ligt het nu aan mij of???????????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 nov 2003 21:18

Ik denk dat je zelf wel je grenzen aan kunt geven, maar ik denk dat het meisje dat moet doen.

dit moet je als stelletje samen doen, samen beslissen tot hoever je gaat. En je er ook aan houden, ook meiden kunnen zich opdringen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 nov 2003 09:22

Memmem schreef:
Ik denk dat je zelf wel je grenzen aan kunt geven, maar ik denk dat het meisje dat moet doen.

dit moet je als stelletje samen doen, samen beslissen tot hoever je gaat. En je er ook aan houden, ook meiden kunnen zich opdringen.

Geemancipeerd?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 nov 2003 14:47

Mariamagdalena schreef:
Memmem schreef:

Geemancipeerd?

Absoluut niet, maar je hebt samen de verantwoordelijkheid. Ook de jongen heeft die. Ook hij hoort rein het huwelijk in te gaan. Pas in het huwelijk is hij het hoofd van de vrouw.
En als je het niet samen eens bent hoever je mag gaan kan een jongen of meisje zich steeds gaan opdringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 nov 2003 15:10

Rijssen staat wel bekend als een zeer christelijk dorp.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 nov 2003 18:27

Memmem schreef:
Mariamagdalena schreef:
Memmem schreef:

Geemancipeerd?

Absoluut niet, maar je hebt samen de verantwoordelijkheid. Ook de jongen heeft die. Ook hij hoort rein het huwelijk in te gaan. Pas in het huwelijk is hij het hoofd van de vrouw.
En als je het niet samen eens bent hoever je mag gaan kan een jongen of meisje zich steeds gaan opdringen.

Ja, daar ben ik het ook mee eens :D

muizzzzje
Verkenner
Verkenner

Re: ligt het nu aan mij of???????????

Berichtdoor muizzzzje » 28 nov 2003 14:04

jackelien schreef::?: :oops: tja, al mijn vrienden hebben verkering niet een paar weken maar al jaren! ik natuurlijk niet! ze zeggen dat ik er zat kan krijge! maar ja, dit meisje heeft een grote mond, maar alst om een jongen gaat die ik leuk vind! wie wil mij tips geven! of mij vooruit helpen om een leuke jongen te ontmoeten!

Hoihoi! Ik ben zelf ook 17 en de een na de ander in mijn omgeving krijgt verkering! Leuk voor hun... maar ik zit er echt nog niet op te wachten! Je hoeft je echt niet ongerust te gaan maken! We zijn nog jong kom nou! Je wilt toch ook nog een beetje genieten van 'het jong zijn'? Ik iig wel! Dusse... niet hopeloos worden, voor je het weet zie je morgen een leuke jongen lopen en denk je: Jeh dat is m! T komt allemaal vanzelf!
sterkte :lol:
Vriend/ vriendin

Je hebt iemand nodig
stile en oprecht.
Die, als het erop aankomt
voor je bid en voor je vecht.
En als je iemand hebt
die met je lacht en grient.
Dan pas kan je zeggen:
Ik heb een vriend!

muizzzzje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muizzzzje » 28 nov 2003 14:05

Lalage schreef:Rijssen staat wel bekend als een zeer christelijk dorp.

Wat versta je onder zeer christelijk?
Vriend/ vriendin

Je hebt iemand nodig

stile en oprecht.

En als je iemand hebt

Dan pas kan je zeggen:

Ik heb een vriend!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 nov 2003 14:37

tja, tis maar net wat je zeer christelijk noemt... ik, zoals de meesten misschien weten -> Rijssenaar, vind het allemaal nog wel meevallen. Ok, er wonen ongeveer laten we zeggen 7000 'refo's' maar ik vind dat nog wel meevallen, dat is namelijk nog geen kwart van alle inwoners, misschien wel veel als je het vergelijkt met andere plaatsen, maar verder...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: ligt het nu aan mij of???????????

Berichtdoor Jannoek » 28 nov 2003 14:46

muizzzzje schreef:Hoihoi! Ik ben zelf ook 17 en de een na de ander in mijn omgeving krijgt verkering! Leuk voor hun... maar ik zit er echt nog niet op te wachten! Je hoeft je echt niet ongerust te gaan maken! We zijn nog jong kom nou! Je wilt toch ook nog een beetje genieten van 'het jong zijn'? Ik iig wel! Dusse... niet hopeloos worden, voor je het weet zie je morgen een leuke jongen lopen en denk je: Jeh dat is m! T komt allemaal vanzelf!
sterkte :lol:

ik ben ook -nog steeds- 17, en ben het helemaal met je eens muizje! ik zit er ook niet (meer) op te wachten, je bent nog zo vreselijk jong!! helemaal als je -zoals ik- ook nog gaat studeren wat toch nog een jaar of 5 in beslag neemt...
ik wacht wel af, hoop alleen niet dat ik helemaal overschiet... :mrgreen: :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 28 nov 2003 14:53

Jannoek schreef:

tja, tis maar net wat je zeer christelijk noemt... ik, zoals de meesten misschien weten -> Rijssenaar, vind het allemaal nog wel meevallen. Ok, er wonen ongeveer laten we zeggen 7000 'refo's' maar ik vind dat nog wel meevallen, dat is namelijk nog geen kwart van alle inwoners, misschien wel veel als je het vergelijkt met andere plaatsen, maar verder...

