Vonkie schreef: Ik vind het dan wel vaag dat de ene christen het wel vind kunnen (praktiserend homo zijn) en de andere niet. We hebben toch dezelfde bijbel!
Ik begrijp dat je dat vaag vind. Maar ook bij
www.regenboogforum.nl zie je dat toch deze verschillende opvattingen. En toch komt het merendeel van de leden uit de refo hoek.
Waarom dan verschillende opvattingen?
Omdat in de bijbel slechts 7 bijbelteksten staan die homo
seksuele handelingen veroordelen. Volgens velen magb je dus nooit een homoseksuele relatie hebben.
Anderen zeggen dat het hier in alle gevallen gaat om losbandigheid en er in de bijbel nergens wordt gesproken over een relatie in liefde en trouw tussen twee mensen van hetzelfde geslacht, gewoon omdat men dat toen niet als zodanig herkende.
Dr. Hoek gooide er nog een derde visie in: De 7 bijbelteksten zeggen volgens hem inderdaad niets over het feit of een homorelatie nu wel of niet kan. Maar hij ziet in de bijbel ook nergens een bevestiging dat het wel kan en zegt dat hij wel steeds de relaties tussen man en vrouw asl door God ingesteld ziet.
Ik denk dat voor beide eerste opvattingen iets te zeggen is. De laatste vind ik minder omadt men toen niet wist wat wij nu weten...
Een ieder zij in z'n gemoed ten volle overtuigd. Als het maar nooit tussen jou en God in komt te staan!