"Ja en amen zeggen."

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 sep 2007 10:39

Jo'tje schreef: En de laatste tijd heb ik ook wel zoiets van: reizen de andere kant op is ook een mogelijkheid. Ze zijn nog nooit in Marnix' huisje geweest dus dat mag ook wel es gebeuren...

Dat bedoel ik nou. Als ze je echt zo graag willen zien, dan mogen ze ook weleens reizen. En vaak hebben ouders een auto, terwijl hun kinderen dan elke keer per trein moeten komen opdraven. Vaak beseffen ze dan niet hoe lang die reis dan duurt.

Het voordeel van naar je ouders gaan is wel dat je daar soms je broers of zussen ook kan treffen, dus dan zie je ze allemaal in een keer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2007 09:12

Wij zijn donderdag getrouwd, en vrijdag moest ik even langs mn ouders om mn galajurk op te halen. Vond ik helemaal niet erg, het was gewoon heel gezellig. Mijn zus en zwager waren er nog, dus lekker ff gekletst over de bruiloft. VInd ik zo stom: mijn vader zei bij mn zus ook steeds: niet gaan bellen hoor, ze is nog maar pas getrouwd. Laat ze lekker.'
Bleek dat mn zus het heel erg vond dat mn moeder niet even had gebeld.
Nu snapte ik dat ook wel, want het is heerlijk ook even met anderen dan met je eigen man bij te kleppen :D

Gister weer even langsgeweest, al was dat zonder man. OM spullen te halen.
's avonds ook maar even langs schoonouders gegaan, en het was bere gezellig. THuis zitten met zn tweetjes is ook maar stil :)

Vrijdag is mn moeders vrije dag, en ik ben ook vrij, dan ga ik ook echt wel ff langs.

Misschien scheelt het dat ik het heerlijk vind om af en toe mensen om me heen te hebben. Mijn man werkt overdag altijd, ik niet altijd. Dan ga ik echt niet alleen thuis zitten, maar ga ik shoppen of ff langs mn (schoon) moeder ofzo. En het makkelijke is dat vooral mijn schoonmoeder echt wel zegt als het niet uitkomt.

Maar ze wonen ook allemaal lekker in de buurt, ook dat scheelt. Dan ga je wel ff langs, voor een uurtje ofzo. Als je een eind moet rijden niet echt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2007 10:18

Werk jij niet dan MissF?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2007 10:31

Lalage schreef:Werk jij niet dan MissF?

Jawel, maar heel onregelmatig. En officieel 16-32 uur p.w. maar dat is het komende rooster dus de ene week 5 dagen, de volgende anderhalf vrij. En ik werk sowieso ook avonddiensten, waardoor ik overdag thuis zit.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 15:52

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2008 18:09

Ik kom nu nog steeds best wel eens bij mijn ouders en schoonouders.
Als ik een weekje niet bij mijn ouders ben geweest, dan ga ik er echt wel ff langs. Vaak op zondag even, na de kerk, koffiedrinken, blijven eten. Ik vind het heerlijk, en voor mij is het totaal geen opoffering van mijn vrije dag eigenlijk.
naar mijn schoonouders gaan ook niet, al is dat wel eens per 2 weken ofzo.
Het ligt er aan denk ik of je ouders of schoonouders het van je verlangen, of dat je het uit jezelf wel doet.
Al belt mijn moeder na een dag of 5 echt wel op om te vragen hoe het met me gaat en wanneer we weer ff gaan koffie drinken of shoppen. Logisch, mijn zus woont veel te ver weg, en ik woon dichtbij genoeg om ff langs te gaan. En we hebben een onwijs goede band, dat zorgt er ook nog voor dat ik er met alle liefde van de wereld langs ga

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 07 jan 2008 11:20

*|Scatie schreef:Toen wij getrouwd zijn zat ik de volgende dag ook alweer even bij m'n schoonouders. Daar lagen nog wat spulletjes van ons.
Ik vond dit helemaal niet erg.
Ach en we lopen elkaars deur niet plat maar gewoon af en toe even langs gaan vind ik wel gezellig.

Je moet ook het contact beetje onderhouden hé
Stap voor stap, weer een stapje verder.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jan 2008 11:31

Ik zie mijn moeder bijna iedere week, omdat ze 1 keer per week op Sarah past. mn schoonouders meestal 1 keer in de maand, maar nu met de 'feestdagen' wat vaker. En natuurlijk de verjaardagen. Mijn schoonouders zijn een stuk eenzamer dan mijn ouders, daarom proberen we daar direct een hele dag naartoe te gaan en bij mijn ouders zijn we binnen een paar uur weer weg. Ze dringen zichzelf nooit op en ik bel mn moeder iedere dag wel. soms vaker :mrgreen: Verveel me vaak nu ik weinig werk, vrienden werken overdag vaak dus bel ik mn moeder 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jan 2008 11:34

Help, ik moet er echt niet aan denken zoveel contact met (schoon)ouders te hebben!

Met mijn ouders heb ik onregelmatig mailcontact. Soms weken niet, soms paar per week. En we zien elkaar met verjaardagen en met familiemaaltijden ofzo. Vind ik wel genoeg.

Schoonfam zie ik elke week wel, omdat GB nog thuis woont. Ik denk dat dat flink afneemt als ik met GB getrouwd ben. Beetje afstand scheppen om daarna zelf te kiezen met welke frequentie we contact willen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 jan 2008 11:36

Net ff met m'n moeder gebeld, over twee weken komt ze weer een dagje als ik vrij ben. Supergezellig, dat doen we af en toe. Samen kletsen, wat bakken, ff het centrum in, wat we maar willen :)

We hebben geen vast ritme met de ouders en zo, zo van elke zondag dit en elke woensdagavond dat, etc. Het is net hoe het loopt. Iedereen is altijd welkom overal bij elkaar. En als het niet uitkomt, dan zeggen we het ook. Gewoon goed en leuk.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jan 2008 11:48

Mijn ouders komen 1 keer in de twee weken hier, ze moeten er een heel stuk voor rijden, maar we hebben in de vorm van twee (klein)zoons dan ook een enorme trekpleister. Ik vind het heel gezellig als ze er zijn, wij zijn zelf niet zo vaak in de gelegenheid om te gaan. Ik vind het ook bezwaarlijk om de kinderen dan twee keer twee uur in de auto te stoppen, daar wordt vooral de oudste niet altijd even vrolijk van, maar meestal gaat het wel goed. Daarnaast werkt mijn man op zaterdag en is hij de maandag vrij en tja dan werkt natuurlijk de rest van de familie. We proberen wel naar de verjaardagen van de naaste familie te gaan en dat lukt aardig.
Mijn schoonouders zien we minder regelmatig en eigenlijk buiten verjaardagen om nooit hier. Dat is ook een klein uurtje rijden, maar daar gaan we denk ik zo 1 keer in de 3/4 weken dan langs, maar we zien hun weer wat regelmatiger met verjaardagen, omdat ik een enorm grote schoonfamilie heb.

Verder bel ik regelmatig met mijn moeder, bijna dagelijks (denk 4 a 5 keer in de week) en dan zeker wel een half uur. Mis het wel dat ik niet zo even bij ze langs kan gaan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 12:38

Mijn familie loopt de deur niet plat met elkaar. Zie mijn broers en zussen alleen met feestdagen en verjaardagen etc. Als ik naar het dorp moet waar mijn ouders wonen ga ik wel altijd even langs. Als we een paar weken niets van elkaar horen dan bellen we wel even.

