Vraagje [Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 27 okt 2003 23:37

Brion schreef:
padvinder schreef:
1. Hallo Brion. "Al dat goedkope "Jezus-in-je-hart-gedoe""??? En goedkope kreten maar geen begrip? Gelukkig heb ik andere ervaringen.
2. Ik heb onder de topic "Zondebesef of geloven" expliciet toegegeven dat ik twijfel en krijg juist hele bemoedigende reacties, o.a. van Meschianza en Tomkoers.
3. En over op je nek springen gesproken; jij schiet gelijk in een kramp en gaat de Gergem te vuur en te zwaard verdedigen zonder je werkelijk in mijn bezwaren te verdiepen.
4. Kortom, ik vind je heel kortzichtig overkomen :x

hoi padvinder, ik begrijp je felle reaktie niet zo goed.

1. Ik ben blij dat jij andere ervaringen hebt. Het refo-forum is groot, het is dus maar net wat en waar je leest. Ik kom nogal wat goedkope uitspraken tegen, en gezien de andere reakties op mijn oorspronkelijke bericht, EN de berichten waar ik op reageerde, ben ik niet de enige.
2. Dat is heel goed mogelijk en dat lees ik ook! Ik heb dan ook niet beweerd dat iedereen hier met "goedkope" en simpele antwoorden op geloofsvragen komt. Gelukkig maar!
3. Ik schiet niet in een kramp, maar schrijf wat ik denk. Kun je aangeven WAAR ik de GerGem "te vuur en te zwaard" verdedig? Ik kan me dat niet herinneren, en voel mij ook niet geroepen de GerGem te verdedigen. Ik heb je alleen in een ander topic gewoon een vraag gesteld over de Gergem, en daarbij eerlijk en duidelijk aangegeven, dat ik er weinig van afweet, en jij veel meer. Dat ik me niet in je bezwaren zou verdiepen begrijp ik niet. Wil je nog even aangeven WAAR ik mij in zou moeten verdiepen?
4. Het spijt me dat ik kortzichtig op je over kom. Dat is niet mijn bedoeling. Er zal best het een en ander mankeren aan de manier waarop ik berichten schrijf, of mijn visie overbreng, alleen de term "kortzichtig" is mij vreemd.

Hallo Brion, allereerst excuses, ik ben wel erg uit mijn slof geschoten. Geen excuus maar misschien wel een verklaring; het wordt onderhand bedtijd... :wink: Mag ik toch nog even ingaan op je reactie?
1. Je bent inderdaad niet de enige, maar zou je dan een concreet voorbeeld kunnen geven van zo'n goedkope uitspraak? Bovendien, wat voor jou goedkoop is, daar kan een ander heel veel aan hebben.
2. Je zegt: "al dat goedkope Jezus-in-je-hart-gedoe". Dat kan ik niet anders dan generaliserend opvatten.
3. Je opmerking in die andere topic kwam bij mij wat sceptisch over: "Hmm, ik weet niet waar jij gaat, maar ik hoor daar iets heel anders". Maar ik geef toe, ook hier is mijn terminologie inderdaad ongelukkig. Hoe weet je trouwens dat ik er veel meer vanaf weet dan jij? :wink: Met verdiepen bedoel ik "Afwachten of verwachten" van Van der Zwaag.
4. Kortzichtig ben je eigenlijk ook niet. Conclusie; mijn reactie was inderdaad nogal overgevoelig. :oops: Mea culpa.
Slaap zacht!
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 28 okt 2003 00:00

padvinder, zeer bedankt voor je reaktie!
misverstanden opgelost, en vrede gesloten... :D

je schrijft:
===========
3. Je opmerking in die andere topic kwam bij mij wat sceptisch over: "Hmm, ik weet niet waar jij gaat, maar ik hoor daar iets heel anders". Maar ik geef toe, ook hier is mijn terminologie inderdaad ongelukkig. Hoe weet je trouwens dat ik er veel meer vanaf weet dan jij? :wink: Met verdiepen bedoel ik "Afwachten of verwachten" van Van der Zwaag.
===========

Sta me toe dit er nog even uit te pikken; ik vind het erg vervelend dat hier een misverstand is ontstaan. Mijn vraag was absoluut niet uit scepticisme gesteld, maar vanuit verbazing en tegelijkertijd nieuwsgierigheid. Omdat je schreef dat je zelf uit de GerGem komt (en ik kom dat niet!) wilde ik het alleen maar vragen hoe het zat. Je hebt me daar ook een bevredigend antwoord op gegeven.
Als ik je goed heb begrepen, wordt deze leer maar in een heel klein deel van de GerGem gepredikt. Ik begrijp het nu veel beter.
Nogmaals dank voor je snelle reaktie, en slaap ook lekker!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 01 dec 2003 12:12

Hee! Ik heb eindelijk antwoord!

Kol. 2:
6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem: 7 Geworteld en opgebouwd in Hem, en bevestigd in het geloof, gelijkerwijs gij geleerd zijt, overvloedig zijnde in hetzelve, met dankzegging.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2003 18:37

Kaw schreef:Hee! Ik heb eindelijk antwoord!

Kol. 2:
6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem: 7 Geworteld en opgebouwd in Hem, en bevestigd in het geloof, gelijkerwijs gij geleerd zijt, overvloedig zijnde in hetzelve, met dankzegging.

Ja zeker! wandelt alzo in Hem.
Klik een beetje gek, maar heel simpel is het je overgeven in vertouwen aan Hem, in zijn voetstappen lopen,
leven in jezelf, want Christus is in je.(vindt ik eigenlijk mooier dan: leven in Christus, want in hoef niet te leven in Christus, want Christus is bij mij naar binnen gekomen dus kan ik leven in mezelf door Christus.)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 01 dec 2003 21:02

Rudolf Meuser schreef:Heb je dat zelf gedaan? Volgens mij kan een mens dat niet zelf doen.

Maakt niet uit, als het gebeurd is is het goed, je komt er in een later stadium vanzelf wel achter hoe het is gebeurd. Je geeft een baby toch ook geen vlees te eten (als je begrijpt wat ik bedoel). Geef liever wat suppport inplaats van direct met kritiek klaar te staan.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

joris

Berichtdoor joris » 01 dec 2003 23:31

mooio gesproken hijwel.

Terug naar “Archief”