Hoe kun je stoppen met hopen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tiny
Verkenner
Verkenner

Hoe kun je stoppen met hopen?

Berichtdoor Tiny » 16 okt 2007 11:10

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! En ik bombardeer jullie meteen met een topic :wink:

Ik heb gezien dat er al meer forums waren over liefdesverdriet en dergelijke, ik heb hier ook last van. Mijn relatie is nu bijna 2 maanden uit. Maar ik blijf gewoon hardnekkig hopen. Ik las dat iemand van af het eerste moment tegen zichzelf had gezegd, dat diegene niet meer mocht hopen, en dat het ook was gelukt. Nu, ik probeer ook door allerlei afleiding en het onderdrukken van mijn emoties, niet meer te hopen.. maar als ik hem weer zie, dan komen de vlinders gewoon weer tevoorschijn.. hoe sleep ik mezelf hier doorheen? Heeft iemand hier tips voor? Ik ben zo bang, dat ik nog een jaar verliefd op hem blijf ofzo.. en dat is zo rot..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 16 okt 2007 11:47

Ten eerste welkom op dit forum en het is een forum om nieuwe topics te starten, dus goed gedaan! ;)

Tja, het blijven hopen op herstel van een relatie die kapot is gegaan is inderdaad iets wat je eigenlijk niet echt kan sturen. Ik ben zelf ook anderhalf jaar lang echt nog heel erg verliefd geweest nadat ik me er ook bewust van werd dat het niets meer zou worden. En hoe het bij mij is overgegaan, nou ik heb er eigenlijk weinig aan gedaan, ik ben gewoon verder gegaan met mijn leven. Maar bij mij was dat ook wel makkelijk, omdat we ver uit elkaar woonden.

Maar zoals ik er nu tegenaan kijk is het beste wat je kan doen, ermee naar God gaan, misschien klinkt het raar om hiermee naar Hem te gaan, maar Hij is je Vader, dus ook dit liefdesverdriet kan je met Hem delen, dat zou Hij alleen maar fijn vinden!
Laat je leiden door Hem!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 okt 2007 12:04

Kan je voorkomen dat je hem ziet? Want dat wakkert het alleen maar weer aan. Uit ervaring weet ik dat het toch kan slijten, ook al blijf je misschien altijd wel een zwak voor zo iemand hebben.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 okt 2007 16:28

Idd... ik zou ook proberen om hem de eerste tijd proberen te ontwijken. Ik weet niet of dat mogelijk is of dat je erg dicht bij elkaar in de buurt woont..?! Ik weet ook niet of je nog verder contact met hem hebt? Als je dat wel hebt, zou ik je ook erg aanraden om dat te verbreken. Uit ervaring weet ik dat dat ook erg de hoop blijft geven.
Wat mij erg heeft geholpen is vaak weggaan met vrienden. Ik had ook nog steeds hoop, maar als ik dan met die vrienden weg was, had ik lekker even iets anders aan mn hoofd, en als ik er zin in had, praatte ik er gewoon over met hun. Ik ben daar heel erg blij mee geweest, want ik heb door die omgang nu weer een onwijs lieve vriend gekregen! Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo zou gaan, want ik kon die jongen al jaren, maar het geeft wel enorm veel afleiding. En doordat ik weer met die "oude" vriend omging, kreeg ik er ook weer nieuwe vrienden bij, omdat hij mij gewoon meenam nara zijn andere vrienden. Vond ik toen erg fijn!

Ik wens je iig heel veel sterkte... Ik weet wat het is!
Afbeelding

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 16 okt 2007 16:41

Als een relatie uitgaat, doet dat pijn... Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt dat mijn verkering uit ging. Vooral de eerste tijd hoopte ik heel erg dat het wel weer goed kwam. Maar op een gegeven moment bedacht ik dat ik het moest accepteren dat het uit was. Ik had wel de behoefte om over mijn verdriet te praten en dat kon ik ook goed met mijn vrienden en dat was erg fijn. Het enige advies wat ik kan geven; accpeteer dat het uit is, je mag best even verdrietig zijn maar je moet niet blijven hopen. Voor je ex zal het ook moeilijk zijn, die moet ook verder zonder het intieme contact met jou. (dat heb ik namelijk ook wel eens meegemaakt, toen ik diegene was die het uitmaakte) Je zinnen even verzetten wekt het beste door leuke dingen te doen waarbij je niet veel na hoeft te denken. Gewoon gezellig met vrienden afspreken en activiteiten ondernemen! Succes!
Dus, dat.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2007 17:26

