Paulus schreef: Col. 2:
16 Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat,
17 dingen, die slechts een schaduw zijn van hetgeen komen moest, terwijl de werkelijkheid van Christus is.
Moderator: Moderafo's
Harold schreef:Beste Boudewijn,
Ik vind je lange verhalen die je hier neerzet een goede basis voor een eindeloze reeks aan nieuwe dogma's of leerstellingen. Van het grootste gedeelte snap ik al helemaal niks meer en ben er vrij zeker van dat ik niet een van de weinigen ben. Gelukkig heb ik genoeg aan de eenvoud van het Evangelie en mogen we geloven als kinderen. Door te geloven als een kind kom ik waarschijnlijk niet door de criteria's die jij lijkt te stellen.
Boudewijn schreef:Beste Harold,
Je zei: "Ik vind " Een gewone simpele Bijbelstudie, zoals ik die hier aangeef en wekelijks aan mensen leer, begrijp je nog niet! Zelden heb ik van een Christen zo'n onhandige en ondiplomatiek antwoord gekregen. De uitleg en begrip van Collosenzen 2 is nog te veel. Hoe kunnen we nu straks God tegemoet treden als we Zijn wetten en geboden anast ons hebben neergelegd. Pas op vriend, geen enkele negatieve reactie beinvloed mij om anders met Gods Woord om te gaan. Veeleerder geeft het mij een beeld van degene die mij aanspreekt en (zelfs) daar leer ik nog van tenslotte is Jezus onze gezamelijke Meester en dat telt, niet een Mens
Gezegende dag!
Boudewijn schreef:Beste Petertje,
@@Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen@@
Als je deze Bijbelpassage leest, dan kunnen er twee redenen voor zijn:
Of je houdt de geboden en de wet en bent een trouwe navolgers van God en Jezus in het voorbeeld en verdriet ook de Heilige Geest niet.
Want daarom wordt je dan ook vervolgt door de Draak (Satan)
Of je onderhoud de geboden niet en ook de wet niet en dus de Sabbat. In dat geval ben je geen navolger van Jezus maar een Mens! Dan is niet Satan degene die je vervolgt, maar ben je zijn spreekbuis. Je verontschuldigt je door het Schriftwoord aan te vallen. Gebrek aan kennis is datgene waaraan het volk ten onder gaat, zegt Jezus. In Johannes 8 omschrijft Jezus een exact zelfde situatie als jij nu aan mij voorhoudt. De zogenaamde gelovigen beledigen Jezus en noemen Hem dwaas en geestelijk gestoord. Weet dat ik precies weet waar je het over hebt.
Jezus navolgen is een strijd. De wapenrusting Gods is de enige manier om die strijd te overleven en aanvallen te pareren, door kennis en de wetenscxhap wat de Tegenstander gaat doen (Profetie). Velen reageerden vaak op mijn postings, zoals jij doet. Niet allen, maar sommigen zie ik nu op Sabbat in de gemeente, de synagoghe van Jezus, zoals we in Openbaring 12:17 kunnen zien. Gelukkig zijn er ook nog 'anderen' waar Jezus naar kijkt. Tenslotte is Hij gekomen voor het verlorene, niet voor het (reeds) geredde.
Rome en de USA zijn plannen aan het maken om de profetische vervulling van Openbaring 13 en 14 werkelijkheid te laten worden. Ze zijn een pact in het kwaad en worden (niet voor niets) Beesten genoemd. Wie de grondwet van de Jezuiten kent (1634), zal ervaring opdoen met haar wrede inquisitie, die weer uit de kast wordt hgehaald (CIA). Alle schijn van wereldvrede en 'terrorisme' bestrijding hebben ze allemaal in eigen hand (lees dat eens goed). Er wordt ons allemaal een rad voor de ogen gedraaid beste jongen. Jezus waarschuwt daarvoor.
Gods zegen beste vriend (ook Harold)
Petertje schreef:menachem schreef:waarom zijn die later dan opgeheven, en hebben christenen er dan geen moeite mee om varkensvlees te eten.
1) waar zijn die dan opgeheven in de Bijbel?
2) ik ken christenen die ze wel naleven (zevende dag adventisten, zevende dag baptisten), maar inderdaad de meesten niet.
Misschien zou het goed zijn om eerst eens te lezen wat anderen en ikzelf geschreven hebben. En dan een keer de bijbelstukken door te lezen zonder er onmiddellijk je dikke duim leeg te laten lopen..... Waarom denk je op deze vraag nog een serieus antwoord te krijgen ?????
Harold schreef:menachem schreef:Wij christenen vallen niet meer onder de wet van mozes, maar onder de geboden van Christus.
en laat hij nou gebieden dat Mozes nog nageleefd moet worden.
(zie Bergrede en elders)
Met de Bergrede ontneemt Jezus ons de laatste hoop op rechtvaardiging door de wet. Hij scherpt de wet juist aan zodat we zeker zouden weten dat we geen heil kunnen verwachten uit de wet.
De wet willen nakomen is rechtvaardigheid zoeken vanuit ons eigen ik, hierin zullen we nooit gerechtigheid vinden. We kunnen ons enkel laten leiden door de Heilige Geest.
De geboden van Jezus houden dus in om ons door de liefde te laten leiden gedreven door de geest Gods (besnijdenis van het hart). En niet door de oudheid der letter (wet).
Juist door ons te laten leiden door de Geest wordt het doel van de wet vervuld, nl naastenliefde liefde naar God.
P.S Paulus ging de heidenen die tot geloof waren gekomen ook niet meer lastig vallen met de wet van Mozes, waar halen hedendaagse mensen de arrogantie toch vandaan om dit wel te leren.
Paulus waarschuwde ernstig tegen deze dwaalleraren die hij wolven in schaapskleren noemde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten