Keuze's n.a.v. SOW

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 30 jul 2003 07:11

Het comite lijkt me meer uit personen te bestaan dan uit gehele gemeenten.

De betreffende predikanten worden over het algemeen wel gesteund door hun eigen kerkenraad en een meerderheid van de kerkelijke gemeenten. Het is dus wat minder individueel dan op het eerste gezicht lijkt.

Bij punt 2 melden ze dat de situatie nu al is zoals het in de PKN wordt. Verschil is enkel dat het in het vervolg formeel is vastgelegd op papier.

Als je consequent bent moet je dan dus of direct uitstappen of meegaan.

Met juist dat formeel vastleggen wordt een duidelijke wissel omgezet. Zie ook:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dsruijgrok7.html

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dsvanderbas4.html
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Rank1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rank1 » 01 dec 2003 14:11

heb vorig jaar al de Hervormde Kerk verlaten, ben dat geruzie helemaal beu :? Wil gewoon Gods Woord horen verkondigen zonder allerlei geruzie er omheen !!! Ik vind het vreselijk dat we in NL zoveel verschillende kerken hebben terwijl God ons oproept tot eenheid en geloof in Hem....wat moet God daar in de hemel wel niet van ons denken als Hij ons hier allemaal 'kerkje ziet spelen' in dit kikkerlandje !!!

007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 007 » 01 dec 2003 19:13

Rank1 schreef:heb vorig jaar al de Hervormde Kerk verlaten, ben dat geruzie helemaal beu :? Wil gewoon Gods Woord horen verkondigen zonder allerlei geruzie er omheen !!! Ik vind het vreselijk dat we in NL zoveel verschillende kerken hebben terwijl God ons oproept tot eenheid en geloof in Hem....wat moet God daar in de hemel wel niet van ons denken als Hij ons hier allemaal 'kerkje ziet spelen' in dit kikkerlandje !!!

Precies, verlaat het zinkend schip, voordat je zelf meegezogen wordt in de diepte.
Religiëusiteit is de grootste vijand van God.

Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest, dat is het Koninkrijk Gods.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 10 dec 2003 11:39

Als je uit een van de S.O.W. kerken bent gestapt om dat je bang bent dat je zelf ook er aan gaat, aan dat Samen op Weg - proces, vind ik dat schijterig.

Op 12 december zal het oordeel vallen. Bid ervoor dat het proces verijdeld moge worden.

gegroet, tkf (Herv. G.G.)
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 dec 2003 12:43

Ik ben juist een enorme voorstander van het SOW. Eindelijk worden kerkmuren geslecht. De haat en nijd die soms over en weer vliegt (vloog) tussen medechristenen is allesbehalve bijbel. Men is vergeten dat men elkander moet lief hebben, zoals men zichzelf moet liefhebben.

Het grote gebod wat Jezus gegeven heeft wordt niet vaak door mensen ter harte genomen, mijzelf incluis. Ik ben blij dat er nu een grote kerk komt waarin veel mensen hun geloof kunnen belijden.

Ik vind het raar dat sommigen hier oproepen om te bidden te tegen het SOW. Ik zou namelijk willen oproepen tot het bidden voor SOW en dat alle strubbelingen die er nog zijn weggenomen mogen/kunnen worden.

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 10 dec 2003 22:28

Sabra schreef:Ik ben juist een enorme voorstander van het SOW. Eindelijk worden kerkmuren geslecht. De haat en nijd die soms over en weer vliegt (vloog) tussen medechristenen is allesbehalve bijbel. Men is vergeten dat men elkander moet lief hebben, zoals men zichzelf moet liefhebben.

Het grote gebod wat Jezus gegeven heeft wordt niet vaak door mensen ter harte genomen, mijzelf incluis. Ik ben blij dat er nu een grote kerk komt waarin veel mensen hun geloof kunnen belijden.

Ik vind het raar dat sommigen hier oproepen om te bidden te tegen het SOW. Ik zou namelijk willen oproepen tot het bidden voor SOW en dat alle strubbelingen die er nog zijn weggenomen mogen/kunnen worden.

Het idee van SoW is niet slecht, helemaal niet zelfs. Want er zoveel verdeeldheid in de kerken in Nederland dat het alleen maar mooi is dat er wordt gestreefd naar 1 kerk.

Maar de leer die de PKN gaat leren, zeg maar, die is fout. Als je die gaat onderzoeken aan de hand van de Bijbel, kan je niets anders doen dan je er tegen te keren. Dit omdat het volstrekt niet Bijbels is en dingen en zaken die in de Bijbel worden omschreven zo ter zijde worden geschoven als zijnde 'niet goed'. En dit omdat het 'niet in ons straatje past'..... :? .

Ik vind het heel jammer dat het zo allemaal moet gaan met de kerk in Nederland. Wat moet de wereld om ons heen dan wel niet denken van de kerk? Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat ze er niks mee te maken willen hebben. Je ziet zo onderhand door de bomen het bos niet meer.......
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Terug naar “Archief”