Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 okt 2007 21:56

Mooie stulp annet!
gewoon beginnen met inpakken, wij zijn al twee keer verhuisd (en nu ga ik pas verhuizen als we echt niet meer passen hier, Oud-Alblas is trouwens super) dressoir leeg, boeken inpakken, kookspullen die je bijna niet gebruikt. Dan heb je pas in de gaten wat voor 'troep' je allemaal hebt. Hoe ga je dat doen met verven behangen etc.. als je er een stuk vandaan woont, dat vond ik een ramp. Elke keer ook mijn mannetje ergens onderbrengen. Ik hoop dat je dat soort dingen goed kan regelen.
Succes iig en als alles achter de rug is, heb je er ook wat moois voor terug.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 okt 2007 22:39

oow nu ik weet dat de oplevering over drie weken gebeurt, ben ik weer begonnen om er naartoe te leven. Ik had 't maar even in de ijskast gezet: het speuren naar leuke meubeltjes enzo... maar nu kan ik weer lekker gaan dromen. Ik heb de neiging om morgen te beginnen met inpakken, misschien doe ik dat ook wel. Vast een doos met boeken ofzo. Of nee, ik ging geen hele dozen vol boeken meer doen, veel te zwaar! Het worden dus dozen voor de helft gevuld met boeken en de andere helft met lichte dingen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2007 07:36

mmm goede tip lalage. Ik was eigenlijk al weer vergeten dat ik mij vorig jaar een breuk heb getild met de verhuizing.

Wij zijn gisteren in ons ( aankomende) nieuwe huis geweest. Waarschijnlijk over 3 weken de sleutel...joepie! De hele avond heb ik gewoon gestuiterd van vreugde en s'nachts ben ik in mn dromen al enorm aan het pakken en schoonmaken in het huis :D

Maar er komt toch weer meer bij kijken dan ik dacht.

Lalage....moeten jullie ook nog schilderen of stucen of is dat al gedaan bij de oplevering? Bij ons zijn de plafonds al gespoten, maar de muren moeten nog.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2007 09:28

Toen ik bij mijn ouders woonden zijn we ook twee keer verhuisd. De eerste keer was na 19 jaar huwelijk van mn ouders. Ze hadden er dus spullen van 19 jaar staan, een enorm huis (naja, niet enorm, een rijtjeshuis, maar wel met erg veel bergruimte, en 4 verdiepingen zeg maar, dus rotzooi genoeg). Mijn moeder is echt maanden bezig geweest. Vreselijk zeg. Het was ook nog eens rot dat we naar een veel kleiner huis gingen, vooral met minder bergruimte. Wat is er een hoop troep weggegooid...
Na 4 jaar gingen we weer, maar weer naar een groter huis. Toen was alles binnen een paar dagen ingepakt :D
En nu willen ze weer weg. Maar ik woon dr gelukkig niet meer, ik hoef niet meer in te pakken ;)

Succes Lalage en Annet, met alle inpakwerkzaamheden enzo!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2007 11:42

ajl schreef:Lalage....moeten jullie ook nog schilderen of stucen of is dat al gedaan bij de oplevering? Bij ons zijn de plafonds al gespoten, maar de muren moeten nog.

Het is nieuwbouw, dus we doen er van dat glasvezelbehang op en dan schilderen we er overheen. De plafonds zijn inderdaad wel gespoten. Badkamer en toilet zijn al wel klaar. De keuken moet ook nog geplaatst worden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 okt 2007 21:25

Ruim voor we dit huis uitmoeten krijgen we de sleutel van dat huis. Dirk gaat daar al wonen, omdat hij daar zijn werk heeft. Dan kan hij uit het werk al gaan klussen. Heeft hij geen kinderen of vrouw om zich heen die hem van het werk afhouden. Als hij ons mist komt hij naar huis. Handig wel!

Weten jullie of je over glasvezelbehang een behangrand kunt plakken? Ik wil op de kinderkamers ook glasvezel en daarover dus een rand. Kunnen we zo het behang in een andere kleur verven, andere rand erop en klaar, mocht het nodig zijn.

Ik ga op zolder beginnen met opruimen. Ben al stukkie bezig. Maar dan kom ik een wieg tegen, wat moet ik daarmee? Kijk ik in een doos, ach...... lief die lakentjes en die kleine kleertjes :lol: Wat moet ik er toch mee?

Gelukkig ben ik vrij weggooiierig van aard, dus erg veel overbodig spul staat er niet. Doos met kerstrommel die ik eerst uitzoek en dan weer inpak. Weet nu al wat dingen die wegmogen. Wil er iemand blauwe kerstballen??? We hebben hier diverse 2e hands verkoop schuren, dus het krijgt misschien allemaal wel een nieuwe bestemming.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2007 23:26

*Annet* schreef:Ik ga op zolder beginnen met opruimen. Ben al stukkie bezig. Maar dan kom ik een wieg tegen, wat moet ik daarmee? Kijk ik in een doos, ach...... lief die lakentjes en die kleine kleertjes :lol: Wat moet ik er toch mee?

Mijn moeder heeft 1 koffer vol babykleertjes bewaard, mijn doopjurkje zat er bijvoorbeeld tussen (een gewoon jurkje hoor, maar toch erg leuk).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2007 10:11

Mijn moeder heeft ook voor ons allemaal een dood gemaakt, toen we verhuisden. Ik kreeg em mee met mijn trouwen, er zaten briefjes van vroeger, eerste tekeningen, eerste kleertjes, sokjes enzo in. Echt heel leuk, en ik vond het meer dan genoeg. Daarnaast nog 3 poppen en mijn poppenwagentje, maar dat vind ik allemaal zat. Als ik al mn kleertjes mee zou krijgen zou ik niet weten watk dr mee zou moeten.

Geen idee of je over glasvezelbehang een rand kunt plakken, Annet. Het enige nadeel is volgens mij dat glasvezelbehang toch vaak bewerkt is, bobbelig ofzo, en een rand is vaak glad.
Je kunt ook glasvezelbehang in verschillende kleuren schilderen, strepen of vlakken ofzo, geeft ook een leuk efeect
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 okt 2007 10:43

Lalage schreef:
ajl schreef:Lalage....moeten jullie ook nog schilderen of stucen of is dat al gedaan bij de oplevering? Bij ons zijn de plafonds al gespoten, maar de muren moeten nog.

Het is nieuwbouw, dus we doen er van dat glasvezelbehang op en dan schilderen we er overheen. De plafonds zijn inderdaad wel gespoten. Badkamer en toilet zijn al wel klaar. De keuken moet ook nog geplaatst worden.

Lalage, wel de muren voor het behangen goed schuren anders kun je allemaal lelijke pukkeltjes op de muur hebben die ook onder gewerkt behang opvallen. Vooral als je plafond gespoten is, die mannen smeren zo verschrikkelijk erg met hun werk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2007 14:27

We hebben net gehoord dat er nog geen definitieve opleveringsdatum gegeven kan worden :( Ik was behoorlijk boos toen ik ze aan te lijn had. Al weken geven ze aan dat het week 44 gaat worden en vanmorgen horen we dat het niet door gaat. Al met al is de communicatie rondom de bouw erg slecht.

Maar goed, alle leuke plannen weer in de ijskast zetten en afwachten op de definitieve datum.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2007 20:33

Memmem: ik zal erop letten, goed dat je het zegt!
ajl: wij weten ook pas sinds vrijdag dat we 24 oktober de sleutel krijgen, nieuwbouw = ellende.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 okt 2007 22:01

Lalage schreef:Memmem: ik zal erop letten, goed dat je het zegt!
ajl: wij weten ook pas sinds vrijdag dat we 24 oktober de sleutel krijgen, nieuwbouw = ellende.

Waar wij nu wonen hebben we een plek boven de bank, ik blijf het elke keer weer zien en erger me er ook wel aan. Wij zijn nu weer aan het bouwen (kanoorpand) en had de muren helemaal bijgewerkt. Maar kon na het spuiten van de plafonds weer alles bijlangs. En mat het sauzen heb ik nog weer een plamuurmes erbij gehad.

Maar veel succes met het klussen.
ajl: opleverdatum wordt heel vaak uitgesteld volgens mij. Wel heel vervelend als je erop rekent. Moet je ook voor een bepaalde datum uit je huis?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 okt 2007 07:37

Nee, we hoeven niet uit ons huis, maar de planning loopt nu behoorlijk in de soep. De stucadoor was nl al geregeld en de datum dat de keuken geleverd zal worden staat ook al vast. Daarnaast is het ook de vraag of mijn man in november vrij kan krijgen. Zolang er geen definitieve datum gepland staat, wordt zijn agenda op zn werk ook volgepland.

Maar ach.. we wachten volgende week wel weer af.

Vraagje;wat is het verschil tussen gewoon behang en glasvezelbehang?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 okt 2007 08:20

glasvezel moet je nog verven...

en is overschilderbaar...

gewoon behang is behang!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2007 08:54

ajl: wij hebben ook de hele planning moeten omgooien... heel vervelend, maar 't komt vast goed!

Terug naar “Archief”