Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 02 nov 2007 17:09

Ik heb 2 tantes die kraamhulp zijn, maar als ik soms zie hoelang die op een dag wegblijven. Meestal blijven hun wat langer en zorgen voor het eten.
Mijn tante weet geloof ik ook van te voren al bij wie ze moest kramen, maar hoe ze dat precies regelen geen idee. Want als kindje te vroeg of te laat wordt geboren lijkt me dat lastiger.
Leef je droom.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 nov 2007 21:19

paprikameisje2 schreef:ik moest maar uitgaan van 44 uur.. dat was normaal.. maar me vriendin komt bij mij kramen!! dus die kan ook flexibel omgaan met de uren!!bv tussendoro naar huis of gewoon een middag vrij en een andere morgen werken!!!

Dan krijg je vast een hele leuke kraamtijd, doe haar maar de groeten van ons. :wink: :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2007 02:45

paprikameisje2 schreef:ik moest maar uitgaan van 44 uur.. dat was normaal.. maar me vriendin komt bij mij kramen!! dus die kan ook flexibel omgaan met de uren!!bv tussendoro naar huis of gewoon een middag vrij en een andere morgen werken!!!

Is dat toegestaan?

Het kan per instantie/organisatie miss. verschillend zijn. Maar bij mijn zus was de onmogelijk. Op zondag bijvoorbeeld heb je niet een hele dag kraamzorg nodig (of het moet net 2 dagen geleden geboren zijn) en is meestal de man ook thuis.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 nov 2007 09:23

Mannen moeten dus ook meer vrij krijgen bij de geboorte van hun kind. Ze krijgen nu toch maar 2 dagen ofzo? Echt belachelijk weinig.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 03 nov 2007 10:23

Lalage schreef:Mannen moeten dus ook meer vrij krijgen bij de geboorte van hun kind. Ze krijgen nu toch maar 2 dagen ofzo? Echt belachelijk weinig.

Mijn Mentor heeft afgelopen zondag kind gekregen, maar hij is hele week naar school gegaan en gaat maandag en dinsdag ook omdat dan examen klassen heeft voor de tentamens.
Maar vanaf biddag is hij 1.5 week vrij. (Hij moet alleen op de laatste vrijdag een ochtend werken)
Leef je droom.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2007 10:31

evelien: ze mag max twee gezinnen die vrienden of familie zijn in een jaar!! dat is dan bij de rst!!

k weet niet hoe het zit bij andere organisaties!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2007 10:35

Mijn man neemt als de kraamverzorgster weg is, nog 1 of 2 weken vrij. :D
Normaal is hij ook nooit zo laat thuis (ene week 15:30, andere week 17:30),
maar lijkt me heerlijk als hij ff vrij heeft dan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2007 12:28

wij kijken gewoon!! als et nodig is neemt alwin ook een week of aantal dagen vrij.. maar als ikzelf weer goed mobiel ben.. dan blijft tie gewoon werken!! en dan na een paar weken kan nie oppassen zodat ik is een dagje druit kan ofzow!!

we zien et wel tegen die tijd!!

hij krijgt trouwensvan zijn baas zowiezow twee dagen vrij... dus als ik bevallen ben dan nog twee dagen!! als ik drie dagen aant bevallen ben.. dan heb ie dus 5 dagen vrij!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 nov 2007 14:45

paprikameisje2 schreef:hij krijgt trouwensvan zijn baas zowiezow twee dagen vrij... dus als ik bevallen ben dan nog twee dagen!! als ik drie dagen aant bevallen ben.. dan heb ie dus 5 dagen vrij!!

Dus jij hoopt op een bevalling van drie dagen?? :mrgreen: :mrgreen:

Mijn man werkt in de kraamweek wat kortere dagen, en daarna is ie ws. een paar dagen vrij. Verder heeft ie met kerst een weekje, dus lekker de tijd om ook van z'n kind te genieten. :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2007 15:06

haha haai!!!

t ligt eraan!! k wil wel drie dagen bevallen... maar dan wel pijnloos!! :mrgreen:

maar zover is et nog niet.. teminste hoop ik!!!

wel lekker denk ik voor de man om ook veel van et kind te genieten!! zeker van een eerste.... dat is voor de man vaak net zo nieuw als voor de vrouw!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 nov 2007 16:38

Net weer een groeiecho gehad, en gelukkig was de baby nu eindelijk goed gegroeid :D ! Het is nog wel een kleintje, maar het was netjes met het lijntje meegegroeid. Het koppie was erg goed te zien, meestal is dit niet meer zo bij 36 weken zei ze, maar het wilde zich nog eens goed laten bewonderen denk ik :wink: .

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 06 nov 2007 17:25

Fijn dat het goed gegroeid is! Gaat echt opschieten... 36 weken! Komen er nog leuke foto's van alle zwangeren + kamers?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 06 nov 2007 19:02

Even een vraagje, weten jullie een leuk kraamcadeautje??
Onze mentor heeft dus een dochter gekregen en willen we met klas besteksetje geven maar houden nog zo'n 10 euro over.

Jurkjes hoeft niet, want ze heeft al aardig wat gekregen en ze hadden daar ook al eerder een dochter.
Leef je droom.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 nov 2007 19:21

Loucom schreef:Even een vraagje, weten jullie een leuk kraamcadeautje??
Onze mentor heeft dus een dochter gekregen en willen we met klas besteksetje geven maar houden nog zo'n 10 euro over.

Jurkjes hoeft niet, want ze heeft al aardig wat gekregen en ze hadden daar ook al eerder een dochter.

Mijn moeder koopt nogal eens als kraamcadeautje een piepklein ringetje met een lieveheersbeerstje, zijn niet zo duur geloof ik.
Ik heb hem zelf als baby gekregen, en heel veel omgehad. Ik heb hem nog steeds :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 nov 2007 19:27

badjasje word ook niet vaak gegeven maar wel leuk
of een klein prentenboekje als bijv: welterusten kleine beer
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”