Moderator: Moderafo's
esra schreef:als bijbelstudie gevaarlijk is, is refoweb ook gevaarlijk.dit is geen grapje, want zo is t toch??? ik kom hier namelijk graag om te praten over de bijbel en geloof enzo. meer te leren van god mijn vader. das toch mooi???
TheKeimpe schreef:esra schreef:als bijbelstudie gevaarlijk is, is refoweb ook gevaarlijk.dit is geen grapje, want zo is t toch??? ik kom hier namelijk graag om te praten over de bijbel en geloof enzo. meer te leren van god mijn vader. das toch mooi???
Dat refoweb gevaarlijk kan zijn daar twijfel ik niet aan, en ook dit is geen grapje maar wel een beetje off-topic...
Wat te denken van het feit dat hier alverzoeners, remonstranten, hypercalvinisten etc vrij hun mening geven en zij daardoor anderen kunnen beïnvloeden?
The Engineer schreef:Bij mijn vriendin op de catechesatie werd verkondigd dat bijbstudie slecht is.
Opmerkelijk, want degene die dit vertelde heeft er zelf ook nooit een gedaan en heeft zeker geen theologie gestudeerd. Het heeft de schijn dat deze persoon geen les geeft in die bijbel, maar eerder zijn eigen mening verkondigd.
Dat vind ik erg jammer.
Bevlogen schreef:Tja, de SGP is ook tegen de democratie.
Bevlogen schreef:Maar ff serieus. Er zit idd een gevaar aan dat je verkeerde denkbeelden op gaat doen. ...
Boekenlezer schreef:Bevlogen schreef:Tja, de SGP is ook tegen de democratie.
Huh?? Ik zie even het verband totaal niet met wat ik noemde.![]()
Bevlogen schreef:Maar ff serieus. Er zit idd een gevaar aan dat je verkeerde denkbeelden op gaat doen. ...
Dat, naast een gezonde prediking. Want alleen een bevindelijk-gereformeerde prediking, waarin het besef doorklinkt van wat het is om gezondigd te hebben tegen God, en van dááruit het preken van de verlossing in Christus, kan mij overtuigen van mijn persoonlijke aandeel in Christus.
Een prediking die het wel heeft over Gods liefde, en Christus' verzoening, maar die dat algemeen houdt, zeg maar als historische feiten, daar kan ik niks mee. Bij zo'n prediking kan ik onmogelijk de zekerheid ervaren dat ik daar ook persoonlijk deel aan zou hebben. (En helaas komt zo'n prediking maar al te vaak voor.)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten