Boekentips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 12 jun 2007 09:04

Dat soort boeken(series)zuigen natuurlijk aan alle kanten.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

sela

Berichtdoor sela » 12 jun 2007 11:26

pas wat boeken gelezen van Herbjørg Wassmo.
achter elkaar uitgelezen. vond ze best heel mooi.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 jun 2007 14:13

Ben nu 'het meisje met het rode haar' van Theun de Vries aan het lezen. Gaat over Hannie Schaft. Is niet bijzonder boeiend geschreven, maar wel aardig om eens te lezen.

'Verborgen stad' van Peter Duffy is ook wel mooi; niet zo over - verromantiseerd. (Duffy is journalist, dat herken je goed terug in zijn schrijfstijl)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jun 2007 16:56

leclerc schreef:Dat soort boeken(series)zuigen natuurlijk aan alle kanten.

Met zo'n geweldige onderbouwing overtuig je inderdaad mensen. (Overigens hoef je mij niet te overtuigen, ik ben al overtuigd.)

Ik lees momenteel 'Walging' van J.P. Sartre.

Wb
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wb » 18 sep 2007 18:36

John Boyne - De jongen in de gestreepte pyjama

Gaat over een zoontje van een SS'er. Hij moet verhuizen en naast zijn nieuwe huis wonen heel veel mensen die allemaal een gesteepte pyjama dragen. Daar snapt hij niets van... Wie bepaalt nou wie er een uniform aan mag en wie zo'n pyjama?

Erg vanuit kinderoogpunt geschreven, maar absoluut geen kinderboek. Je moet veel tussen de regels doorlezen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 sep 2007 20:28

Heb net De Vliegeraar uit, van Khaled Hoesseinie. Schitterend. Mooi verhaal, heel meeslepend en schetst wel een beeld waar je in eerste instantie niet aan denkt bij Afghanistan.

Aanrader voor de dames: Eva's dochters van Lynn Austin.
Ik ben sowieso een groot fan van deze schrijfster.

Voor iedereen mooi en lekker weglezend: De Hizkia serie van dezelfde schrijfster. Pff, ik kon er wel in blijven doorlezen!

Ik ga trouwens beginnen aan the Hobbit. In het Engels. Das heel wat voor mij...;)
pobody's nerfect

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 sep 2007 20:41

Maar de moeite waard. d:)b

Ik moet LotR nog eens in het engels lezen, helaas betaal je voor een mooie boxset al gauw 60 euri.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 18 sep 2007 21:28

Jo'tje schreef:Heb net De Vliegeraar uit, van Khaled Hoesseinie. Schitterend. Mooi verhaal, heel meeslepend en schetst wel een beeld waar je in eerste instantie niet aan denkt bij Afghanistan.

Voor iedereen mooi en lekker weglezend: De Hizkia serie van dezelfde schrijfster. Pff, ik kon er wel in blijven doorlezen!

Ik ga trouwens beginnen aan the Hobbit. In het Engels. Das heel wat voor mij...;)

Ik heb deel een van de Hizkia-serie in de boekenkast staan! Vond het ook een geweldig boek. Als ik eens geld heb, koop de de anderen ook :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 sep 2007 23:09

Bevlogen schreef:
Jo'tje schreef:Heb net De Vliegeraar uit, van Khaled Hoesseinie. Schitterend. Mooi verhaal, heel meeslepend en schetst wel een beeld waar je in eerste instantie niet aan denkt bij Afghanistan.

Ik heb deel een van de Hizkia-serie in de boekenkast staan! Vond het ook een geweldig boek. Als ik eens geld heb, koop de de anderen ook :D

Ze zijn geweldig!!!!
Eigenw egen ook btw!

De vliegeraar heb ik net aangevraagd :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 sep 2007 23:14

Jo'tje schreef:Aanrader voor de dames: Eva's dochters van Lynn Austin.

ik lees bar en bar weinig maar deze schrijfster wil mij nog wel is boeien met haar boeken. Of de schrijfster: Linda Chaikin
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 sep 2007 23:16

De boeken van Ted Dekker vind ik persoonlijk geniaal! Op zijn laatste (Het Huis) na, maar die heeft hij dan ook met F. Peretti geschreven.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 19 sep 2007 07:47

Machiavelli schreef:Ik moet LotR nog eens in het engels lezen, helaas betaal je voor een mooie boxset al gauw 60 euri.

Dan moet je gewoon geen mooie boxset kopen. Op eBay kun je genoeg aantrekkelijk geprijsde boeken vinden. Ik laat regelmatig boeken vanuit de UK naar hier sturen; over 't algemeen valt het met de verzendkosten best mee. Voor 10-15 euro kun jij een LOTR-trilogie in huis hebben... Afbeelding

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 19 sep 2007 08:35

Zijn hier ook mensen die toevallig Middelnederlandse literatuur lezen? 8-[

Of uit de 16e en 17e eeuw...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 sep 2007 08:55

Bevlogen schreef:Ik heb deel een van de Hizkia-serie in de boekenkast staan! Vond het ook een geweldig boek. Als ik eens geld heb, koop de de anderen ook :D

Ik heb de serie ondertussen compleet, dus je mag de andere delen alvast wel lenen voor je ze gaat kopen. Graag wil ik nog wel van iemand Manasse lenen :)
pobody's nerfect

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 sep 2007 12:07

Othello schreef:Dan moet je gewoon geen mooie boxset kopen. Op eBay kun je genoeg aantrekkelijk geprijsde boeken vinden. Ik laat regelmatig boeken vanuit de UK naar hier sturen; over 't algemeen valt het met de verzendkosten best mee. Voor 10-15 euro kun jij een LOTR-trilogie in huis hebben... Afbeelding
I know, maar buiten het praktische bezwaar van een gebrek aan cc, wil ik gewoon een mooie boxset. :P

Terug naar “Archief”