Is dat niet de plaats waar een hele grote loterij prijs gevallen was?

muizzzzje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muizzzzje » 28 nov 2003 17:19

Jannoek schreef:

Ja daarom! Laatst hoorde ik, dat als je (zelfs) in Rijssen in een rok loopt, dat je dan nog voor 'rokje' e.d. wordt 'uitgescholden'!
enne... t begrip zeer christelijk ( :roll: )vind ik behoorlijk 'zwaar'!!!!!
Vriend/ vriendin

Je hebt iemand nodig

stile en oprecht.

En als je iemand hebt

Dan pas kan je zeggen:

Ik heb een vriend!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2003 19:14

Nancie schreef:
Haha, kom je van de veluwe zeker? nee sorry flauw, maar je hebt streken waar je iets mankeert als je voor je 20 geen verkering hebt en voor je 24 niet getrouwd betn (als meisje)

Hoezo de veluwe deze mooie landstreek mag je niet beledigen. Ben helemaal in tranen. Ik ben een meid over een maand 20 nog geen verkering en ook nog niet getrouwd dus...... En het zit er ook nog niet aan te komen ook. Voel me er heel prima bij!!!

Hihi, zo bedoelde ik het niet joh, ligt ook aan je familie en vriendenkring.
Maar tis wel zo, denk ik, dat in de biblebelt die cultuur van 'huisje boompje, beestje' voor je 24ste wel veel sterker is. Mijn nichtje woont op de veluwe en zij beaamd dat. Ze is een jaar jonger dan mij maar uit haar vriendenkring zijn er veel meer getrouwd en hebben in ieder geval verkering. Soms lijkt het zo'n 'must' , lijkt me gaaf om de liefde van mn leven voor mn 30 ste wel te ontmoeten, graag zelf, maar ik ga echt niet met de eerste de beste aardige knul trouwen. Doei! Je moet er heel je leven mee uit houden :shock: Ik wil de ware en anders niet.

Maar tkomt hier ook voor hoor:
Ksat pas op een bruiloft, zegt een vriend van me plotseling (die zelf al verkering heeft): Meschianza, wees maar niet bang dat je overschiet hoor, je bent een leuke meid, maar je moet er wel wat meer voor doen'
Vervolgens beschrijft hij een paar vrijgezelle vrienden van hem die misschien wel bij me passen.

Ik kroop echt over de grond van het lachen. :lol: :lol:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jackelien
Verkenner
Verkenner

ja,ja

Berichtdoor jackelien » 28 nov 2003 19:29

:wink: he ik vind het toppie van jullie antwoorden hoor echt! super leuk! khoop niet dat jullie denken datk zooooooooo verlegen zit op een jongen! want soms vraag ik me af ofk er wel aan toe kom! maar af en toe zouk best een jongen om me heen willen hebben! en me goed verzorgen is voor mij geen punt! een afgelikte boterham ben ik ook niet! want ik sla er snel op los als jongens handtastelijk worden! Want ik heb al echt heel veel aan bodjes gehad! misschien benk wel te voor zichtig! ook ben ik super blij met mijn uiterlijk! wie is dat nu niet! ik vind dat je tevreden MOET zijn! want God heeft je toch geschapen?
Heb overleg!
Ik ben de weg!
Doe wat Ik zeg!

jackelien
Verkenner
Verkenner

effe nog wat!

Berichtdoor jackelien » 28 nov 2003 19:35

8) he rijssen is best cool hoor! tja het is een christelijke stad! wees er blij mee dat er nog zulke steden bestaan! ookal ga ik misschien zelf in Amstedan wonen hoop ik voor tijdlijk dan! maar dan zalk wel blij zijn dak effe naar rijssen kan vliege! Jammer dat de mensen zo snel een conlusie trekken overalleen het gene wwat ze zien! en niet de persoon erachter!
Heb overleg!

Ik ben de weg!

Doe wat Ik zeg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 nov 2003 14:05

Wat die loterij betreft, joepie, niet dat ik weet hoor!!

Terug naar “Archief”