Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 22 sep 2007 20:30

Dirk schreef:Wat mij wel opvalt is dat het veelal over mannen gaat. Volgens mij heeft er in het hele topic geen (uit de kast gekomen) homofiele vrouw gereageerd. Iemand een verklaring?

Ik ben lid van meerdere organisaties voor mensen met een homofiele geaardheid en wat dan gewoon erg opvalt is dat de heren verreweg in de meerderheid zijn. Dat tekent zich denk ik ook hier in deze topic af. Precieze getallen heb ik helaas niet voor je.

Trouwens, knap dat je aan mijn nickname kunt zien dat ik van het mannelijk geslacht ben.
Je hebt wel goed gegokt overigens :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 22 sep 2007 20:46

Ik denk dat er in feite weinig minder vrouwen lesbisch zijn dan mannen.
Alleen valt het meestal niet echt op - er wordt meer gedacht aan vriendschap tussen vrouwen en niet verder gekeken.
Het is veel opvallender dat je mannen samenziet, dan vrouwen, dat is nou eenmaal zo...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 24 sep 2007 14:31

goshen schreef:
Lunteren schreef:Even een persoonlijke vraag aan jou Goshen. Als ze tegen jou (hetero denk ik zo) zouden zeggen: je moet vrijgezel blijven..... Zou jou dat geen zeer doen? Begrijp je dat het enorm zeer doet als je tegen een homo zegt dat hij maar alleen moet blijven terwijl hij diep in zijn hart gewoon net als ieder ander mens verlangt naar liefde en geborgenheid?

Kortom, wat denk je, zou het wel handig zijn om dit zo te zeggen?
Zelf heb ik tot mijn 24e nooit verkering gehad. Dit had te maken met een combinatie van handig zijn met computers, onhandig zijn met meisjes/sociale gelegenheden en een lichte lelijkheid (is gelukkig allemaal weggetrokken, binnenkort hoop ik te gaan trouwen) :mrgreen:
Gelukkig had ik toendertijd wel vrienden die met hetzelfde probleem zaten dan kun je er toch wat luchtiger mee omgaan. Toen ik in de periode zat was het heel vervelend omdat je een groot verlangen hebt. Maar terugkijkend is het toch wel een mooie periode geweest.
Ik weet het, het is makkelijk praten maar omdat in de Bijbel duidelijk (als je tenminste niet doet aan wishful reading) staat dat homoseksualiteit een zonde is kun je als Christen niets anders doen dan iemand te adviseren om er niet aan te beginnen. Het hemelse leven komt voor het aards leven.

Dus jij denkt dat heel jou familie tegen jou komt vertellen wat ze voelen? dat is wel heel arrogant om zo te denken. En als je het hemelse leven zo hoog hebt dan moet je zeker niet trouwen. Maar waarschijnlijk had je die mening alleen over een ander?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2007 09:40

Lunteren schreef:
Dirk schreef:Wat mij wel opvalt is dat het veelal over mannen gaat. Volgens mij heeft er in het hele topic geen (uit de kast gekomen) homofiele vrouw gereageerd. Iemand een verklaring?

Ik ben lid van meerdere organisaties voor mensen met een homofiele geaardheid en wat dan gewoon erg opvalt is dat de heren verreweg in de meerderheid zijn. Dat tekent zich denk ik ook hier in deze topic af. Precieze getallen heb ik helaas niet voor je.

Is dat allemaal niet wat logisch? Vrouwen mogen elkaar een kus geven, gearmd lopen en zelfs in de sekswereld zijn twee vrouwen geen taboe voor hetero's. Ze hebben het dus ook minder nodig om uit de kast te komen.

Dat is vooor twee m,annen heel anders. Zodra ik te amicaal ben met een andere jongen, ben ik gelijk 'een vieze homo'
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 25 sep 2007 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2007 09:52

Vonkie schreef: Ik vind het dan wel vaag dat de ene christen het wel vind kunnen (praktiserend homo zijn) en de andere niet. We hebben toch dezelfde bijbel!

Ik begrijp dat je dat vaag vind. Maar ook bij www.regenboogforum.nl zie je dat toch deze verschillende opvattingen. En toch komt het merendeel van de leden uit de refo hoek.

Waarom dan verschillende opvattingen?
Omdat in de bijbel slechts 7 bijbelteksten staan die homoseksuele handelingen veroordelen. Volgens velen magb je dus nooit een homoseksuele relatie hebben.

Anderen zeggen dat het hier in alle gevallen gaat om losbandigheid en er in de bijbel nergens wordt gesproken over een relatie in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht, gewoon omdat men dat toen niet als zodanig herkende.

Dr. Hoek gooide er nog een derde visie in: De 7 bijbelteksten zeggen volgens hem inderdaad niets over het feit of een homorelatie nu wel of niet kan. Maar hij ziet in de bijbel ook nergens een bevestiging dat het wel kan en zegt dat hij wel steeds de relaties tussen man en vrouw asl door God ingesteld ziet.

Ik denk dat voor beide eerste opvattingen iets te zeggen is. De laatste vind ik minder omadt men toen niet wist wat wij nu weten...

Een ieder zij in z'n gemoed ten volle overtuigd. Als het maar nooit tussen jou en God in komt te staan!

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 25 sep 2007 22:43

Denkertje21 schreef:Is dat allemaal niet wat logisch? Vrouwen mogen elkaar een kus geven, gearmd lopen en zelfs in de sekswereld zijn twee vrouwen geen taboe voor hetero's. Ze hebben het dus ook minder nodig om uit de kast te komen.

Dat is vooor twee mannen heel anders. Zodra ik te amicaal ben met een andere jongen, ben ik gelijk 'een vieze homo'

Ik vind het wel een intresante vraag weet je dat. Want als ik op een verjaardag ben dan zie ik best vrouwen die elkaar een zoen geven maar nog nooit een man gezien die een andere man een zoen geeft. Ze schamen zich er echt niet voor om te zeggen dat ze daar niet van gediend zijn. Zou het misschien komen omdat mannen meer als macho worden gezien dan vrouwen? Een man die een man zoent is een mietje omdat dat niet bij het rolmodel van een ""echte"" man hoort. En de volgende vraag is uiteraard zo, waarom is dat rolmodel zo? Oh, by the way, ik heb er geen enkele moeite met mannen die homo zijn of die elkaar zoenen.

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 26 sep 2007 08:08

Vonkie schreef: Ik vind het dan wel vaag dat de ene christen het wel vind kunnen (praktiserend homo zijn) en de andere niet. We hebben toch dezelfde bijbel!

Om het verschil in opvattingen nog wat duidelijker te onderstrepen: zelfs op het forum van de reformatorische homo-organisatie Refoanders http://www.refoanders.nl/forum liggen de meningen en visies mijlenver uit elkaar. Van mensen die een relatie absoluut niet vinden kunnen tot mensen die er positief tegenover staan. En stuk voor stuk mensen die zich rekenen tot de refohoek.

Gelukkig kan er daar op een opbouwende en respectvolle manier over gediscussieerd wordt, zonder elkaar te veroordelen.

Het verschil in opvatting ligt in een andere interpretatie van teksten en het toepassen van de bijbel in het hedendaagse dagelijks leven. Ik denk dat de diversiteit aan standpunten in de refohoek niet beperkt blijven tot het thema 'homoseksualiteit'....

.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 sep 2007 09:07

Lunteren schreef:
Gelukkig kan er daar op een opbouwende en respectvolle manier over gediscussieerd wordt, zonder elkaar te veroordelen.

Oeps, da's niet helemaal waar. Als echte refo ben ik daar volledig geblokt mét IP-ban omdat ik wel eens te kritisch was. Dus laten we dat nou niet als voorbeeld nemen omdat dat een soloclubje van Johan Quist is..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 sep 2007 09:22

Ik vind het wel een intresante vraag weet je dat. Want als ik op een verjaardag ben dan zie ik best vrouwen die elkaar een zoen geven maar nog nooit een man gezien die een andere man een zoen geeft.

Hm, dat is inderdaad waar. Pas zag ik iemand zijn vader nog een kus geven, maar dat was wel een heel impulsieve actie, de arme man werd besprongen 8) Ik kon het wel waarderen. Het is misschien inderdaad dat het macho-imago. Van mij hoeft dat niet zo nodig.

Terug naar “Archief”