpunt innemen dan de partij zelf.
Te vergelijken met bv. Verdonk?

Een individueel politicus mag er natuurlijk wel een eigen mening op na houden, maar het willen weren van praktiserende homoseksuelen uit openbare functies is onder de huidige wetgeving en in de huidige samenleving onzinnig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 nov 2007 21:34

/
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 nov 2007 21:39

zahra schreef:sorry Mrsjokkie, maar jou kan ik niet serieus nemen om de volgende reden, ten 1ste ben jij geen Christen, en ken je de Bijbel niet

Het eerste klopt, maar hoe kom je bij het tweede?

Ten 2de beledig je God, maar goed dat zijn we gewend van mensen die niet geloven.
Jij geloofd in je eigen spirituele god

Toch fijn als andere mensen je vertellen wat je precies gelooft. Maar serieus, als christen-zijn automatisch zou inhouden dat ik mijn homoseksuele naasten hun recht op geluk moet ontzeggen, dan maar geen christen. En als God zich beledigd voelt, dan laat ie dat maar weten en dan komen we daar vast samen wel uit. Met gelovigen die zich namens God beledigd voelen heb ik niet zo veel.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 13 nov 2007 22:01

zahra schreef:sorry Mrsjokkie, maar jou kan ik niet serieus nemen om de volgende reden, ten 1ste ben jij geen Christen, en ken je de Bijbel niet
Ten 2de beledig je God, maar goed dat zijn we gewend van mensen die niet geloven.

volgens mij ben jij dat eerste ook niet of ben je op de weg terug?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 22:10

Zahra, moet ik jou dan wel serieus nemen? Jij bent ook geen christen, en hangt een geloof aan waar ze dit met homo's doen:

Afbeelding

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 nov 2007 22:15

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 13 nov 2007 22:19

Zowel de Bijbel als de Koran zijn boeken die dus niet denken.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 nov 2007 22:20

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 nov 2007 22:28

zahra schreef:dit is in Iran ja, maar weet je ook de reden waarom ze opgehangen zijn..?
Ze hebben jongetjes sexueel misbruikt(als je er verdere info op naslaat) en nee dit staat niet alleen in de Iranese kranten

Welke kranten nog meer dan? Syrische en Saudische?

En ohja, in de mooie Bijbel van jou werden mensen aangespoord om homo's te stenigen tot de dood, ga daar maar eens aandacht aan besteden

En wanneer is er voor het laatst in een min of meer christelijk land een homo gestenigd?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 22:30

zahra schreef: Als je binnenshuis homo bent, zal geen mens er aanstoot aangeven,

Heerlijk hypocriet ben je toch!

Zullen we maar weer on topic gaan? dat moslimgereutel hoor ik al iedere vrijdag van de minaret(het niet) schallen en da's meer dan genoeg.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 13 nov 2007 22:34

MrSokkie schreef:En wanneer is er voor het laatst in een min of meer christelijk land een homo gestenigd?
Elke vrijdag op het Sint. Pietersplein. Homo's, hoereerders, overspeligen en anderen. 20.00 Prime Time.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 nov 2007 07:56

wel even een kleine nuance: ik denk dat het vervolgen van homo's meer aan het regime ligt dan aan religie.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 nov 2007 10:08

MrSokkie schreef:wel even een kleine nuance: ik denk dat het vervolgen van homo's meer aan het regime ligt dan aan religie.

Deels waar maar grotendeels niet!
Dat regime haalt de rechtvaardiging van dat vervolgen uit hun religie!

Sinds Adam is er weinig veranderd: we willen allemaal als God zijn en op Zijn rechterstoel gaan zitten: mw. Lont, Mahmoud Ahmadinejad, Bush, jij, ik...

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 14 nov 2007 10:37

Gelukkig ken ik wel veel echte Christenen uit verschillende strominingen die tegen homohuwelijk zijn

Echte christenen? Wat fijn dat jij als moslim over christenen oordeelt. Lijkt me ook heel erg logisch ja. Ahum.....!
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Terug naar “Archief”