Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 10:20

Bevlogen schreef:Ach, hou eens op met mevrouw Lont bashen en al die flames naar haar persoon toe. Vind dat een beetje een christen onwaardig.

Me. Lont is als persoon vast een heel aardige vrouw, dus er gaan zeker geen flames naar haar pesroon toe, maar wel naar haar daden en manier van handelen!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 nov 2007 10:35

Denkertje21 schreef:Begrijpen lijkt inderdaad niet je sterkste kant. Als zij aan een intern partijdebat wil voern, is dat uitstekend en dat juich ik alleen maar toe zodat er helderheid komt. Het gaat er hierom dat zij voortdurend de media opzoekt om haar onvrede duidelijk te maken.

Bij mijn weten heeft ze 1 keer een ingezonden brief aan het Nederlands Dagblad gestuurd naar aanleiding van een discussie in die krant over homoseksualiteit. In die ingezonden brief staat de gewraakte zin over "geestelijke dood" , dat het hele mediagedoe rondom haar persoon heeft veroorzaakt. Geen wonder, want met zo'n opmerking heb je voor maanden de media op je stoep staan.
Overigens leven we in een mediacratie, dus dat politici zich in de media uiten (ook over zaken binnen een partij), hoeft geen verbazing te wekken. Of het verstandig is wat deze politica doet, is iets waar je terecht je vraagtekens bij kunt zetten.
Maar nogmaals, dat rechtvaardigt nog geen royement. Bij mijn weten heeft ze nl. nog geen spreekverbod van haar partij gekregen (zoals dat wel het geval was bij mevrouw Verdonk bij de VVD).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 13 nov 2007 10:49

Harm-J schreef:
Bevlogen schreef: En bovendien vind ik dat zij zich wel wat duidelijker had mogen uitspreken over de homokwestie.

Dat hadden zij, indat geval de CU misschien al moeten doen voor zij in de regeringscoalitie stappen (lees voor zij het pluche roken)

Ze waren in het debat rond het homohuwelijk toch aardig duidelijk leek mij. Maar toen luisterde men al niet. En nu heb ik alleen Rouvoet horen ontkennen dat de CU discrimineert. Verder niets...

Denkertje schreef:Begrijpen lijkt inderdaad niet je sterkste kant. Als zij aan een intern partijdebat wil voern, is dat uitstekend en dat juich ik alleen maar toe zodat er helderheid komt. Het gaat er hierom dat zij voortdurend de media opzoekt om haar onvrede duidelijk te maken.

Wat mij betreft wordt dit debat in het openbaar gevoerd. 't Is goed om daar eens met alle christenen een discussie over te voeren. Dan kunnen mensen eens nadenken over hun standpunt e.d. Overigens kan het me echt niet schelen wat andere partijen hierover vinden. Dat zij zo content zijn met hun gayparade en loveparade moeten ze zelf weten, maar dat ben ik gewoon niet.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 11:22

elbert schreef:
Denkertje21 schreef:Begrijpen lijkt inderdaad niet je sterkste kant. Als zij aan een intern partijdebat wil voern, is dat uitstekend en dat juich ik alleen maar toe zodat er helderheid komt. Het gaat er hierom dat zij voortdurend de media opzoekt om haar onvrede duidelijk te maken.

Bij mijn weten heeft ze 1 keer een ingezonden brief aan het Nederlands Dagblad gestuurd naar aanleiding van een discussie in die krant over homoseksualiteit.

Lees dan bijvoorbeeld de opening van dit topic nog even. Dit topic is is namelijk ontstaan door een persbericht dat mw. Lont afgelopen zondag heeft verstuurd aan o.a het RD.

En dat doet ze steeds: ze heeft nu door dat de pers haar wooorden wel vreet dus als haar iets niet zint, rent ze naar de pers! Waarom gaat ze eerst niet met haar partijbestuur praten over de benoeming van Cnossen? Welnee, gelijk de pers in!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 11:27

Bevlogen schreef:Wat mij betreft wordt dit debat in het openbaar gevoerd. 't Is goed om daar eens met alle christenen een discussie over te voeren. Dan kunnen mensen eens nadenken over hun standpunt e.d.

