Sabra schreef:Ik ben juist een enorme voorstander van het SOW. Eindelijk worden kerkmuren geslecht. De haat en nijd die soms over en weer vliegt (vloog) tussen medechristenen is allesbehalve bijbel. Men is vergeten dat men elkander moet lief hebben, zoals men zichzelf moet liefhebben.
Het grote gebod wat Jezus gegeven heeft wordt niet vaak door mensen ter harte genomen, mijzelf incluis. Ik ben blij dat er nu een grote kerk komt waarin veel mensen hun geloof kunnen belijden.
Ik vind het raar dat sommigen hier oproepen om te bidden te tegen het SOW. Ik zou namelijk willen oproepen tot het bidden voor SOW en dat alle strubbelingen die er nog zijn weggenomen mogen/kunnen worden.
Het idee van SoW is niet slecht, helemaal niet zelfs. Want er zoveel verdeeldheid in de kerken in Nederland dat het alleen maar mooi is dat er wordt gestreefd naar 1 kerk.
Maar de leer die de PKN gaat leren, zeg maar, die is fout. Als je die gaat onderzoeken aan de hand van de Bijbel, kan je niets anders doen dan je er tegen te keren. Dit omdat het volstrekt niet Bijbels is en dingen en zaken die in de Bijbel worden omschreven zo ter zijde worden geschoven als zijnde 'niet goed'. En dit omdat het 'niet in
ons straatje past'.....

.
Ik vind het heel jammer dat het zo allemaal moet gaan met de kerk in Nederland. Wat moet de wereld om ons heen dan wel niet denken van de kerk? Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat ze er niks mee te maken willen hebben. Je ziet zo onderhand door de bomen het bos niet meer.......