Zelfmoord.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2003 22:33

Als mensen echt van je houden dan laten ze dat wel merken d.m.v. er te zijn in bepaalde periode's........ (helaas moet ik bekennen die ik in mijn omgeving niet ken) En soms is dat best wel lastig. Vooral als je denkt dat iemand van je houd en iemand vertrout, maar er toch achter komt dat het niet is.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 27 nov 2003 09:03

Om over na te denken:

Sommige mensen zijn eenzaam omdat ze muren bouwen ipv bruggen.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 27 nov 2003 09:10

Calvin schreef:Om over na te denken:

Soms gebeurt dat muren bouwen onbewust en soms zelfs ongewild. Zeker als het muren bouwen door anderen om jou heen gebeurt.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 27 nov 2003 10:19

De meeste mensen die eenzaam zijn, bouwen muren, maar het is moeilijk om bruggen door muren te bouwen... Als jij eenzaam voelt wat doe je dan? bruggen bouwen? waarheen? een brug heeft twee steunpunten nodig een muur maar een. Eenzaamheid is alleen zijn niet met zijn tweeen...
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2003 17:20

Skoezie schreef:De meeste mensen die eenzaam zijn, bouwen muren, maar het is moeilijk om bruggen door muren te bouwen... Als jij eenzaam voelt wat doe je dan? bruggen bouwen? waarheen? een brug heeft twee steunpunten nodig een muur maar een. Eenzaamheid is alleen zijn niet met zijn tweeen...

heel sterk.
:wink:

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 28 nov 2003 09:42

:?:
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 01 dec 2003 16:46

Als ik met iemand een praatje wil maken die er voor mn gevoel een beetje alleen bijstaat en je loopt dan tegen een muur op dan heb ik ook iets van 'laat maar'. Dat bedoel ik dus.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 dec 2003 16:48

Calvin schreef:

Als ik met iemand een praatje wil maken die er voor mn gevoel een beetje alleen bijstaat en je loopt dan tegen een muur op dan heb ik ook iets van 'laat maar'. Dat bedoel ik dus.

Denk je dat die persoon het leuk vind als hij aanvoelt dat je uit medelijden naar hem toe komt?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2003 17:40

Calvin schreef:

dan ben je eigenlijk al te laat bij die persoon.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 03 dec 2003 09:01

Nou, het is niet alleen zo bij mensen die zielig alleen staan. Kan ook gebeuren bij mensen waarmee je bij toeval in contact komt en tegen een muur oploopt.......

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 dec 2003 09:51

Calvin schreef:Nou, het is niet alleen zo bij mensen die zielig alleen staan. Kan ook gebeuren bij mensen waarmee je bij toeval in contact komt en tegen een muur oploopt.......

Ik ken een jongen die autistisch is en door het verleden nu sceptisch is over elk sociaal contact en overal iets achter zoekt.

Maar je hebt ergens wel gelijk. Iemand die depri is, of iets anders, heeft soms een flinke schop onder de kont nodig om weer wakker geschut te worden.

Andrea
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Andrea » 06 dec 2003 21:31

[

Ik heb net de hele discussie gelezen en ik krijg best wel een gevoel van onmacht als ik reacties e.d. lees. Ik heb zelf ook wel mijn mindere periodes maar met hulp van anderen heb ik mijn verhaal kunnen doen en heb ik ook geleerd dat ik aan anderen mag vertellen waar ik mee zit. Maar wat als je niemand hebt... of geen vertrouwen hebt in anderen...
Je kunt natuurlijk altijd anoniem bellen naar verschillende instanties maar dat je dan ook verdere hulp nodig hebt lijkt me duidelijk. het kan je wel over een drempel heen helpen. Daar luisteren ze naar je en heb je in ieder geval 1 goede ervaring met het vertellen van je verhaal.

quote="Evelien"]Als mensen echt van je houden dan laten ze dat wel merken d.m.v. er te zijn in bepaalde periode's........ (helaas moet ik bekennen die ik in mijn omgeving niet ken) En soms is dat best wel lastig. Vooral als je denkt dat iemand van je houd en iemand vertrout, maar er toch achter komt dat het niet is.[/quote]

Wat verwacht je van mensen om je heen? Hoe kunnen ze je duidelijk maken dat ze echt van je houden en heb je wel ervaringen waaruit blijkt dat mensen echt om je gaven? Ik stel deze vragen niet omdat ik perse wil dat je er antwoord op geeft maar ik zou je graag verder willen helpen of iets...
God houdt van je zoals je bent, maar Hij houdt teveel van je om je te laten zoals je bent.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2003 21:43

wat ik verwacht van echte vrienden om mij heen dat ze ook eens uitzichzelf eens wat doen. Het moest altijd van mijn kant komen. Zelfs een vriendin van mij heeft gekozen voor andere vrienden. Ze koos liever voor meer vriendinnen dan die meer vriendinnen te verliezen.
En dat doet pijn als je dat merkt en ziet. Geen tijd hebben maar voor andere wel tijd hebben.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2003 21:44

Ik denk ook wel dat het moeilijk is als je een niet zo'n fijne jeugdevaring(en) heb dat zoiets ook wel mee speelt in de vriendschap.

Andrea
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Andrea » 06 dec 2003 22:29

Evelien schreef:Ik denk ook wel dat het moeilijk is als je een niet zo'n fijne jeugdevaring(en) heb dat zoiets ook wel mee speelt in de vriendschap.

Dat ben ik helemaal met je eens! Dat vormt je en dat zorgt er ook voor dat je voor vriendschap bijvoorbeeld veel gevoeliger bent. Als je bijvoorbeeld thuis weinig liefde hebt ontvangen en daarnaast denk je een vriendin te hebben die je kunt vertrouwen en dat blijkt niet zo te zijn... dan is je vertrouwen beschadigd en is dat moeilijk weer op te bouwen. Juist als je in een moeilijke periode zit.
Heb je nu op dit moment wel goede vrienden of mensen om je heen die je kunt vertrouwen en waar jij je verhaal kwijt kunt? Ik hoop het voor je want die mensen heb je echt nodig.
God houdt van je zoals je bent, maar Hij houdt teveel van je om je te laten zoals je bent.

Terug naar “Archief”