Hey D'21
Kom zelf eens met een beter initiatief. In plaats van dat je waardeert dat die gozert zijn nek uitsteekt.
Moderator: Moderafo's
scape schreef:tegenover wie dan?
scape schreef: Maar de community van roze christenen is niet groot m.i.
scape schreef: Hier wil ik nog enkele (m.i.) belangrijke waarden voor deze community toevoegen: Hoe organiseren we ons voor hen die in de knel zijn. Hoe kunnen we naast hen staan?
scape schreef: Waar zijn we te vinden? Hoe houden we de binding met onze medechristenen levend? Hoe representeren we de Kerk t.a.v. van de gaycomunity?
Denkertje21 schreef:scape schreef: Maar de community van roze christenen is niet groot m.i.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze groep kleiner is dan bij niet-christenen. De meest voorzichtige schattingen geven minimaal 5% aan. Dat loopt zelfs op tot 10%. Dus als 5% anders gericht is, lijkt me dat ook binnen de kerken logisch
Denkertje21 schreef:Maar mijn droom gaat zo veel verder: al die mensen, familie en kerk die om hen heen staan begrijpen er vaak oprecht zo weinig van. Dat neem ik hen niet eens erg kwalijk. Maar ook daar willen we naast gaan zitten om hún vragen te beantwoorden...
Denkertje21 schreef:scape schreef: Waar zijn we te vinden? Hoe houden we de binding met onze medechristenen levend? Hoe representeren we de Kerk t.a.v. van de gaycomunity?
Eerlijk gezegd ben ik niet eens zo blij met een 'gaycommunity'. Het zou niet moeten, maar het is wel logisch dat men elkaar opzoekt bij gebrek aan begrip in de heterocommunity. Ik ben wel heel blij dat er ook zo veel hetero's ("familie-van-" kerkenraadsleden enz) op het regenboogforum zitten en ook gelukkig veel Refowebbers
rosalie83 schreef:Waar slaat het op om te zeggen dat je tegenwoordig 'zo modern kunt zijn dat je ook homo bent'?
Smurffie schreef:Homo of hetero heeft niets met modern te maken, honey
Boekenlezer schreef: Een bericht als dit geeft weer stof om bijvoorbeeld luidkeels te protesteren tegen het door de strot gedouwd krijgen van de homo-propaganda. Er zijn in onze maatschappij dus duidelijk bewegingen die de reacties bij mij oproepen, zoals ze naar buiten gekomen zijn.
Bovendien toont het bericht waarnaar ik verwees aan dat het humanisme - het denken wat de mens met zijn verlangens centraal stelt - blijkbaar net zo dwingend is als elk ander geloof. Waar het humanisme heerst, is de ruimte voor bijvoorbeeld het christelijke geloof blijkbaar nogal beperkt. Neutraliteit blijkt niet te bestaan.
Boekenlezer schreef:Een bericht als dit geeft weer stof om bijvoorbeeld luidkeels te protesteren tegen het door de strot gedouwd krijgen van de homo-propaganda.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten