Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 sep 2007 23:53

mw schreef:
vpk schreef:Hoorde gister aan het begin van m'n late dienst dat er gistermorgen een meisje uit Rijssen is verongelukt... was op weg naar huis na de nachtdienst, op verkeerde weghelft geraakt. Vreselijk zeg...

vorig jaar is mijn buurmeisje ook verongelukt na een nachtdienst... :cry:
om deze reden ben ik ook in Hilversum gaan wonen en niet gaan heen&weer reizen

Het is ook best link...Ik had zovaak dat ik dacht; hoe kom ik hier nou in vredesnaam.....
OOk al een paar keer ergens anders beland....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 sep 2007 14:30

Pas hadden wij een sportdag van het werk. Daar gaven ze trots aan dat het ziekteverzuim laag is binnen onze instelling. Dat hadden ze beter niet kunnen zeggen: 3 collega's melden zich ziek vandaag :?

collega met wie ik stond is gelijk naar huis gegaan en komt straks weer terug om de late dienst te draaien. morgen en zondag staan we alleen op de groep ipv met 2 mensen. Wat een gedoe is dat zeg. coordinator is ook ziek en we hadden al een collega in de ziektewet lopen. Onze vaste invaller werkten prompt al op een andere groep vanwege personeels te kort.
Dit moet gekker gaan worden en veel langer gaan duren, want dan is er niemand meer die kan werken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2007 09:33

ZXo, ik mag vanmiddag en vanavond weer aan de slag, na 2 weken vrij.
Kzie er tegenop. Op een onbekende groep, helemaal alleen, met 4 jongeren. Ik hou daar niet zo van, veel te veel verantwoordelijkheid. Gelukkig werkt een erg leuke collega op de andere groep, dat scheelt, kan ik gelukkig altijd op terugvallen.

Ik moet vaak ff wennen na vrij geweest te zijn. Wat is er allemaal veranderd, zijn er nieuwe mensen enzo. Hebben jullie dat ook?

Het is wel een lekker idee dat mijn baantje bij het verzorgingshuis erop zit. Geeft wel lekker veel rust.

Op naar vanmiddag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 okt 2007 18:51

Hoi

Leuk om al deze berichten te lezen,
Ik werk ook in de zorg, verpleeghuis.
k´Doe de opleiding VIG en werk op een somatische afdeling
met 15 bewoners en een crissis bed.
Vind het erg leuk om te doen, maar soms ook wel een zwaar,
is dit herkenbaar?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 okt 2007 14:49

@christien: heb je een pbtje gestuurd :wink:

het is zeker zwaar!! Zeker de combinatie van werken/leren. Ik werk ook nog eens om de week 36 uur.... MAAARRR we gaan er gewoon voor, want ik weet dat ik t kan (het is me te vaak gezegd dat ik het NIET kan, en die mensen laat ik dus nu een poepie ruiken!! :D :P :oops: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 okt 2007 21:29

Het is toch helemaal niet erg om te zeggen dat fulltime werken niet lukt?
Toen ik nog in het verzorgingshuis werkte, en ik deed dat in de zomer 5 weken fulltime was ik helemaal kapot, inclusief mn rug. Het was voor mij ook vreselijk saai, omdat ik er totaal geen diploma in heb, dus amper iets mocht, alleen wassen en eten geven zeg maar.

Ik geef ook eerlijk toe dat ik in mijn werk nu, hoe supergaaf ik het ook vind, en hoe makkelijk het lichamelijk ook is, het niet volhoud om fulltime te werken. Ik vind het prima zo. Ook omdat het geestelijk best heel zwaar is, maar ook omdat ik gewoon niet de de sterkste persoon ben, en het shceelt me niks :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 okt 2007 21:40

kwebbel schreef:@christien: heb je een pbtje gestuurd :wink:

het is zeker zwaar!! Zeker de combinatie van werken/leren. Ik werk ook nog eens om de week 36 uur.... MAAARRR we gaan er gewoon voor, want ik weet dat ik t kan (het is me te vaak gezegd dat ik het NIET kan, en die mensen laat ik dus nu een poepie ruiken!! :D :P :oops: )

Heerlijk is dat he..

Zo heb ik 4 jaar moeten wachten voor ik eerst verantwoordelijke mocht worden. Ze had er totaal geen vertrouwen in dat ik het kon (mijn leidingevende). Nu ben ik het en ze willen mij totaal niet kwijt. Ik zij langs mij neus weg: psychiatrie zou ik ook we is willen en dan bij kinderen of jongeren.
Ze begon gelijk veel commentaar te leveren dat ik toch echt niet weg mocht. Dat is dan wel leuk als je er na 4 jaar proberen te bewijzen dan uit eindelijk je erkening voor wat je kan hebt ;)

Wij mogen trouwens niet eens 100% werken. De meeste werken 70 tot 80%. Nog 1 collega en ik zijn degene met het grootste precentage: 90%. Dat is al uitzonderlijk omdat maar weinig mensen dat echt volhouden op de groep.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2007 17:56

Soms kan het zomaar heel even mee zitten.

2 bewoners zijn met 2 collega's op vakantie gegaan. Nu zijn er 6 bewoners nog op de groep. Waarvan er zondag ook nog 1 naar huis gaat. We vermoeden dat onze coordinator dat over het hoofd heeft gezien, want ze heeft wel volle bezetting ingezet: 2 personeelsleden.
Vorige week stonden we 1 op 8 en nu 2 op 6. Wij gaan daarom morgen tussen de middag eten bij de mac Donald's met 5 van de 6 bewoners en zondag houden we een pannenkoekenfeest.
Wel erg leuk en mijn collega en ik hebben er best zin in. Eindelijk een weekend tijd en aandacht voor ze!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 okt 2007 16:34

@Gerdien, leuk is het dat mensen het eerst niet zien zitten, als je verantwoordelijke diensten draait en dan je achteraf niet meer kwijt willen. Ik draai een enkele keer ook veel verantwoording, terwijl ik dit nog niet mag, dit geef ik ook aan, ik heb dan wel een hoofd op zonodig op terug te vallen.

Hoe was het weekend? Lekker van genoten zeker? Het is ook wel eens lekker om goed te staan op afdeling. Wij stonden van het weekend ook een keer met drie en een halve dienst op 15 bewoners, echt heerlijk wij hebben gekookt op afdeling en daar hebben de bewoners maar wij ook echt van genoten :D

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 okt 2007 17:34

ik werk nu alweer 5 weken in Hilversum in het zkh. Afd chirurgie. Geweldig leuk werk...chirurgie is echt mijn ding.
Alleen mis ik mn cliënten uit de thuiszorg vreselijk :cry: Ik dacht dat het na een paar weken wel over zou zijn, maar het wordt alleen maar erger :oops: Hoewel ik het werk toen neit meer leuk vond en ik er geen uitdaging meer in had mis ik het echt. Vorige week maar bij een van de cliënten op visite geweest, was wel erg leuk :)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 okt 2007 19:53

@ mw Herken het, wel in een andere situatie, zit nu sinds 6 weken op een andere afdeling in een ander gebouw. Kom van een somatische afdeling echt een heel hecht clubje, bewoners en personeel, en mis ze ook zo :? Ga volgende week gezellig een keertje een bakkie doen.

Heb morgen een overplaatsing van een bewoner naar de andere kant van het land :cry: Ga voor het eerst de overplaatsing begeleiden, heb er zin in, maar spannend.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2007 09:42

Gerdien B. schreef:Soms kan het zomaar heel even mee zitten.

2 bewoners zijn met 2 collega's op vakantie gegaan. Nu zijn er 6 bewoners nog op de groep. Waarvan er zondag ook nog 1 naar huis gaat. We vermoeden dat onze coordinator dat over het hoofd heeft gezien, want ze heeft wel volle bezetting ingezet: 2 personeelsleden.
Vorige week stonden we 1 op 8 en nu 2 op 6. Wij gaan daarom morgen tussen de middag eten bij de mac Donald's met 5 van de 6 bewoners en zondag houden we een pannenkoekenfeest.
Wel erg leuk en mijn collega en ik hebben er best zin in. Eindelijk een weekend tijd en aandacht voor ze!

Hoe is het gegaan!? k ben erg benieuwd!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 okt 2007 17:38

Zo bijna weekend :D Nog 1 dag werken en dan het weekend vrij, na er 3 gewerkt te hebben ben de weekenden echt een beetje zat. Verder is het echt super druk op afdeling, maar nog wel gezellig :lol:

Hoe zit het bij jullie rooster, hoe zijn de weekenden verdeeld enz.
Of hebben jullie een vast rooster? Ben benieuwd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2007 17:56

Ik vind weekenden nooit zoveel aan. Bij ons zijn er dan weinig jongeren. Afgelopen zondag had ik er zelfs maar 1, erg saai :)
Maar bij de vaste teams is het zo geregeld dat je weekenden werkt naar je uren. Dus degenen die 36 uur werken, werken eens in de twee a drie weken, mensen die minder werken dus minder,
Ik werk niet in 1 vast team, maar op 4 groepen, en kan ook steeds opgeroepen worden.
Heb een contract van minimaal 16 uur, en tot nu toe betekend dat dat ik eens in de 3 a 4 weken een weekend werk. Afgelopen zondag werd ik opgeroepen. Dus dan is het eens in de twee weken ongeveer.
En dat vind ik zat :) Ik mis het echt, de vrije weekenden (al heb ik die allaaang niet meer, sinds mn 17e werkte ik als bijbaantje als verzorgende in een verzorgingshuis, ene week zaterdag, andere week zondag, dus toen moest ik elk weekend :) ).

Maaike

Berichtdoor Maaike » 18 okt 2007 18:27

Ik ga 19 nov. 10 weken stagelopen in De Wijngaard, in Bosch en Duin(en daarna nog 10 weken ergens anders). Kent iemand deze instelling?

Terug naar “Archief”