Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 okt 2007 10:17

Hippieblijhoofd schreef:Oh, dankjewel hoor; nu je het zegt, vegetarier klinkt wel wat logische ;)

Haha ja, het is een fout die veel gemaakt wordt hoor.
Ik moet er altijd een beetje om lachen, want tijdens de introductie op school werd iemand flink voor schut gezet nadat ze had gezegd dat ze vegetarisch was :lol: Dan vergeet je het niet meer zo snel en valt het ook meteen op als iemand het weer zegt.

Maargoed, terug naar het onderwerp maar weer :D
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 okt 2007 08:31

Vegetarisch eten hoef ik bij mn man niet mee aan te komen. Hij noemt de spekjes bij de andijviestampot decoratie :mrgreen: Daar moet zeker nog een stuk worst of een gehaktbal bij.

Tofu en andere sojaprodukten wil mijn man ook niet eten. Hij heeft namelijk een documantaire gezien dat voor voor veel sojaplantages de regenwouden gekapt worden.

Maarre wat ook erg lekker is en enorm simpel om te maken.
aardappelen uit de oven met rozemarijn.
Aardappelen wassen ( niet schillen) en doormidden snijden. Alles in een ovenschaal en rijkelijk olijolie erover heen. Tevens een paar teentjes knoflook,peper, zout en rozemarijn. Half uurtje in de oven op 200. Tegelijk met de aardappelen doe je een zalmoot in de oven ( in folie verpakt met peper en zout). Super lekker!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2007 08:53

Echte vegetariers eten natuurlijk geen zalm ;)
Mijn mannetje eet wel vis, geen vlees.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 okt 2007 16:29

wij eten zo heerlijk spinazie feta gehaktschotel!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 okt 2007 17:04

Mijn man is de zoon van een poelier, dus daar eten ze altijd vlees, en veel ook.
Als wij bij mijn ouders witlof met ham en kaas aten, deden we er nooit ander vlees bij. Want ham was al vlees. Mijn man verwacht nu wel een beetje dat er ook nog een stuk vlees bij komt. Ik vind het onzin, en ben veel te bang dat ik er te dik van wordt. Vlees schijnt best slecht voor de slanke lijn te zijn ;)

Wij eten zo lekker de nasi die over is van zondag :) Lekker even niet koken, vind ik niet zo erg
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 okt 2007 15:30

Vandaag gekookt voor 15 bewoners.
Heeft er iemand ervaring met het koken voor ouderen,
en in groepsvorm. Vind het namelijk moeilijk om een goed menu samen te stellen :? Heb vandaag groentesoep, wortels, gekookte aardappels, vis en een sudderlapje gekookt. En pudding na. Vind het leuk om te doen, en zo veel mogelijk de bewoners erbij te betrekken. Maar dat is best wel moeilijk
Iemand goede ideen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2007 16:30

euhm, pasta met heel veel groenten? Kunnen ze lekker snijden of is dat juist link?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 okt 2007 19:44

Lalage schreef:euhm, pasta met heel veel groenten? Kunnen ze lekker snijden of is dat juist link?

Dat is op zich ook wel een idee, alleen lust niet iedereen pasta, dat is zo nieuwerwets zeiden ze pas toen ik macaroni wilde maken :mrgreen:
Maar ze kunnen wel lekker snijden, en dat is met begeleiding goed te doen. tís een somatische groep. Voor volgende week wilde ze nog een keertje sla en gebakken aardappels met een rundervinkje en een eitje.
Dus ook lekker veel snij werk, zet ze aan het werk :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 okt 2007 20:10

Ouwerwetse kost: pudding koken? Dikke snert? (is afgelopen winter al een keer besproken in dit topic) Misschien een bepaald streekprodukt?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 okt 2007 21:08

Een vriendin van mij bakte samen met de bewoners, gewoon op tafel op van die kleine kookstelletjes o.i.d., pannenkoeken en poffertjes. Erg gezellig natuurlijk. Maar goed, da's ook niet echt een 'warme maaltijd' hè...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 okt 2007 08:08

Aardappelpartjes uit de oven, sperziebonen met walnoten erdoor, lekker groentesausje, tartaartje...?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 okt 2007 08:52

LeChat schreef:Een vriendin van mij bakte samen met de bewoners, gewoon op tafel op van die kleine kookstelletjes o.i.d., pannenkoeken en poffertjes. Erg gezellig natuurlijk. Maar goed, da's ook niet echt een 'warme maaltijd' hè...

Het is zeker een heel leuk idee, alleen is daar de groep een beetje te groot voor, maar misschien wel iets voor een feestdag, lekker tussendoor, ga het in de groep gooien :lol:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 okt 2007 08:53

rosalie83 schreef:Aardappelpartjes uit de oven, sperziebonen met walnoten erdoor, lekker groentesausje, tartaartje...?

Klinkt goed, heb je recepten?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 okt 2007 08:58

christien schreef:
rosalie83 schreef:Aardappelpartjes uit de oven, sperziebonen met walnoten erdoor, lekker groentesausje, tartaartje...?

Klinkt goed, heb je recepten?

Eh neuh niet echt :mrgreen:
Ik doe het wel eens zo: aardappels schoonborstelen en met schil in partjes snijden, in een ovenschaal doen, beetje olijfolie erover en wat rozemarijn en peper of zo. Nou, sperziebonen gewoon koken en ondertussen walnoten beetje roosteren en die er dan op het laatste doorheen gooien. Groentesausje, ik heb gewoon een mix van één of ander huismerk waar je water bij moet doen en dan aan de kook moet brengen, vaak snij ik er nog wel wat doorheen, of fijn gesnipperde ui, of bieslook of net wat ik lekker vind of vind passen bij de rest van de maaltijd. En tartaartje koop ik kant en klaar, lekker kruiden, klaar! :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 okt 2007 09:23

Misschien is chili con carne wel bekend?

Terug naar “Archief”