Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
zahra schreef:die vergelijking slaat echt nergens op vind ik maarja
Maar goed, ben blij dat ik de Ger.Gem jaren geleden al vaarwel heb gezegd
kurtyo schreef:zahra schreef:die vergelijking slaat echt nergens op vind ik maarja
Maar goed, ben blij dat ik de Ger.Gem jaren geleden al vaarwel heb gezegd
Punt 1: Waarom slaat die vergelijking nergens op? Ik vind 'm vrij sterk.
The Engineer schreef:Dan is dus geen sprake van discriminatie, maar gewoon het trekken van 1 lijn. Wat ik nog wel kan begrijpen.
Ja zelfs ik geef dat toe.
amijsje schreef:De GerGem en de kerk in afrika hebben elkaar erkend als zusterkerken. De gergem is ouder; in afrika is de kerk jonger. Waarom zou het erg zijn dat de 'zwarte' dominees niet de kansel op mogen in Nederland? In een gezin is het toch ook niet erg dat de jongste dochter iets anders wordt behandeld dan de oudste? Toch zijn ze zusters van elkaar en er kan een hechte band zijn.
sela schreef:amijsje schreef:De GerGem en de kerk in afrika hebben elkaar erkend als zusterkerken. De gergem is ouder; in afrika is de kerk jonger. Waarom zou het erg zijn dat de 'zwarte' dominees niet de kansel op mogen in Nederland? In een gezin is het toch ook niet erg dat de jongste dochter iets anders wordt behandeld dan de oudste? Toch zijn ze zusters van elkaar en er kan een hechte band zijn.
toch moet je dit eens verder toelichten. wat bedoel je precies?
parsifal schreef:Het is al eerder gezegd denk ik, maar Afrikaanse predikanten mogen al in Nederland de kansel op, als ze in het Nederlands preken (wat in de praktijk betekent dat het niet kan, maar dat is wat anders). Nu is de discussie of ze ook in de eigen taal mogen preken, waarbij een vertaler aanwezig is. Dat er mogelijk meer argumenten achter de discussie zitten erken ik direct. Maar roep niet in het wilde weg discriminatie.
Hannieh schreef:The Engineer schreef:Dus in jouw ogen is de voorzitter ongeloofwaardig. Ben benieuwd waarop je dat baseert.
Ho ff, dat zeg ik niet. Ik ken die knakker niet eens. Ik noem alleen een mogelijkheid.
Tjonge wat een omgekeerde wereld. Het is toch vreselijk onlogisch om over iemands geloofwaardigheid te spreken als je hem niet eens kent?? Echt vreemd.En dat mensen in dit forum het vreemd vinden dat er over zoiets gedacht moet worden, is volgens mij nogal niet-realistisch. Er wordt toch nooit iets beslist zonder er eerst over te denken??
Wel als je bedenkt dat er wel "witte" dominees eventueel zouden mogen preken. Tot nog toe is daar niet echt uitsluitsel over gegeven. Dus dat kan ik niet zeggen.
Er preken ook geen witte Engelssprekende predikanten op onze kansels. Het gaat dus niet om huid, het gaat om taal. Is het nu misschien helderder? Anders geef ik denk de moed maar op...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten