Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 okt 2007 16:43

BJ schreef:Ik zie het probleem niet, dit leest lekker :) Dus nee, gaan we niet op letten.

Voor een mod ben jij wel een rare hoor... Zoals Mach ook al aangeeft: wat minder gequote is vrij gebruikelijk. De manier waarop het de laatste tijd gedaan wordt, is echter irritant. Snap dan net als Mach ook niet waarom jij dat zo gemakkelijk van tafel schuift.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 17 okt 2007 17:01

Het is niet echt prettig al die quotes maar je zult toch begrijpen dat we ze niet allemaal aan gaan passen. Misschien kun je iedereen die het doet een pb sturen met een uitleg en het verzoek dat te wijzigen ;-)

André

Berichtdoor André » 17 okt 2007 17:32

BJ schreef:Wat mij betreft geen probleem. Kan iemand even een lijstje met de huidige kerkgenootschappen maken die in de poll moet voorkomen?
Henkie schreef:De volgende peiling wil ik op de hele site houden. We zijn al wat aan het testen met de polls op de homepage.
Ik vind dit een nogal tegengesteld antwoord.
En ik log idd nooit in op de homepage, lees wel eens een link naar de homepage. Echter dan krijg je die poll niet in beeld.
Nahja laat ook maar.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 okt 2007 17:50

Ik wist niet dat Henk iets in de pijplijn heeft zitten, zonder die wetenschappen leek het mij een goede keuze om de poll nog eens te doen.

En misschien is het technisch wel mogelijk de poll zowel op de homepage als het forum te hebben. Dus laten we dat afwachten.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 okt 2007 17:53

Bevlogen schreef:
BJ schreef:Ik zie het probleem niet, dit leest lekker :) Dus nee, gaan we niet op letten.

Voor een mod ben jij wel een rare hoor... Zoals Mach ook al aangeeft: wat minder gequote is vrij gebruikelijk. De manier waarop het de laatste tijd gedaan wordt, is echter irritant. Snap dan net als Mach ook niet waarom jij dat zo gemakkelijk van tafel schuift.

Ik vind het geneste qoute juist wel overzichtelijk omdat je dan het hele verhaal op een rij hebt. Je weet precies wie wat gezegt heeft.

Jullie hebben gelijk als het gaat om elkaar opvolgende postings, maar dat komt lang niet altijd voor. Omdat er vaak subdiscussies door elkaar heen lopen. Dan ben je veel langer bezig de draad te zoeken.

Dus geen quotes als je post op een voorganger. Wel quotes als er een ander bericht tussen zit.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 okt 2007 18:58

Ik vind het quoten op zich niet erg, maar wel als er gewoon teveel in één quote ingesloten zit. Bijkomend probleem is namelijk dat je je een eeuwigheid aan het scrollen bent voordat je de nieuwste posting kunt zien.

Ik reageer nu toch ook op jou zonder opnieuw te quoten? Verder hoef je van mij niet alles te gaan veranderen, maar er wat attenter op reageren als het de spuigaten uit gaat lopen is m.i. verstandig. Als je er gewoon een regel van maakt en er vervolgens op let dat ie niet teveel overtreden wordt, is het wat mij betreft goed.

Nog even voor alle duidelijkheid: toen ik zelf op een ander forum mod was, gold er bij ons die regel van maximaal 3-4 quotes in één quote. Het zorgde er wel voor dat het forum een stuk prettiger werkte. Die regel werd toen ingesteld omdat er forummers waren die er problemen mee hadden.
Laatst gewijzigd door Bevlogen op 17 okt 2007 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 17 okt 2007 19:03

Bevlogen schreef:(................................)

Irritant he? Zoveel quotes in één quote. Misschien een idee om daar als moderators meer op te letten? Maximum van drie quotes in één quote per bericht!

Misschien een idee dat de gebruikers daar zelf op letten. :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 okt 2007 19:06

Wullimpie schreef:

Irritant he? Zoveel quotes in één quote. Misschien een idee om daar als moderators meer op te letten? Maximum van drie quotes in één quote per bericht!

Dus ik mag voortaan ook plaatjes van 1280x800 pixels op het forum plaatsen? Als de gebruikers er zelf op moeten letten, geldt dat natuurlijk ook voor plaatjes :P

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 17 okt 2007 19:10

Bevlogen schreef:
Wullimpie schreef:

Dus ik mag voortaan ook plaatjes van 1280x800 pixels op het forum plaatsen? Als de gebruikers er zelf op moeten letten, geldt dat natuurlijk ook voor plaatjes :P

Ik heb het nergens over plaatjes geloof ik, al geldt daar natuurlijk ook voor dat je er allereerst zelf op moet letten dat deze volgens de regels van het forum zijn, dat geldt voor alles.
De aanwezigheid van mods ontslaat de gebruikers niet van hun eigen verantwoordelijkheid. :)

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 okt 2007 22:10

Uiteraard niet... maar ff vraagje, wat denk je dat het doel van een mod is?

André

Berichtdoor André » 18 okt 2007 12:26

Ander onderwerp:

Op nieuwssite's als nu.nl e.d. kun je een account aanmaken en reageren direct onder een nieuwsbericht.
Is dat misschien iets voor REFO/nieuws om dit operationeel te maken?
Misschien verhoogd het de leesdichtheid ook....

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 18 okt 2007 13:01

André schreef:Ander onderwerp:

Op nieuwssite's als nu.nl e.d. kun je een account aanmaken en reageren direct onder een nieuwsbericht.

Eensch!! En om het helemaal af te maken zou een volledig geïntegreerde oplossing de oplossing zijn... Ik bedoel: voor heel refoweb (dus forum, chat e.d.) en refonieuws (reacties toevoegen) één account gebruiken. Zoiets pas ik nu toe op mijn Joomla! website.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 19:53

André schreef:Ander onderwerp:

dit heeft Henkie al toegezegd. ik heb deze suggestie namelijk ook wel eens per mail ingediend.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 19 okt 2007 11:09

Bevlogen schreef:Uiteraard niet... maar ff vraagje, wat denk je dat het doel van een mod is?

Het doel is onder andere gebruikers te wijzen op het gaan van offtopic, zoals jij nu hier doet.
Dit topic is bedoelt voor het geven van suggesties, niet voor het interviewen van een Mod.
Als je nog meer wilt weten kun je me PB-en.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 okt 2007 11:24

Reageren op berichten van Refo-Nieuws is inderdaad de bedoeling. We kijken nog even hoe we dat het beste kunnen doen.

De laatste topics op het forum die op de homepage staan, zijn inderdaad ingekort maar dat kan zo weer teruggezet worden als jullie er op staan ;-)

Terug naar “RefoWeb”