TV&GER.GEM.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 28 nov 2003 00:14

hijwel schreef:
caprice schreef:Geen beter filter dan Jezus Christus...

Maar wij kunnen toch zo gemakkelijk zondigen?
Het is al meermalen gebeurd dat tijdens een zoekopdracht sites werden gevonden die eruitgefilterd werden. Dan ben ik toch blij dat ik filternet heb.

Ja is opzich waar, beter een filter dan geen filter. Ik heb zelf een programma die flitert, Maar ja die blockt zelfs refdag.nl "occult/newage"
Veder denk ik eigenlijk ook wel dat een filter beter is dan geen filter, maar des al niet te min, denk niet dat zo'n filter je kan beschermen.

Nee, je moet wel goede bedoelingen hebben, want als je echt kwade bedoelingen hebt is een filter wel vaak te omzeilen op de een of andere manier.
Ik houd het in de toekomst als ik zelf ergens ga wonen bij de krant en verder niets. Behalve dan radio bij belangrijke gelegenheden, zoals gebeurtenissen koninklijk huis, verkiezingen en troonrede.
Als het even kan geen computer.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 nov 2003 00:19

caprice schreef:Nee, je moet wel goede bedoelingen hebben, want als je echt kwade bedoelingen hebt is een filter wel vaak te omzeilen op de een of andere manier.
Ik houd het in de toekomst als ik zelf ergens ga wonen bij de krant en verder niets. Behalve dan radio bij belangrijke gelegenheden, zoals gebeurtenissen koninklijk huis, verkiezingen en troonrede.

Oke, alleen ik zie als toekomstige ICT er niet in hoe ik zonder internet normaal mijn werk kan doen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 28 nov 2003 00:22

caprice schreef:Nee, je moet wel goede bedoelingen hebben, want als je echt kwade bedoelingen hebt is een filter wel vaak te omzeilen op de een of andere manier.

In een vorig bericht schreef je dat je geen internet wilt, en nu schrijf je dat je "als het even kan" geen computer wilt.
Ik vraag me steeds maar af hoe jij je berichten hier op het refoweb krijgt :D Of maak ik een denkfoutje?
Ik kan dit berichtje alleen maar schrijven MET een computer en MET internet......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 nov 2003 07:06

Brion schreef:

In een vorig bericht schreef je dat je geen internet wilt, en nu schrijf je dat je "als het even kan" geen computer wilt.
Ik vraag me steeds maar af hoe jij je berichten hier op het refoweb krijgt :D Of maak ik een denkfoutje?
Ik kan dit berichtje alleen maar schrijven MET een computer en MET internet......

omdat hij zegt dat hij dat wil doen als hij zelfstandig woont... later... nu zit hij OF op school/werk te internetten OF woont hij ws. bij zijn ouder(s) en die hebben dat dus wel...

caprice

Berichtdoor caprice » 28 nov 2003 08:46

trijntjejohanna schreef:
Brion schreef:

omdat hij zegt dat hij dat wil doen als hij zelfstandig woont... later... nu zit hij OF op school/werk te internetten OF woont hij ws. bij zijn ouder(s) en die hebben dat dus wel...

Precies. :roll:

Zijn jullie dan van plan om tot in het bejaardentehuis door te gaan met Refoweb? :?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 28 nov 2003 08:53

Nou eigenlijk wel caprice :P :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 nov 2003 19:19

Bij mijn vader staat de tv in een klein achterafkamertje en er staan een paar ongemakkelijke harde stoelen bij. Hij kijkt meestal alleen het journaal, en soms een natuurfilm of dokumantaire over archeologie. Eerst had hij helemaal geen tv.Hij is atheist, dus het heeft nix met zijn geloof te maken, maar hij vindt dat tv je geest afstompt. Mijn kinderen mochten vroeger alleen sesamstraat kijken, verder niks. Later heb ik het kunnen beperken, tot 1 uur kijken per dag. Zelf ben ik tegen tv. Als ik geen kinderen had, zou ik geen tv hebben, vroeger haatte ik tv, en heb echt jarenlang niet gekeken. Nu kijk ik soms, als ik me alleen voel en iedereen is weg. Maar dan liefst een oude Engelse film, of een dokumantaire, of iets om te lachen (Engelse humor vind ik leuk).
Maar zoals ik al zei, als ik alleen zou zijn, zou ik geen tv willen en ook geen echt huis,met gas en electriciteit, maar liever een caraven of woonwagen.

caprice

Berichtdoor caprice » 24 jan 2004 11:36

Mariamagdalena schreef:Zelf ben ik tegen tv. Als ik geen kinderen had, zou ik geen tv hebben, vroeger haatte ik tv, en heb echt jarenlang niet gekeken.

Kunnen je kinderen dan niet meer zonder tv?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 jan 2004 11:41

waarom wel tv nemen als je kinderen hebt, en geen tv nemen zonder kinderen? als je zo tegen tv bent moet je nooit een tv nemen of je nu wel of geen kinderen hebt.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 24 jan 2004 11:41

Kinderen worden er juist het meest door beinvloed. Volwassenen weten beter wat wel en niet goed is.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 jan 2004 11:42

daarom ook geen tv nemen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 jan 2004 20:00

caprice schreef:Kinderen worden er juist het meest door beinvloed. Volwassenen weten beter wat wel en niet goed is.
Volwassenen heb een stuk minder sociale controle als kinderen... Bovendien komen de meeste niet zo fraaie dingen niet op tijden dat kinderen wakker zijn..
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 24 jan 2004 22:13

@mic schreef:
caprice schreef:Kinderen worden er juist het meest door beinvloed. Volwassenen weten beter wat wel en niet goed is.
Volwassenen heb een stuk minder sociale controle als kinderen... Bovendien komen de meeste niet zo fraaie dingen niet op tijden dat kinderen wakker zijn..

De programma's op televisie ademen wel een atheistische sfeer uit, men gaat bijv. uit van de evolutietheorie op de meeste zenders. Alleen EO misschien niet.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 jan 2004 09:51

De meeste zender gaan nergens vanuit. levensbeschouwelijk gezien. De commerciële zenders gaan alleen uit van de commercie.

De omroepen, op de publieke zender, gaan soms wel van een levensbeschouwing uit. Denk aan de NMO, de KRO, de NCRV, de IKON, de EO etc.

Toch wel raar dat mensen die principieel tegen tv zijn zoveel weten te vertellen op wat er op tv komt, of dat denken te weten.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 26 jan 2004 18:44

he, die principele mensen zijn toch niet helemaal wereldvreemd zoals vaak gedacht wordt :?:

Terug naar “Archief”