caprice schreef:Dat is heel goed. In onze gemeente wordt er eigenlijk veel te veel gerookt. Ik kan dat ook niet begrijpen t.o.v. het zesde gebod 'Gij zult niet doodslaan'.
Als gemeente moet je herkenbaar zijn. Onderscheiden van de wereld. Dat kan niet als er iemand in de zonde leeft. Daarom kan zo'n persoon onder censuur geplaatst worden. Dit is medisch bedoeld om de persoon tot inkeer te brengen. Niet om hem te straffen.
Veel dingen zijn gebaseerd op God's Woord of vloeien voort daaruit.
Geen televisie hebben bijvoorbeeld. Televisie op zich is niet verkeerd, maar juist omdat er in Nederland zoveel troep op komt en wij van nature niet de baas zijn over de knop wordt de televisie niet geaccepteerd. En een filtertelevisie bestaat dacht ik nog steeds niet.
Hetzelfde geld voor open internet.
Ik denk dat er als kerk een grote verantwoordelijkheid is om iedereen te waarschuwen die rookt. Want ik ben er ook van overtuigt dat het een zonde is.
het 2e ben ik het absoluut niet mee eens, iedereen moet je daar vrij in laten.
Dit is iedereen zijn persoonlijke verantwoordelijkheid, waarschuwen mag natuurlijk maar ga mensen in de privesfeer geen geke regels op leggen. Want zo ken ik er nog wel een paar.
- Je mag als Christen niet meer dan 1 uur op een dag sporten, want dan hou je geen tijd meer over voor God.
- Je moet bidden voor je eten anders hou je geen contract met God.
- Je mag niet niet te veel eten aan tafel, want dit is slecht voor je lichaam.
enz..
Wie zegt dat je met een TV niet goed kan omgaan. Ik ken een aantal mensen die het alleen gebruiken om even het nieuws te kijken. Verder open internet, ik heb het ook en velen met mij hier kan heel goed mee omgegaan worden!