Prima om het debat in het openbaar te voeren. Maar dan wel in de kring die het aangaat: de ChristenUnie. Nu gaat ze steeds landelijk met een interne partijdiscussie. Dat kan niet. Als niet-VVDlid mag ik bijvoorbeeld ook niet meepraten over hun standpunten op een partijvergadering. Dat is voor de leden, en terecht
Bovendien loopt ze het partijbestuur constant voor de voeten. Het partijbestuur heeft stappen gezet om tot een discussie te komen. Maar dan zint haar de voorzitter van zo'n commissie niet en rent ze weer naar de krant.

Als mw. Lont als privépersoon loeit, is er niks aan de hand, maar ze doet dat steeds als CU-deelgemeenteraadslid!
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 13 nov 2007 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 13 nov 2007 11:27

Dat is inderdaad niet erg netjes.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 nov 2007 11:36

The Engineer schreef:Dat is inderdaad niet erg netjes.

Daar ben ik het mee eens. Netjes is het niet.
Aan de andere kant kun je het haar ook niet zomaar verbieden. Ik vind het nog steeds geen reden om haar te royeren, tenzij de partij haar een halt toeroept in deze kwestie (en dat zie ik nog niet gebeuren). Ik denk niet dat er Verdonk-achtige toestanden komen in de CU, daar is ze niet prominent genoeg voor.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 13 nov 2007 11:51

elbert schreef: Daar ben ik het mee eens. Netjes is het niet.

Ze gaat zo veel verder dan alleen 'niet netjes'. Ze dendert als een stoomtrein over mensen heen die het er gewoon moeilijk mee hebben. Zij kon uit het leven van de prostitutie stappen. Maar een homo zit z'n hele leven lang opgescheept met z'n geaardheid omdat dat geen keuze is.

En zoals we als refo's allemaal weten: meppen met de wet werkt niet. Omgeven met liefde wel!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 nov 2007 12:17

Denkertje21 schreef:En zoals we als refo's allemaal weten: meppen met de wet werkt niet. Omgeven met liefde wel!
Als je dat nu ook op Yvette Lont toepast.... ;)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 nov 2007 18:48

Wat is eigenlijk de zin van dit topic? Er was over dit onderwerp toch al een discussie opgestart: Homo's en de Christen Unie?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 13 nov 2007 19:02

Denkertje21 schreef:Ze meet gewoon met meerdere maten.

Als twee homo's een relatie in liefde en trouw aangaan, staat ze op haar achterste benen. Zelf zit ze als vrouw in een bestuursfunctie, gaat ze scheiden, zit ze op zondag persberichten uit te geven...

Scheiden mag ook niet volgens het christendom. Dus word tijd dat ze alle mensen die in de CU zitten en gescheiden zijn maar eens uit de partij gooien. Ja, laten ze het gewoon doen bij elk persoon in de CU die iets gedaan heeft tegen de spelregels van God. Zoals,

-Vreemdgaan
-Liegen
-Stelen
-Vloeken

Ik vrees alleen dat er dan weinig mensen over blijven ........

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 13 nov 2007 19:48

Atheist1984 schreef:
Ja, laten ze het gewoon doen bij elk persoon in de CU die iets gedaan heeft tegen de spelregels van God. Zoals,

-Vreemdgaan
-Liegen
-Stelen
-Vloeken

Ik vrees alleen dat er dan weinig mensen over blijven ........

Waar slaat dit nou weer op?? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Het gaat niet om de persoon Yvette Lont maar het gaat er over homo's binnen de partij. Ik vind dat mevr Lont door sommige mensen hier behoorlijk door het slijk wordt gehaald. Zij strijd voor een zaak die voor haar, en met haar 2/3 van de partij achterban, erg gevoelig is. Let daarom op het onderwerp en niet op de persoon!!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 nov 2007 21:06

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 13 nov 2007 21:11

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 nov 2007 21:11

Deze discussie over homofilie is al tig keer in diverse onderwerpen aan de orde geweest.
Op zich heeft het niks met dit topic te maken. Je zou dit topic kunnen omschrijven als: mag een individueel gemeenteraadslid (of lid van een deelraad) die tot een partij behoort een totaal ander standpunt innemen dan de partij zelf.
Te vergelijken met bv. Verdonk?

Terug naar “Archief”