Toen mijn ex het uitmaakte via de telefoon bombardeerde ik hem met liefde, cadeautjes en al m'n charmes om hem terug te winnen. Hij wilde wel, hij wilde dan weer niet, hij kon niet echt een keuze maken. Voor mij was dat winst omdat ik dan wist dat hij mij niet los kon laten.
Het was voor mij echt over toen hij zei: "Misschien hou ik je wel tot ik een ander meisje tegenkom." Dat was de druppel. Ik heb m toen laten vallen als een grote zware baksteen. Toen besefte hij eigenlijk dat hij mij kwijt was en probeerde hij mij weer terug te winnen d.m.v. samen werken (ons vrijwilligerswerk wat we toen nog steeds samen deden). Ik heb het werk niet opgegeven, ik ben hem blijven zien maar met andere ogen. Ik kon het niet uitstaan dat hij mij zou willen gebruiken tot hij een ander meisje vond (wat hij nu nog steeds niet heeft gevonden voor zover ik weet, laatst kreeg ik een mail van hem)
Inmiddels heb ik het vrijwilligerswerk stopgezet en ben ik verhuisd en ook inmiddels gelukkig getrouwd :D
Mijn moeder probeert nog wat informatie over hem aan mij over te brengen, waar hij zat in mijn oude kerk, of hij met een meisje binnenkwam, wat z'n moeder deed enz.. Ik luister wel maar het boeit me niet meer. Gewoon omdat ik nu gelukkig ben!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 okt 2007 17:52

Tja, ik het makkelijkst is het denk ik als je diegene niet meer ziet.
Ik maakte het zelf uit met mijn ex, en toch vond ik het lastig. Je bent niet voor niets zo'n tijd bij elkaar geweest, en hij was nog steeds een leuke jongen, maar niet voor mij. Maar dat is wel lastig. Twijfelen aan mijn keus heb ik nooit gedaan, maar toen ik hem na 3 maanden weer voor het eerst zag voelde ik me helemaal zenuwachtig. Hij wist best veel van me, enzo. En dat is niet makkelijk.
Ik ben hem erg uit de weg gegaan, en dat kon ook goed omdat hij 90 km verderop woonde ofzo.
Nu is hij net voor ik trouwde getrouwd, zijn we allebei gelukkig, en is het goed zo. Nu vind ik het leuk om eens wat van hem te horen, maar dat heeft wel 1,5 jaar geduurd ofzo.
Dus het beste lijkt mij het om hem zo weinig mogelijk te zien, en als dat niet lukt, iig niet met hem te praten ofzo. Hoe stom het ook klinkt, ik vond het het beste!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 16 okt 2007 17:56

kwebbel schreef:Toen mijn ex het uitmaakte via de telefoon...

Dat lijkt mij zo erg, dan zou ik iemand niet eens meer willen.... :|

Maar, ik ben blij voor je dat je gelukkig bent! :D
Dus, dat.

Tiny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tiny » 16 okt 2007 18:10

Bedankt voor al jullie snelle reacties! Echt lief zoveel medeleven..
Het idee ook, dat de meeste van jullie, nu weer gewoon gelukkig zijn...
Maar ik weet ook idd wel dat het het beste is om hem niet te zien, maar hij woont dus bij mij in het dorp, en zitten in dezelfde kerk en ook bij elkaar op belijdeniscatechesatie (aangezien we dat eerst samen zouden doen) Ik heb een aantal weken geleden wel het initiatief genomen, om niet meer te praten met hem. Dus we zeggen nu alleen nog "hoi"en "doei". Daar is echt niets aan..maarja het is wel het beste. Je hoeft dan iig niet meer te hopen dat je met hem zal praten. Hoewel we vrijdag wel weer even een praatje hebben gemaakt.. en hij lacht ook telkens naar me op cat.. Ik zit er soms echt over na te denken, om er af te gaan, want het heeft veel invloed op me. Maar ik denk ook wel weer zo, dat ik ook dat niet nog eens op wil geven... Wat zouden jullie hiermee doen?

Tiny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tiny » 16 okt 2007 18:13

Oja trouwens..

