Afknappers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2007 12:47

Boekenlezer schreef:Afstandelijk gedrag van dames ervaar ik altijd als een grote afknapper. Voorbeeldje: zoiets vanzelfsprekends als groeten, om dat na te laten.
Ik denk en gedraag mij zelf bij voorkeur lekker sociaal en ongecompliceerd. Dat geeft mij een optimistische gemotiveerdheid. Maar als die ander dat afstraft, dan keert het in het tegendeel.

Nou of dat een afknapper is en het noemen van afstraffen vindt ik iets wat te ver gezocht.

Iemand kan verlegen zijn en introvert zijn! Ik zal ook niet zomaar op iemand afstappen en gedag zeggen!

Ik zit nog niet zo heel erg lang in een nieuwe/andere kerk en soms vindt ik het moeilijk om gedag te zeggen (soms weet je niet of de ander je wel of niet ziet etc).

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 05 nov 2007 19:19

Evelien schreef:
Boekenlezer schreef:Afstandelijk gedrag van dames ervaar ik altijd als een grote afknapper. Voorbeeldje: zoiets vanzelfsprekends als groeten, om dat na te laten.
Ik denk en gedraag mij zelf bij voorkeur lekker sociaal en ongecompliceerd. Dat geeft mij een optimistische gemotiveerdheid. Maar als die ander dat afstraft, dan keert het in het tegendeel.

Nou of dat een afknapper is en het noemen van afstraffen vindt ik iets wat te ver gezocht.

Iemand kan verlegen zijn en introvert zijn! Ik zal ook niet zomaar op iemand afstappen en gedag zeggen!

Ik zit nog niet zo heel erg lang in een nieuwe/andere kerk en soms vindt ik het moeilijk om gedag te zeggen (soms weet je niet of de ander je wel of niet ziet etc).

Dat nalaten van dat groeten bedoelde ik trouwens in situaties waarin ik zelf wel groet. Dan komt het op mij over als een opzettelijk niet-groeten. Daar kan ik vrij slecht tegen.

En ik moet toegeven dat ik nogal eens weinig met verlegenheid heb. Ik ben zelf nogal recht-toe-recht-aan. Zo heb ik mijzelf dat ook geleerd in de puberteit: ik zag best leuke dames op school, maar besefte op een gegeven moment dat wilde ik er een beetje contact mee krijgen, ik er heen moest. Dus ging ik er maar recht op af. Vooral in het begin was dat verschrikkelijk spannend. Het hart klopte me wel eens in de keel, en ik kon de zenuwen dan wel eens zo vreselijk door mijn keel voelen gieren, dat er wel eens momenten waren waarop ik dacht: 'Ik ben gek met wat ik besloten heb te doen.' Maar toch deed ik het, en het ging vrijwel altijd goed. Ik werd eigenlijk altijd heel netjes ontvangen. Later leer je het dan te doen met minder zenuwen. Nu vind ik het niet zo moeilijk meer, en kan ik mij eigenlijk niet eens zo heel veel meer voorstellen bij grote verlegenheid in bepaalde situaties. Zo ben ik geworden door eerst zelf dwars door de muren van de zenuwachtigheid heen te lopen. Als ik een plan had, dan deed ik het, ongeacht hoe het voelde.

Ik vind het in bepaalde situaties ook nogal gevaarlijk om zelf te gaan denken: 'O, ze is verlegen, dat zal het wel zijn.' Want dat kan ook een 'wishful thinking' zijn. In situaties waarin verliefde gevoelens spelen ben ik daar nogal vuurbang voor! Maar je hebt gelijk, verlegenheid komt veel voor onder mensen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2007 21:00

oke ik begrijp je :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 06 nov 2007 09:22

harde scheten laten of ander onfatsoenlijk gedrag vind ik een afknapper
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2007 09:29

mw schreef:Hij: wat voor werk doe je?
ik: ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
hij: o, respect hoor (ik: :roll: ), maar trouwens: ik heb al een paar dagen last van ......, weet jij wat dit is?
ik: sorry, ik ben geen dokter
hij: ow, maar je weet het vast wel

Daar kan ik dus niet tegen :x :mrgreen:

Ik herken het, maar dan met computers :D En ik kan er wel tegen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2007 11:36

over die boeren en scheten laten.

Ik laat gerust een scheet of een boer als ik thuis ben (ook waar m'n vriend bij is). Maar waar vrienden/familie bij zijn dan doe ik dat niet!

JaguarXK
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor JaguarXK » 06 nov 2007 15:34

Mijn afknapper zijn toch wel meisjes die verkering en liefde echt helemaal het einde vinden en amper zonder kunnten, vaak ook degene die of altijd verkering hebben of die het er altijd over hebben en vaak ook hun halve zo niet hele identiteit en tijdsverdrijf overlaten aan manlief.

Bah!

Gelukkig heb ik sinds een week verkering met een meisje waarop bovenstaande zeer zeker niet van toepassing is! :mrgreen:
Many folks want to serve God, but only as advisers.
Mér þykir mjög vænt um Ísland.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2007 16:55

k ben ze nog niet tegen gekomen :wink:

soms droom ik ook weleens van de toekomstplannen die we hebben!

Tsja en om eerlijk te zijn, ik ben wel een baan gaan zoeken in de plaats waar mijn vriend woont (en om straks als we gaan trouwen daar ook gaan wonen). :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 nov 2007 17:06

Onder schat de aantal jongens die zo hopeloos zijn ook niet JaguarXK!

Dat vind ik zelfs logisch Evelien. Ik ga nu nog geen andere baan zoeken omdat voor ons nog niet zeker is waar we komen te wonen. Anders was begin dit jaar al rond gaan kijken voor een andere werkplek.

Dromen over de toekomst is heerlijk! Vooral om samen is een avondje te dagdromen over wat we allemaal zouden willen gaan doen in de toekomst. 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 12 nov 2007 18:58

JaguarXK schreef:Mijn afknapper zijn toch wel meisjes die verkering en liefde echt helemaal het einde vinden en amper zonder kunnten, vaak ook degene die of altijd verkering hebben of die het er altijd over hebben en vaak ook hun halve zo niet hele identiteit en tijdsverdrijf overlaten aan manlief.

Bah!

Gelukkig heb ik sinds een week verkering met een meisje waarop bovenstaande zeer zeker niet van toepassing is! :mrgreen:

Haha, idd, erg irritant is dat...... Ben er hier helaas ook al een paar tegen gekomen....
Meestal is een van de eerste vragen dan van: en? ben je nog vrijgezel? óf, als de persoon in kwestie iets meer tactisch IQ heeft; heb je al een vriendin? :?
Dat is voor mij ook wel een stevige afknapper :P
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 nov 2007 20:37

Brrr weet je wat ik verschrikkelijk vind? Kerels die spugen, rochchchelen. Bah. Sta je bij een bushokje te wachten, steekt iemand z'n hoognodige ochtendsigaret op en een paar minuten later *ggggg-tuf!*
Ieuwww. Heel vies. Ook bij voetballers vind ik dat erg fout.
pobody's nerfect

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 12 nov 2007 22:12

*maakt notities* :ddd

:mrgreen:
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 nov 2007 11:50

Jo'tje schreef:Brrr weet je wat ik verschrikkelijk vind? Kerels die spugen, rochchchelen. Bah. Sta je bij een bushokje te wachten, steekt iemand z'n hoognodige ochtendsigaret op en een paar minuten later *ggggg-tuf!*
Ieuwww. Heel vies. Ook bij voetballers vind ik dat erg fout.

Dat vind ik zo enorm vies :?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 nov 2007 12:58

bah....inderdaad.

Ik vind lange nagels bij mannen ook een afknapper. Heel vies!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 nov 2007 13:46

ajl schreef:bah....inderdaad.

Ik vind lange nagels bij mannen ook een afknapper. Heel vies!

zo'n collega heb ik...ielh!

Terug naar “Archief”