Russell schreef:hettys schreef: gewelddadigheid is niet erg goddelijk.
Waarom niet?
Geweldadigheid is menselijk. lijkt mij. Wat je leest in het OT is cultureel traceerbaar. de bijbel is geschreven door mensen.
Moderator: Moderafo's
Russell schreef:Is er niet wat al te rigoreus geknipt in deze topic
elbert schreef:Ik vind een discussie over de eigenschappen van God ook niet in dit topic passen, dus vandaar dat ik die post ook heb weggehaald.
Dewaarheid schreef:elbert schreef:Ik vind een discussie over de eigenschappen van God ook niet in dit topic passen, dus vandaar dat ik die post ook heb weggehaald.
Waarom is mijn post weggehaald juillie praten wel over de koran die geweldadig is volgens julie en de als ik met bewijzen uit de bijbel kom dat daar ook geweldadige teksten staan word het verweidert?![]()
elbert schreef:Ik vind een discussie over de eigenschappen van God ook niet in dit topic passen, dus vandaar dat ik die post ook heb weggehaald.
zahra schreef:wat ik vreemd vind is dat vandaag de dag veel Christenen(ook hier) het met bepaalde teksten gewoon niet eens zijn
bv teksten over homofilie zijn duidelijk, toch zijn er veel christenen het niet met de teksten eens, hoe kun je dan claimen dat de Bijbel Gods woord is....![]()
Flappie schreef:zahra schreef:wat ik vreemd vind is dat vandaag de dag veel Christenen(ook hier) het met bepaalde teksten gewoon niet eens zijn
bv teksten over homofilie zijn duidelijk, toch zijn er veel christenen het niet met de teksten eens, hoe kun je dan claimen dat de Bijbel Gods woord is....![]()
Ergens anders beweer je weer dat veel christenen het juist wel met die teksten eens zijn, en dat mensen die anders denken 'nep-christenen' zijn. Je valt van de ene generalisatie in de andere.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten