belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 okt 2007 18:59

Bestaat de ware?
pobody's nerfect

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2007 19:06

In de dromen van de Romantiek ongetwijfeld. (En dromen zijn bedrog.)
En wellicht voor de mensen die superhandig zijn in het sociale verkeer. Je weet wel, de superversierders.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 okt 2007 19:19

Boekenlezer schreef:
jamillah schreef:Het hoeft ook niet de hele dag te kriebelen boekenlezer 8) Maar gewoon de gezonde spanning en romantiek tussen twee echtelieden. Als je relatie goed zit mag het best een tijdje niet kriebelen maar betekent niet dat je dan meteen maar 'enkel maatje' van elkaar bent.

Maar zou het erg zijn, als het op een gegeven moment helemaal niet meer kriebelt, maar je nog wel goede maatjes van elkaar bent? Dat is immers denkbaar, toch? Ik bedoel: dat zal best in bepaalde huwelijken voorkomen.

Dat komt voor en die huwelijken lopen dan stuk doordat je enkele ingrediënten voor een goed huwelijk mist. En tòch schijnt het te kunnen ja. Of huwelijken lopen niet stuk maar zijn gewoon niet zoals het 'hoort te zijn'. En wie bepaalt hoe een huwelijk hoort te zijn? Juist. Niemand. Want dat schijn je niet kant en klaar in verpakking te kunnen krijgen. Kijk, sommige mensen zijn ervan overtuigd dat er krenten en rozijnen in de appeltaart horen. Bullshit, zonde van de appeltaart :shock:

Duidelijk? 8)

André

Berichtdoor André » 23 okt 2007 21:23

Boekenlezer schreef:En wellicht voor de mensen die superhandig zijn in het sociale verkeer. Je weet wel, de superversierders.
Superhandig zijn in het sociale verkeer buiten een relatie om zegt niets over of je dat ook met een bepaalde partner kunt. Wat is trouwens een 'superversierder'? :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2007 22:36

Andre, je hebt me toch al wel es ontmoet? :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

André

Berichtdoor André » 23 okt 2007 23:21

Marnix schreef:Andre, je hebt me toch al wel es ontmoet? :roll:
:mrgreen: Weetje, sommige vrouwen vinden het dan weer zo sneu om helemaal niet te reageren. :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 okt 2007 08:35

André schreef:
Marnix schreef:Andre, je hebt me toch al wel es ontmoet? :roll:
:mrgreen: Weetje, sommige vrouwen vinden het dan weer zo sneu om helemaal niet te reageren. :D

8)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 24 nov 2007 00:17

Jo'tje schreef:Bestaat de ware?

Nee want, de toekomst is een open boek.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 24 nov 2007 00:44

Boekenlezer schreef:Als het om contacten gaat, voel ik wel wat voor de benadering van John Dewey: "dat wat werkt, is waar". (Ik ken hem verder niet, maar die spreuk las ik in mijn boek over denkers bij hem.)

Hm, dat lijkt wel op de opvattingen van Foucault, een wegbereider van het postmodernisme. Dat had ik niet achter jou gezocht. :wink:
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 24 nov 2007 18:14

Jo'tje schreef:Bestaat de ware?

De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Als er oprechte liefde is, en de relatie uit het geloof ontstaan is, kun je dat denk ik zeggen.
Maar ook als dit niet gezegd kan worden, kan er denk ik wel een goede relatie ontstaan.

Het allerbelangrijkste in een relatie:
De liefde tot de Heere God, en van daaruit liefde tot elkaar.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 25 nov 2007 10:24

Rolf schreef:De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Als er oprechte liefde is, en de relatie uit het geloof ontstaan is, kun je dat denk ik zeggen.
Maar ook als dit niet gezegd kan worden, kan er denk ik wel een goede relatie ontstaan.

Wat een gekke uitspraken achter elkaar...

Eerst zeg je: De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Vervolgens zeg je er wel gauw achteraan dat je het wél kunt zeggen als er oprechte liefde is en de relatie uit het geloof ontstaan is.

Als je het hierbij gelaten had, had ik je sowieso uitgelachen..
In dat geval zouden mensen die in jouw 'Heere God' geloven alleen de 'ware' tegen kunnen komen. Natuurlijk.

Daarna ontkracht je je eigen uitspraak weer door te zeggen dat als deze factoren niet aanwezig zijn er óok wel een goede relatie kan ontstaan.

Klinkt mij allemaal nogal naïef en raar in de oren hoor :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2007 09:04

Hm volgens mij klopt die volgorde niet zo. Alsof de ware bestaat en je daar dus verkering mee moet krijgen. Vergeet het maar. Je kan wel andersom redenen. De ware bestaat dan wel, maar wie dat is? Op het moment dat je geen relatie hebt kan je niet zeggen: Er is maar een ware en die moet ik nu tegenkomen. Maar als je iemand tegenkomt en daar krijg je een relatie mee kan die persoon wel de ware worden... en blijven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 nov 2007 17:49

JialiKelly schreef:Eerst zeg je: De ware, dat zeg je niet zo gauw.
Vervolgens zeg je er wel gauw achteraan dat je het wél kunt zeggen als er oprechte liefde is en de relatie uit het geloof ontstaan is.

De 2e zin heb ik er niet gauw achteraan gezet. Beschouw het als uitzondering.

In dat geval zouden mensen die in jouw 'Heere God' geloven alleen de 'ware' tegen kunnen komen. Natuurlijk.

Dat heb ik er niet mee bedoeld,

Daarna ontkracht je je eigen uitspraak weer door te zeggen dat als deze factoren niet aanwezig zijn er óok wel een goede relatie kan ontstaan.

Ik ken velen, die jarenlang getrouwd zijn, en niet spreken van de ware, maar een goed huwelijk hebben.

Marnix schreef:Alsof de ware bestaat en je daar dus verkering mee moet krijgen. Vergeet het maar.

Als het heel duidelijk is, dat God het zo gestuurd heeft, mag je dan niet spreken van de ware?
Geheel onmogelijk is dat niet. Ik denk hierbij aan de geschiedenis in Genesis 24.

Maar als je iemand tegenkomt en daar krijg je een relatie mee kan die persoon wel de ware worden... en blijven.

Dan kan er een goede relatie komen, dat denk ik ook.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2007 18:55

Ik geloof wel dat degene die God voor mij bestemd heeft de ware is. Waarom zou God anders 1 persoon voor mij hebben uitgezocht? Omdat ik ooit nog een ander tegen zou komen? Ik geloof het niet.
Mischien zijn wij de uitzonering, maar mijn man en ik zijn allebei helemaal ten volste overtuigd dat wij door God bij elkaar gebracht zijn en met elkaar verder mogen van God.
En er is maar 1 persoon die God aan mij heeft gegeven, en dat is hij. Daar geloof ik heel sterk in. Dus is dat voor mij de ware.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 nov 2007 10:48

Op het moment dat je trouwt krijg je je man/vrouw uit Gods hand.... Maar of God van te voren al die persoon voor je uitgezocht heeft, daar twijfel ik nogal aan...

Terug naar “Archief”