Hoe gaan we om met onze ernstige zieke medemens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2007 17:38

In ieder geval goed weer even wat van je te horen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 okt 2007 17:51

heftig Cisca.

sterkte
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 okt 2007 17:58

het is fijn om te horen dat je niet heel de tijd alleen thuis bent en dat er geregeld mensen komen kijken, !

Ook hier wordt aan je gedacht ! Hug en sterkte

Spons

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 01 okt 2007 18:03

Je zei het al aan de foon :wink:

Tot volgende week en ik blijf bidden~!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 okt 2007 18:17

Riska schreef:
Kwebbel schreef:Gelukkig kan ze op één steunen die haar nooit in de steek laat en altijd begrijpt

Dat is ook zo, maar het neemt de verantwoordelijkheid van de mens niet weg!
Nee idd, dat is wel zo. We hebben gisteravond nog even gepraat zo... en naar aanleiding van dat gesprek krijgt de Kerkenraad van mij een dikke stevige e-mail. Alle andere (chronisch) zieken krijgen honderden kaarten, telefoontjes en brieven. Mijn schoonmoeder is dan al wat langer ziek en zij krijgt dus weinig tot GEEN kaarten meer!! Geen brieven, telefoontjes, NIKS NAKKES NADA!!

(ik zal t even uitleggen wat ze heeft: ze heeft een degeneratieve afwijking wat leidt tot invaliditaire klachten. Haar lichaam maakt teveel kalk aan. Die kalk gaat dan op "onhandige" plekken zitten zoals tussen de zenuwen, spieren enz..) dat gaat verkalken zodat ze op een gegeven moment niks meer kan en in een rolstoel terecht komt)

Het "probleem" bij de mensen (de omgeving) is dat ze haar "gewoon" zien lopen! Volgens hun is er dus eigenlijk weinig aan de hand. Want ze loopt immers! Altijd een gezonde kleur op de wangen enz... dus het is in de Kerk lang niet meer interessant genoeg... helaas....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 okt 2007 19:55

kwebbel: daar mag je best wat van zeggen. Het is ook belangrijk dat mensen weten of bezoek op prijs wordt gesteld of niet.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2007 19:58

In onze kerk zijn een aantal chronisch zieken. Om te voorkomen dat de mensen die compleet gaan vergeten, worden ze om de zoveel tijd genoemd in het kerkblad of is er bij de afkondigingen iets in de geest van: denkt u ook aan de langdurig zieken?
Zo af en toe dus is er gewoon aandacht voor de mensen...

sela

Berichtdoor sela » 01 okt 2007 22:16

Optimatus schreef:Moed, Cisca.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 okt 2007 23:44

*Hug voor Cisca zon10
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 okt 2007 14:23

Bedankt voor de reacties. Vind zelf altijd erg moeilijk wat ik er op moet zetten. Dit ging steeds door me hoofd, maar wist niet echt of het wel n beetje paste bij het geheel. Maar het komt morgen gewoon op het kaartje te staan!

Spons schreef:kan toch prima ik weet niet of de bloemen thuis komen of in het ziekenhuis , maar van ee bol chrysant , kan je heel lang plezier hebben, een bos bloemen is mooi maar gaat zo snel uitgebloeid raken.

Een bos bloemen is vaak wel snel uitgebloeid, ligt er ook wel een beetje aan wat voor soort bloemen. Een bol chrysant vind ik zelf ook erg mooi, vaak heeft ze er zelf ook wel een paar staan, en je ziet er zoweinig van als die maar bij de voordeur staat :wink:. Je gaat niet meer buiten zitten :P. Laat gewoon een boeket maken, met bloemen die lang goedblijven, en niet zo'n standaard bosje chrysanten :P. De bloemen komen gewoon thuis te staan.

Riska schreef:Een bos bloemen is prima en de tekst is goed. Gewoon wat je hart je ingeeft, dat is het belangrijkste. Ik ging eens met vakantie en de moeder van mijn vriendin was in de terminale fase van kaner.
Ik heb toen bloemen laten bezorgen met de tekst:
"Nu ik de bloemetjes buiten ga zetten, moet u ze maar binnen hebben"...
Het is tig jaren geleden, maar vorige week haalde mijn vriendin het nóg aan. En het was alleen maar een ingeving. Daarom: je gedachte is prima -gewoon doen!

Ja idd, en ik ga het morgen doen! Twijfelde eerst of ik dat wel op het kaartje moest zetten, maar nu niet meer :lol:!

@ Cisca; heel veel sterkte!! Alle kracht en steun toegewenst!!
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 okt 2007 14:43

Bij ons in de gemeente worden bijna elke week alle chronisch zieken ook voorgelezen, en voorgedragen. Dat doet alleen onze eigen dominee, als we een andere hebben is het vaak alleen voor de 'tijdelijk' zieken. Nu hebben we ook wel een kleine gemeente en kan dat ook, maar het helpt mij altijd weer even herinneren: oja, even een kaartje sturen.

Ik vind het wel positief als zulke mensen steeds genoemd blijven worden. Sommigen zitten al jaren in een opvanghuis, liggen bijna steeds in het ziekenhuis, maar zo blijft er aan deze mensen gedacht worden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 okt 2007 15:59

Hoe is het met je moeder lalage??
Wat de toekomst brengen moge........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 okt 2007 19:11

Mijn vader meelde vanmiddag:

Ook kregen we de uitslag van het onderzoek van de patholoog-anatoom. We zijn er inderdaad zeer vroeg bij geweest. Daarom hoeft *mijn mama* geen enkele behandeling meer, geen chemokuur, geen bestraling, zelfs niet preventief!

:D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 okt 2007 19:31

Dat is nog is fijn bericht!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2007 19:40

Lalage schreef:Mijn vader meelde vanmiddag:

Ook kregen we de uitslag van het onderzoek van de patholoog-anatoom. We zijn er inderdaad zeer vroeg bij geweest. Daarom hoeft *mijn mama* geen enkele behandeling meer, geen chemokuur, geen bestraling, zelfs niet preventief!

:D

wat gaaf Lalage!!!!

Terug naar “Archief”