Tekenen van de tijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Tekenen van de tijd

Berichtdoor JopieK » 02 dec 2003 16:30

De beruchte firma Digital Applied Solutions is weer eens bezig: nu een creditcard die je kunt laten implanteren:

zie http://www.wired.com/news/technology/0, ... 57,00.html en voor vertaling o.a. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35574

Vorig jaar tijdens RSK-weekend (RSK is mijn studentenvereniging) was er een workshop over tekenen van de tijd. Toen noemden we onder andere de firma Digital Applied solutions als bedrijf dat onderzoek doet naar chips voor onder de huid ivm met het teken van het beest (666, zie openbaring 13).

Het werd ontwikkeld voor medische doeleinden en leek heel nuttig. Nu stond op o.a. fok.nl dat Digital Applied Solutions de volgende stap heeft gezet: vervanging van de pinpas door zo’n chip.

http://www.wired.com/news/technology/0, ... 57,00.html en http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35574

Zo te zien gaan we hard op weg naar de vervulling van Openbaring 13:

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.

Gaan we hard op weg naar het rijk van de anti-christ of leven we er al in?

De Heere Jezus sprak in Lukas 21 ook over tekenen van de tijd:

28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.

en

25 En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;
26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 16:35

Ik las dit tussen de middag:

Daniël 8 : 4 Ik zag, dat de ram met de hoornen tegen het westen stiet, en tegen het noorden, en tegen het zuiden, en geen dieren konden voor zijn aangezicht bestaan, en er was niemand,die uit zijn hand verloste: maar hij deed naar zijn welgevallen, en hij maakte zich groot. 5 Toen ik dit overlegde, ziet, er kwam een geitenbok van het westen over den gansen aardbodem, en roerde de aarde niet aan: en die bok had een aanzienlijken hoorn tussen zijnogen. 6 En hij kwam tot den ram, die de twee hoornen had, dien ik had zien staan voor den vloed: en hij liep op hem aan in de grimmigheid zijner kracht. 7 En ik zag hem, nakende aan den ram, en hij verbitterde zich tegen hem, en hij stiet den ram, en hij brak zijn beide hoornen: en in den ram was geen kracht, om voor zijnaangezicht te bestaan: en hij wierp hem ter aarde, en hij vertrad hem, en er was niemand, die den ram uit zijn hand verloste.

Veel over1komsten met 11 september vind ik...

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 02 dec 2003 16:37

Een geimplanteerde chip is gewoon een stukje plastic of metaal met unieke gegevens erop opgeslagen. Wat zou dit te maken kunnen hebben met de 'geestelijke wereld'? Als ik nuchter nadenk zie ik zo geen verband, maar tegelijk vraag ik me ook wel eens af wat er nu met die tekst uit Openbaring wordt bedoeld.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 16:39

Pim schreef:Een geimplanteerde chip is gewoon een stukje plastic of metaal met unieke gegevens erop opgeslagen. Wat zou dit te maken kunnen hebben met de 'geestelijke wereld'? Als ik nuchter nadenk zie ik zo geen verband, maar tegelijk vraag ik me ook wel eens af wat er nu met die tekst uit Openbaring wordt bedoeld.

Als deze chip verplicht wordt om te kunnen betalen, dan gaat het echt over dat iets uit openbaringen. Er zal tegen die tijd een anti-christelijke macht opstaan die daar misbruik van zal maken.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 02 dec 2003 16:49

Dat zou inderdaad kunnen, dat mensen er misbruik van gaan maken. Maar tegen het systeem puur gezen als techniek heb ik geen bezwaar, ik vind het wel fascinerend wat er allemaal mogelijk is.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 16:50

Pim schreef:Dat zou inderdaad kunnen, dat mensen er misbruik van gaan maken. Maar tegen het systeem puur gezen als techniek heb ik geen bezwaar, ik vind het wel fascinerend wat er allemaal mogelijk is.

De techniek is niet duivels, maar de persoon of groep die het misbruiken gaat. In dat licht moet je het bezien.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 dec 2003 16:54

Stel je voor dat D66(6) aan de macht komt in Europa. De chip is in en in verband met de registratie en veiligheid van geld en personen, wordt het oude geld weggedaan en alles wordt vervangen door zo'n chip. Nu is het geval dat D66(6) niet wil dat mensen elkaar discrimineren en Christenen zijn tegen homohuwelijk enzo. Niet echt lief voor de homo's. Dus D66(6) besluit iedere Christen die hier mee eens is te straffen door zijn chip uit te schakelen om zo het leven binnen de EU onmogelijk te maken, totdat de Christen erkent dat homohuwelijk kan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 dec 2003 17:05

Kaw schreef:D66(6)

Hey het is gewoon D66
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 dec 2003 08:09

hijwel schreef:

Hey het is gewoon D66

Ow? :shock:

:wink: :mrgreen:

caprice

Berichtdoor caprice » 03 dec 2003 08:39

Kaw schreef:Ik las dit tussen de middag:

Daniël 8 : 4 Ik zag, dat de ram met de hoornen tegen het westen stiet, en tegen het noorden, en tegen het zuiden, en geen dieren konden voor zijn aangezicht bestaan, en er was niemand,die uit zijn hand verloste: maar hij deed naar zijn welgevallen, en hij maakte zich groot. 5 Toen ik dit overlegde, ziet, er kwam een geitenbok van het westen over den gansen aardbodem, en roerde de aarde niet aan: en die bok had een aanzienlijken hoorn tussen zijnogen. 6 En hij kwam tot den ram, die de twee hoornen had, dien ik had zien staan voor den vloed: en hij liep op hem aan in de grimmigheid zijner kracht. 7 En ik zag hem, nakende aan den ram, en hij verbitterde zich tegen hem, en hij stiet den ram, en hij brak zijn beide hoornen: en in den ram was geen kracht, om voor zijnaangezicht te bestaan: en hij wierp hem ter aarde, en hij vertrad hem, en er was niemand, die den ram uit zijn hand verloste.

