denon schreef:Sinds enkele maanden heb ik een vriendin, probleem is (voor zover je dit een probleem kunt noemen ), ze wil niet dat ik dingen betaal ed , als we ergens heen gaan wil ik betalen , nee , zegt ze , ik betaal mn eigen deel en jij het jouwe , klinkt stom maar ik heb dan het idee dat ik met tante op stap ben ipv mn vriendin , op zich maak ik er geen probleem van maar het steekt me soms toch ,
Straks is ze jarig en ook nu wil ze niks van me hebben , nee hoeft niet ed. Wat kan ik het beste doen ? juist wel iets geven ? of gewoon helemaalniets doen ?
Ik wil haar zo graag iets tastbaars geven , om onze liefde te bezegelen zeg maar .
Misschien vinden anderen dat onnozel maar zo steek ik nu eenmaal in elkaar .
Wat dat betalen betreft, misschien is haar vrouwbeeld wat moderner dan dat van jou. Blijkbaar heb jij het idee dat je als man de etentjes enzo betaalt. Vroeger ging dat zo, was dat gewoon en vond men dat prima. Maar tegenwoordig is dat vaak niet meer zo. Als ik alles voor mijn vriendin zou betalen zou ze dat helemaal niet leuk vinden.
Veel vrouwen gaan zich dan schuldig voelen en afhankelijk en een soort van verplicht (voor wat hoort wat). De moderne vrouw wil zelfstandig zijn en niet in dit soort zaken afhankelijk van haar vriend. Wake up. De tijd dat mannen geld verdienden en vrouwen koekjes bakten is voorbij. En terecht, de tijd dat de man opleidingen deed en geld verdiende etc. en de vrouwen niet is immers ook voorbij. Accepteer dat en laat haar gewoon de helft van jullie etentje betalen, zo vreemd is dat niet.
Dat ze niks voor haar verjaardag wil is een wat vreemder verhaal, misschien heeft ze het "moderne-vrouw-syndroom" in ietwat extremere mate, maar daar moet je je dan niet teveel van aantrekken. Wees origineel en koop wat leuks/moois van haar.... Zeg dat je toch wat hebt gekocht omdat je veel van haar houdt en ze een kadootje verdient. Ze kan toch moeilijk een uiting van je liefde afwijzen? Maak er niet een te duur kado van (of een kado waarvan ze denkt dat het heel duur is) want dan krijgt ze misschien wel weer een schuldgevoel ofzo. Hou het gewoon een beetje eenvoudig maar wel leuk.
En bekijk het positief, het is wel goed voor je portemonnee toch?