Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 24 okt 2007 12:33

Hey D'21

Kom zelf eens met een beter initiatief. In plaats van dat je waardeert dat die gozert zijn nek uitsteekt.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 okt 2007 14:16

leclerc schreef:Hey D'21

Kom zelf eens met een beter initiatief. In plaats van dat je waardeert dat die gozert zijn nek uitsteekt.

We gaan zaterdag onze nek uitsteken op de Beraadsdag...

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 24 okt 2007 14:32

tegenover wie dan?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 okt 2007 18:34

scape schreef:tegenover wie dan?

Ik denk dat er eens gestopt moet worden met vertellen wat homo's wel of niet moeten doen. Het wordt tijd dat er geluisterd wordt!

Als ik zie dat inmiddels al 400 actievelingen met elkáár praten en naar elkáár luisteren op www.regenboogforum.nl dan, weet ik dat dát nodig is. Stop met die losse flodders als ongefundeerde 'onderzoekjes' en homopastoraat door amateurs...

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 25 okt 2007 10:24

Heb je niet te hoge verwachtingen? Ik kan snappen dat je de media aandacht too much vindt. Maar de community van roze christenen is niet groot m.i.
It takes faith om zaken van de grond te krijgen. Ik begrijp de strijd t.a.v. de eigen community gewoon niet. Regenboog is gewoon een warme community die nodig is. Dat dit niet aansluit bij iedereen is geen probleem. Sommige gaan dan ergens ander warmte halen (bijv refoanders).
Daarnaast hebben sommige meer op te boksen tegen het instituut kerk dan ander. Dit vraagt weer om andere ambities.

Een beetje web2.0 mentaliteit kan helpen. Er zijn verschillende "meetingpoints". Soms zijn er echter weer andere plekken waar alle links naar de meetingpoints bij elkaar komen. Hoe meer verkeer er tussen de veschillende spots zijn. Hoe intensiever het Gesprek en meer potentie voor communitysense. Naast de digitale interacties zijn er dus ook real-life gelegenheden. . . aan jou om op zo'n dag je aandeel aan te bekijken. Wie weet of we met z'n allen de boel tot een hoger level kunnen tillen.

Hier wil ik nog enkele (m.i.) belangrijke waarden voor deze community toevoegen: Hoe organiseren we ons voor hen die in de knel zijn. Hoe kunnen we naast hen staan? Waar zijn we te vinden? Hoe houden we de binding met onze medechristenen levend? Hoe representeren we de Kerk t.a.v. van de gaycomunity? (mijn aanbod om een bijbestudiekring in een rozekroeg te beginnen staat nog steeds open).

Scape

sela

Berichtdoor sela » 25 okt 2007 10:39

je bedoeld dat regenboogforum, 'onderzoekjes', homopastoraat en refoanders allemaal verschillende knooppunten van het 'roze christenen netwerk' [ :P wat een woord 'roze christenen] zijn en dat we dat netwerk niet in de knoop moeten maken door met de ene knoop in de andere knoop te gaan zitten?

ik zou zeggen: laat iedere knoop optimaal werken, zodat het netwerk uitgebreid wordt. misschien ontmoet je die professionals die het uit het amateurisme kunnen trekken wel juist door media aandacht.

strijd naar elkaar, een netwerk in de knoop maken, dat helpt mi. idd ook niet. het is een complexe case, refo en homo.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 okt 2007 11:10

scape schreef: Maar de community van roze christenen is niet groot m.i.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze groep kleiner is dan bij niet-christenen. De meest voorzichtige schattingen geven minimaal 5% aan. Dat loopt zelfs op tot 10%. Dus als 5% anders gericht is, lijkt me dat ook binnen de kerken logisch

scape schreef: Hier wil ik nog enkele (m.i.) belangrijke waarden voor deze community toevoegen: Hoe organiseren we ons voor hen die in de knel zijn. Hoe kunnen we naast hen staan?

Ik merk op het regenboogforum, dat mensen elkaar vinden met hun vragen, verdrietjes, maar ook met hun wanhoop en hun zoeken naar houvast bij God. n wie anders begrijpt dat beter dan 'lotgenoten'? Daar is geen belerend vingertje van strenge moderatoren die het allemaal beter weten. Het i een ontmoetingspunt.

Maar mijn droom gaat zo veel verder: al die mensen, familie en kerk die om hen heen staan begrijpen er vaak oprecht zo weinig van. Dat neem ik hen niet eens erg kwalijk. Maar ook daar willen we naast gaan zitten om hún vragen te beantwoorden...

scape schreef: Waar zijn we te vinden? Hoe houden we de binding met onze medechristenen levend? Hoe representeren we de Kerk t.a.v. van de gaycomunity?

Eerlijk gezegd ben ik niet eens zo blij met een 'gaycommunity'. Het zou niet moeten, maar het is wel logisch dat men elkaar opzoekt bij gebrek aan begrip in de heterocommunity. Ik ben wel heel blij dat er ook zo veel hetero's ("familie-van-" kerkenraadsleden enz) op het regenboogforum zitten en ook gelukkig veel Refowebbers

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 25 okt 2007 17:08

Denkertje21 schreef:
scape schreef: Maar de community van roze christenen is niet groot m.i.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze groep kleiner is dan bij niet-christenen. De meest voorzichtige schattingen geven minimaal 5% aan. Dat loopt zelfs op tot 10%. Dus als 5% anders gericht is, lijkt me dat ook binnen de kerken logisch

Jep . . . ik ben bang dat veel al door de achterdeur weg zijn. Misschien is de groep die actief bezig is met de combi geloof & homoseksualiteit minder groot dan we hopen. . . Maar de groep is er!

Denkertje21 schreef:Maar mijn droom gaat zo veel verder: al die mensen, familie en kerk die om hen heen staan begrijpen er vaak oprecht zo weinig van. Dat neem ik hen niet eens erg kwalijk. Maar ook daar willen we naast gaan zitten om hún vragen te beantwoorden...

Mooi . . . zoals ik schreef, er leven verschillende ambities. Blijf elkaar echter inspireren i.p.v concureren.

Denkertje21 schreef:
scape schreef: Waar zijn we te vinden? Hoe houden we de binding met onze medechristenen levend? Hoe representeren we de Kerk t.a.v. van de gaycomunity?

Eerlijk gezegd ben ik niet eens zo blij met een 'gaycommunity'. Het zou niet moeten, maar het is wel logisch dat men elkaar opzoekt bij gebrek aan begrip in de heterocommunity. Ik ben wel heel blij dat er ook zo veel hetero's ("familie-van-" kerkenraadsleden enz) op het regenboogforum zitten en ook gelukkig veel Refowebbers

Ik doel hier op de groep die gebruik maakt van de achterdeur. Ik ben zelf ook niet te vinden in deze scene. Wel veel in het uitgaansleven . . . Ik lees op de diverse fora wel van anderen dat ze daar komen om diverse redenen. Niet dat ik mijzelf in een darkroom zie praten met anderen. Maar neem een plek als ARC in de reguliere dwarstraat. Wat als je daar met vijf mensen vijf bijbels openslaat?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 okt 2007 18:20

Ik houd er eigenlijk niet van om over dit onderwerp te beginnen, maar soms heb je nu eenmaal wel eens wat...
rosalie83 schreef:Waar slaat het op om te zeggen dat je tegenwoordig 'zo modern kunt zijn dat je ook homo bent'?

Smurffie schreef:Homo of hetero heeft niets met modern te maken, honey

(Bovenstaande citaten komen van deze pagina.)

Een bericht als dit geeft weer stof om bijvoorbeeld luidkeels te protesteren tegen het door de strot gedouwd krijgen van de homo-propaganda. Er zijn in onze maatschappij dus duidelijk bewegingen die de reacties bij mij oproepen, zoals ze naar buiten gekomen zijn.

Bovendien toont het bericht waarnaar ik verwees aan dat het humanisme - het denken wat de mens met zijn verlangens centraal stelt - blijkbaar net zo dwingend is als elk ander geloof. Waar het humanisme heerst, is de ruimte voor bijvoorbeeld het christelijke geloof blijkbaar nogal beperkt. Neutraliteit blijkt niet te bestaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 27 okt 2007 18:37

Boekenlezer schreef: Een bericht als dit geeft weer stof om bijvoorbeeld luidkeels te protesteren tegen het door de strot gedouwd krijgen van de homo-propaganda. Er zijn in onze maatschappij dus duidelijk bewegingen die de reacties bij mij oproepen, zoals ze naar buiten gekomen zijn.

Bovendien toont het bericht waarnaar ik verwees aan dat het humanisme - het denken wat de mens met zijn verlangens centraal stelt - blijkbaar net zo dwingend is als elk ander geloof. Waar het humanisme heerst, is de ruimte voor bijvoorbeeld het christelijke geloof blijkbaar nogal beperkt. Neutraliteit blijkt niet te bestaan.

Kijk, dat je een super homofoob bent, is inmiddels duidelijk. Maar wat je nu doet is niet fair en zelfs schandalig/ Je licht er één bericht uit en maait daarmee alle homo's omver. Moet ik alle refo's omverhalen, als er weer een bericht in de krant staat over die domniee, die overspel pleegde, over die refovader die z'n dochters jarenlang verkrachtte, over die belastingtiller die al jaren braaf in de kerkenraad zit? Nee toch?

Ja, er zijn uitwassen, maar zoland ik in een refokerk zit, of liever gezegd, door God ben geplaatst eis ik de door Hem gegeven plek op en laat me zelfs niet door Boekenlezer intimideren... Het wordt wellicht tijd dat je eens met je neus uit die boeken komt en eens tussen de mensen gaat kijken.

Zo, dat ben ik kwijt...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 27 okt 2007 20:09

@Boekenlezer - voorlichting is volgens mij een recht, het lijkt me duidelijk dat je als christelijk pleeggezin vreselijk hard door de mand valt als je weigert. Een kind niet voorlichten heeft in ruimer opzicht al tot veel verwaarlozing en mishandeling geleid. De vraag is niet of je religieus of humaan bent en denkt. De vraag is of je het belang van een pleegkind kunt nastreven volgens de richtlijnen van een deskundige organisatie. Niks homopropaganda, voorlichting! Met stimulatie word gedoeld op het geven van support om het kind zelfvertrouwen te geven in de situatie waar het in zit, als dat de kennismaking met homoseksualiteit is dan is dat geen onderwerp om onder tafel te schuiven. Uit puur gezondheidsperspectief. Onder stimulatie verstaan we hoop ik geen dwang, als je daar van uit gaat is het wel logisch om in opstand te komen. Gelukkig doelt de organisatie daar niet op =D> :)
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 30 okt 2007 20:17

When i say:
Y!
You Say!
vette Lont
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 31 okt 2007 15:52

Yvette Lont is wel één van de meest stompzinnige en incapabele politici die ik de afgelopen paar jaar heb langs zien komen.

Boekenlezer schreef:Een bericht als dit geeft weer stof om bijvoorbeeld luidkeels te protesteren tegen het door de strot gedouwd krijgen van de homo-propaganda.

Hoewel ik het als homo natuurlijk niet eens kan zijn met de standpunten van het bewuste echtpaar ben ik het wel met Boekenlezer eens dat dit wat overdreven is. Een echtpaar dat al zoveel voor pleegkinderen betekend heeft kan je moeilijk op deze manier afschrijven. Sowieso is de kans groot dat het niet eens aan de orde is en het kind geen homo is. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat ze ook aan deze regel zouden moeten voldoen als het hun eigen kind zou zijn.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 31 okt 2007 16:50

Russell - denk je dat het onterecht is dat de organisatie richtlijnen stelt ter preventie van ziekte en bevordering van gezondheid?

overigens vind ik het jammer voor een pleegouder(paar) dat het de screening niet doorkomt. de intenties zijn vast en zeker goed.
het is alleen jammer dat er altijd weer een issue is om het probleem mee te verleggen, ik ben wel blij met zo'n organisatie omdat ze ruimte houden voor de mogelijke toekomst :)

dat neemt de schrik en andere complexe emoties voor het pleeggezin heus niet weg natuurlijk, dat begrijp ik ...
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 31 okt 2007 17:02

leclerc schreef:When i say:
Y!
You Say!
vette Lont
Heeft die geen zaken in A'dam waar ze zich druk over moet maken?

Terug naar “Archief”