Veel over1komsten met 11 september vind ik...

11 september 2001 zei je?

Openbaring 18:
15 De kooplieden dezer dingen, die rijk geworden waren van haar, zullen van verre staan uit vreze van haar pijniging, wenende en rouw makende;
16 En zeggende: Wee, wee, de grote stad, die bekleed was met fijn lijnwaad, en purper, en scharlaken, en versierd met goud, en met kostelijk gesteente, en met paarlen; want in een ure is zo grote rijkdom verwoest.
17 En alle stuurlieden, en al het volk op de schepen, en bootsgezellen, en allen, die ter zee handelen, stonden van verre;
18 En riepen, ziende den rook van haar brand, en zeggende: Wat stad was deze grote stad gelijk?
19 En zij wierpen stof op hun hoofden, en riepen, wenende en rouw bedrijvende, zeggende: Wee, wee, de grote stad, in dewelke allen, die schepen in de zee hadden, van haar kostelijkheid rijk geworden zijn; want zij is in een ure verwoest geworden.

New York is geen arme stad, en wat de koopmannen betreft, het hele gebouw zat er vol mee.

Vers 18 kan duiden op het gevoel van vrijheid van de Amerikanen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 dec 2003 12:48

Ik denk wel dat we in de eindtijd zitten. De satan gaat toch als een brullende leeuw tekeer, omdat hij weet dat hij het toch zal verliezen? Veel mensen krijgt hij mee, en ik denk dat wij oh zo waakzaam moeten zijn...............

caprice

Berichtdoor caprice » 03 dec 2003 16:41

Mariamagdalena schreef:Ik denk wel dat we in de eindtijd zitten. De satan gaat toch als een brullende leeuw tekeer, omdat hij weet dat hij het toch zal verliezen? Veel mensen krijgt hij mee, en ik denk dat wij oh zo waakzaam moeten zijn...............

Het was hem om de hele mensheid te doen, maar God heeft toch een grote schare die niemand tellen kan gered uit genade in zijn oneindige goedheid, barmhartigheid, lankmoedigheid en geduld.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 04 dec 2003 14:12

caprice schreef:11 september 2001 zei je?

Openbaring 18:
15 De kooplieden dezer dingen, die rijk geworden waren van haar, zullen van verre staan uit vreze van haar pijniging, wenende en rouw makende;
16 En zeggende: Wee, wee, de grote stad, die bekleed was met fijn lijnwaad, en purper, en scharlaken, en versierd met goud, en met kostelijk gesteente, en met paarlen; want in een ure is zo grote rijkdom verwoest.
17 En alle stuurlieden, en al het volk op de schepen, en bootsgezellen, en allen, die ter zee handelen, stonden van verre;
18 En riepen, ziende den rook van haar brand, en zeggende: Wat stad was deze grote stad gelijk?
19 En zij wierpen stof op hun hoofden, en riepen, wenende en rouw bedrijvende, zeggende: Wee, wee, de grote stad, in dewelke allen, die schepen in de zee hadden, van haar kostelijkheid rijk geworden zijn; want zij is in een ure verwoest geworden.

New York is geen arme stad, en wat de koopmannen betreft, het hele gebouw zat er vol mee.

Vers 18 kan duiden op het gevoel van vrijheid van de Amerikanen.
Deze verglijking is meer gemaakt, o.a. door het Zoeklicht. Zij moesten een maand later hun excuses aanbieden voor deze verglijking omdat de link toch er onwaarschijnlijk was. In de context van het hoofdstuk is echt geen link met 9/11 te vinden. Zeker niet als je leest dat er blijdschap in de hemel zal zijn over deze gebeurtenis: de val van Babylon... dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Gevaarlijke inlegkunde lijkt me...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 dec 2003 17:11

hijwel schreef:

Hey het is gewoon D66

Het is tegenwoordig idd D 66; vroeger stond daar een ' tussen (dus: D'66), met de dikke kant naar onder. Een klein zesje dus... Ik weet niet waarom en wanneer het geschrapt is.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 dec 2003 18:29

Gershwin schreef:
hijwel schreef:

Hey het is gewoon D66

Het is tegenwoordig idd D 66; vroeger stond daar een ' tussen (dus: D'66), met de dikke kant naar onder. Een klein zesje dus... Ik weet niet waarom en wanneer het geschrapt is.

Sorry hoor, maar ik vindt d66 nog niet helemaal zo'n foute partij.
Ik vindt het heel gek dat er soms D666 van gemaakt wordt. Heel jammer zelfs.

En met dat kleine "zesje" is gewoon dikke nonzes, ik ben ook geboren in '84
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”