Ik heb ontzettend veel steun aan God, dat wel...
Ik leg ook werkelijk iedere traan bij hem neer.. juist als ik mij zwak toon, raakt Hij me aan, met zijn liefde.. En dan kan ik alles even vergeten! Dat is supergaaf :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2007 07:56

Tiny schreef:Bedankt voor al jullie snelle reacties! Echt lief zoveel medeleven..
Het idee ook, dat de meeste van jullie, nu weer gewoon gelukkig zijn...
Maar ik weet ook idd wel dat het het beste is om hem niet te zien, maar hij woont dus bij mij in het dorp, en zitten in dezelfde kerk en ook bij elkaar op belijdeniscatechesatie (aangezien we dat eerst samen zouden doen) Ik heb een aantal weken geleden wel het initiatief genomen, om niet meer te praten met hem. Dus we zeggen nu alleen nog "hoi"en "doei". Daar is echt niets aan..maarja het is wel het beste. Je hoeft dan iig niet meer te hopen dat je met hem zal praten. Hoewel we vrijdag wel weer even een praatje hebben gemaakt.. en hij lacht ook telkens naar me op cat.. Ik zit er soms echt over na te denken, om er af te gaan, want het heeft veel invloed op me. Maar ik denk ook wel weer zo, dat ik ook dat niet nog eens op wil geven... Wat zouden jullie hiermee doen?

Als hij het niet ziet zitten houdt het denk ik op. Dat je hem telkens naar je ziet lachen kan ook zijn omdat jij dat graag zou willen en dat je er daarom wat achter zoekt. Maar goed, na een poosje weer eens babbelen (en vragen hoe hij daar in staat en mee omgaat enzo) kan vast geen kwaad. Zolang je je maar niet het hoofd op hol laat brengen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 17 okt 2007 09:28

dE bAdEeND schreef:Als een relatie uitgaat, doet dat pijn... Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt dat mijn verkering uit ging. Vooral de eerste tijd hoopte ik heel erg dat het wel weer goed kwam. Maar op een gegeven moment bedacht ik dat ik het moest accepteren dat het uit was. Ik had wel de behoefte om over mijn verdriet te praten en dat kon ik ook goed met mijn vrienden en dat was erg fijn. Het enige advies wat ik kan geven; accepteer dat het uit is, je mag best even verdrietig zijn maar je moet niet blijven hopen. Voor je ex zal het ook moeilijk zijn, die moet ook verder zonder het intieme contact met jou. (dat heb ik namelijk ook wel eens meegemaakt, toen ik diegene was die het uitmaakte) Je zinnen even verzetten wekt het beste door leuke dingen te doen waarbij je niet veel na hoeft te denken. Gewoon gezellig met vrienden afspreken en activiteiten ondernemen! Succes!

Eens..khad precies hetzelfde als bovenstaande. Alleen ben ik best lang doorgegaan met blijven hopen, en dat raad ik je zeker niet aan. Er moet gewoon een knopje omgeschakeld worden in je hoofd. Je verstand op de 1e plek zetten en daarna je gevoel. Wat ik heb gedaan op een gegeven moment was alles van me afschrijven en dat aan 2 ontzettend goede vrienden van me laten lezen. Dat voelde wel als een opluchting, zo wisten ze precies 'wat ik had meegemaakt.'
Anyway, veel sterkte ermee. Praat met vrienden, ga leuke dingen doen enz, zoals bovenstaande quote ook al aangaf.
Ohja, over dat praten met elkaar.. na een tijdje is dat misschien best wel weereens een idee. Mn ex (watn rotwoord) en ik gaan nu weer redelijk normaal met elkaar om (mag ook wel na bijna 5 mnd) , qua met elkaar praten enzo. Dat is wel fijner dan elkaar steeds ontwijken en steeds denken: Help, daar komt hij weer..wegwezen..
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 17 okt 2007 10:08

Lastig...

1) Hem niet meer zin.
2) Als je hem wel ziet, geen gesprek of iets dergelijks beginnen.
3) Hem een e-mail sturen en vertellen dat je 'm voorlopig niet wilt zien en spreken.
4) Geef jezelf de tijd, twee maanden is nog niet lang, dus het is logisch dat het nog pijn doet.

Succes ermee.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 okt 2007 16:07

Tiny schreef:Oja trouwens..

Ik leg ook werkelijk iedere traan bij hem neer.. juist als ik mij zwak toon, raakt Hij me aan, met zijn liefde.. En dan kan ik alles even vergeten! Dat is supergaaf :D
Wauw dat klinkt echt goed!! Cool zeg 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 18 okt 2007 12:02

Tiny schreef:Oja trouwens..

Ook ik wil ff zeggen dat ik dat echt heel erg gaaf vind!!! Ik ben blij dat je de steun die je zoekt, ook vindt bij Hem!!!

Be Blessed,

Tijn
Laat je leiden door Hem!

Terug naar “Archief”