Zie hier het ijzersterke christelijke antwoord: "Ja, het is fout, maar jouw webpage is lekker ook fout!"
Nee, je leest me verkeerd: ik stel dat de vertalingen behoudens een paar foutjes tamelijk eensluidend zijn en goed.
Daarentegen vertoont jouw website her en der gewoon onzin, die met een beetje studie te ontkrachten zijn. Een enkele keer sijpelen van die pagina onzinnige mededelingen door naar de diverse fora waarop je de frustratie van je gejidste sjmekkie botviert.
zoals deze b.v.:
Eli: "In [het] begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was een god."
Ik heb me is verdiept in die tekst, en zoals de NWV dat vertaalt, is zonder meer een goede grammaticale mogelijkheid.
=>blijkbaar niet goed genoeg: want kijk eens in het Grieks:
1 Εν αρχήι ην ο λόγος, και ο λόγος ην προς τον θεόν, και θεός ην ο λόγος.
Het is nl. een regel in de klassieke Griekse grammatica dat zelfstandige naamwoorden, als ze het naamwoordelijk deel van het gezegde vormen in een zin, het lidwoord niet kunnen hebben: een zin als `
het einde van de oorlog is het begin van de vrede´ vertaal je daarom naar het Klassiek Grieks met:
η του πολέμου τελευτή ..
αρχή της ειρηνης εστίν (het vetgedrukte woord ontbeert het lidwoord omdat het direct het n.w.deel v/h gezegde vormt.)
als je dat vergelijkt met de eerste regel van het evangelie volgens Jochanan:
1 Εν αρχήι ην ο λόγος, και ο λόγος ην προς τον θεόν,
και θεός ην ο λόγος.
dan zie je dat
θεός het bepaalde lidwoord
ο mist, maar dat het daarom nog niet vertaald kan worden met `
een´.
zonder kennis van zaken doe je toch je uitspraak `
ik heb me is verdiept in die tekst, en zoals de NWV dat vertaalt, is zonder meer een goede grammaticale mogelijkheid´.
en zo wordt het volk bedonderd.
------------------------------------
Hosjéa 3:4 Want vele dagen zullen de Israëlieten blijven zitten zonder koning en zonder vorst, zonder offer en zonder gewijde steen, zonder efod of t'rafiem.
5 Daarna zullen de Israëlieten zich bekeren, en J*H*W*H, hun God, zoeken, en Dawied, hun Koning (= de Masjieach), en bevende komen tot J*H*W*H en tot zijn heil, in de dagen der toekomst.