Mijn schoonfamilie zie ik niet want die wonen in egypte. Dat is best wel balen af en toe. Zo heeft mijn schoonmoeder ons dochtertje nog niet live gezien en ben over 2 wkn. uitgeteld van de 2e. Wel bellen we elke week naar de familie in egypte. Ook met kerst en oud en nieuw bellen ze. Bij hun is het nu kerst vandaag. Maar met de nl. kerst word ik altijd door iedereen gebeld vanuit egypte en wensen ze ons een prettige kerst toe.
Maar denk dat als ze bij ons in de buurt wonen ze elke dag op de stoep staan. Ze is in 2006 3 mnd. geweest bij ons. Dat word je op den duur wel errug zat. Ze is een schat van een vrouw hoor maar je zit continu bij elkaar op de lip. Als we in egypte zijn dan huren wij daar altijd een appartement. Ze is dan wel veel bij ons maar gaat ook een paar dagen naar eigen huis toe tussendoor. Misschien ga ik van de zomer met de kids er alleen naar toe. Wil ze wel heel graag onze kids laten zien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 12:40

Als ik veel vrij ben overdag, dan bel ik al helemaal mijn moeder even.
Ik ga me echt vervelen met twee vrije dagen achter elkaar.
Helaas werkt mijn moeder ook gewoon, en kan ze lang niet altijd. Maar dan vraag ik in de kerk:' Hee mam, wanneer ben je vrij? Dinsdag?'
En dan is ze niet vrij, maar dan gaat ze gewoon wat harder door met werken en komt ze vroeger thuis, zodat ze nog ff een bakkie bij mij komt doen ;) Scheelt dat ze gewoon zelfstandig werk heeft, gedeeltelijk. Dan maakt ze echt tijd voor mij.

OUders of schoonouders die zich bemoeien met de opvoeoding lijkt me vreselijk. Dat zou ook een reden zijn voor mij om mijn ouders of schoonouders niet structureel op te laten passen. Want dan moeten ze zich er wel mee bemoeien. Maar mijn moeder vind dat zelf vreselijk als mensen dat doen, dus het zal wel meevallen :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2008 12:49

Ik hang echt niet iedere dag met m'n moeder aan de tel, we hebben allebei een hekel aan bellen :mrgreen: . Wel komt ze regelmatig hier even een bakkie doen of ik daar. Ik vind het heerlijk om zo dichtbij te wonen, als m'n moeder een hele week niet geweest is mis ik dat echt. Mijn schoonouders zien we veel minder vaak, maar die wonen (nu nog) op 120 km. afstand. Gelukkig verhuizen ze over een paar weken deze kant op en zitten ze op 20 km. afstand. Dan hoeven we tenminste niet meer een hele zaterdag te plannen om daar naartoe te gaan, maar kunnen we effe lekker tussendoor een bakkie gaan doen (en we hebben dan een oppasoma lekker dichtbij :wink: ).

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 13:42

MissF schreef:Als ik veel vrij ben overdag, dan bel ik al helemaal mijn moeder even.
Ik ga me echt vervelen met twee vrije dagen achter elkaar.
Helaas werkt mijn moeder ook gewoon, en kan ze lang niet altijd. Maar dan vraag ik in de kerk:' Hee mam, wanneer ben je vrij? Dinsdag?'
En dan is ze niet vrij, maar dan gaat ze gewoon wat harder door met werken en komt ze vroeger thuis, zodat ze nog ff een bakkie bij mij komt doen ;) Scheelt dat ze gewoon zelfstandig werk heeft, gedeeltelijk. Dan maakt ze echt tijd voor mij.

OUders of schoonouders die zich bemoeien met de opvoeoding lijkt me vreselijk. Dat zou ook een reden zijn voor mij om mijn ouders of schoonouders niet structureel op te laten passen. Want dan moeten ze zich er wel mee bemoeien. Maar mijn moeder vind dat zelf vreselijk als mensen dat doen, dus het zal wel meevallen :)

he miss f woon in de buurt van je als je in kesteren woon dus je kan hier ook een bakkie doen hoor. :mrgreen:

Terug naar “Archief”