Moderator: Moderafo's

essieee schreef:trijntjejohanna schreef:essieee schreef:Ik kom ook uit een groot gezin van acht kinderen. Helaas leeft de oudste niet meer. Daarom doet het me altijd pijn als er negatief gereageerd word als ik zeg dat we met 7 kinderen zijn, het zouden er zelfs acht kunnen wezen.
bij ons zouden het er eigenlijk ook 8 zijn....
Als je eens wat gedachten daarover wilt uitwisselen wat heeeel pijnlijk is sta ik daar voor open.

trijntjejohanna schreef:
bij ons heeft het 8e kindje nooit geleeft... het is ong 2 jaar geleden gebeurt.. je hebt er nu een dubbel gevoel bij.. aan de ene kant is het gezin compleet.. maar aan de andere kant mis je wel wat... het kindje is geboren toen mijn moeder iets van 14 week zwanger was.. nog superklein dus.. maar alles zat er aan.. het was een kindje .. zo compleet.... maar absoluut niet levensvatbaar natuurlijk
maar het meest erge vind ik nog wel dat bijv. de overburen zeiden toen ze het hoorden: wilden ze er nog één dan?!?!? of dat anderen zeiden: ach jullie hebben er toch al 7.....![]()
dan denk ik: ja en??, ook dit kindje was welkom......

trijntjejohanna schreef:essieee schreef:trijntjejohanna schreef:essieee schreef:Ik kom ook uit een groot gezin van acht kinderen. Helaas leeft de oudste niet meer. Daarom doet het me altijd pijn als er negatief gereageerd word als ik zeg dat we met 7 kinderen zijn, het zouden er zelfs acht kunnen wezen.
bij ons zouden het er eigenlijk ook 8 zijn....
Als je eens wat gedachten daarover wilt uitwisselen wat heeeel pijnlijk is sta ik daar voor open.
bij ons heeft het 8e kindje nooit geleeft... het is ong 2 jaar geleden gebeurt.. je hebt er nu een dubbel gevoel bij.. aan de ene kant is het gezin compleet.. maar aan de andere kant mis je wel wat... het kindje is geboren toen mijn moeder iets van 14 week zwanger was.. nog superklein dus.. maar alles zat er aan.. het was een kindje .. zo compleet.... maar absoluut niet levensvatbaar natuurlijk
maar het meest erge vind ik nog wel dat bijv. de overburen zeiden toen ze het hoorden: wilden ze er nog één dan?!?!? of dat anderen zeiden: ach jullie hebben er toch al 7.....![]()
dan denk ik: ja en??, ook dit kindje was welkom......

Boely schreef:Mensen, sorry dat ik mensen gekwetst hebt. Maar ik ben een beetje algemeen econoom. Uhm.. het is een feit dat over het hele land in de loop der tijd de gezinnen sterk kleiner geworden zijn... een reden daarvoor is denk ik de verdergaande individualisering!

Mariamagdalena schreef:Zelf had ik ook graag een wat groter gezin gehad, 6 kinderen of zo, maar er kwamen er maar 3 (eigenlijk 4) Dus het is ook een zegen, een groot gezin, niet bij iedereen lukt het........ maar wie weet, ik heb nog kans voor evtentueel een kleintje
Pim schreef:Ik herken mezelf wel in wat Boely schreef over individualisering. Ik zou namelijk zelf het liefst niet meer dan twee kinderen willen, omdat ik het idee heb dat wanneer je zoveel kinderen hebt, je zoveel tijd in je kinderen oet steken dat je zelf geen tijd meer hebt om je carriere uit te bouwen en zelf wat leuke dingen te doen. Nogmaals, dat is mijn beeld van een groot gezin, ik zeg hier dus absoluut niets negatiefs over grote gezinnen op zich!!!

caprice schreef:Pim schreef:Ik herken mezelf wel in wat Boely schreef over individualisering. Ik zou namelijk zelf het liefst niet meer dan twee kinderen willen, omdat ik het idee heb dat wanneer je zoveel kinderen hebt, je zoveel tijd in je kinderen oet steken dat je zelf geen tijd meer hebt om je carriere uit te bouwen en zelf wat leuke dingen te doen. Nogmaals, dat is mijn beeld van een groot gezin, ik zeg hier dus absoluut niets negatiefs over grote gezinnen op zich!!!
Gaat het in dit leven dan om carriere maken en groot worden? Dat kan niemand meenemen bij de dood!
trijntjejohanna schreef:caprice schreef:Pim schreef:Ik herken mezelf wel in wat Boely schreef over individualisering. Ik zou namelijk zelf het liefst niet meer dan twee kinderen willen, omdat ik het idee heb dat wanneer je zoveel kinderen hebt, je zoveel tijd in je kinderen oet steken dat je zelf geen tijd meer hebt om je carriere uit te bouwen en zelf wat leuke dingen te doen. Nogmaals, dat is mijn beeld van een groot gezin, ik zeg hier dus absoluut niets negatiefs over grote gezinnen op zich!!!
Gaat het in dit leven dan om carriere maken en groot worden? Dat kan niemand meenemen bij de dood!
kinderen kan je ook niet meenemen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 128 gasten