De refowebkids!!!! [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 sep 2007 20:43

Memmem schreef:Al onze 4 jongens zijn in een doopjurk gedoopt. Wel zonder mutsje, die heb ik later wel gemaakt toen een nichtje de jurk aankreeg.

Jamillah, hoe gaat het met Gerlinde, ze is ook al weer bijna een jaar.

bloempie, wat ligt Thomas er lief bij.

Ja heel goed, ik heb pas nog op je gereageerd dat het alweer bijna een jaar geleden is dat we samen op het eind liepen. En dat de tijd vliegt! Maar dat heb je zeker niet gelezen?
Gerlinde is heel lief, ze staat, loopt langs de tafel. Heeft 2 tandjes onder en ze zwaait. Oja en ze doet r handen in de lucht als je 'hoera' zegt en dan zegt ze: aaaaa! En ze zegt mama en papa. Gek dat ik me dat van Boudin niet meer zo goed kan herinneren waarneer hij wat precies deed. Heb het wel ergens opgeschreven maar het lijkt allemaal al weer zo lang geleden...

Boudin en Gerlinde zijn trouwens in de doopjurk gedoopt die mijn broer dertig jaar geleden voor het eerst aanhad. Ik zal eens kijken voor een foto'tje.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 sep 2007 20:55

paprikameisje2 schreef:VOlgens mij werden alle kinderen in jurken gedoopt... vroeger dan hé!

En volwassenen ook, in een witte jurk.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 18 sep 2007 21:01

paprikameisje2 schreef:
vlinder schreef:Ik vind best dat dat bij zowel jongens als meisjes kan.

ik vind het een gewoonte. Vanlaatst hoorde ik via een vriendin die bij haar op doopzitting te horen kreeg van de ds dat hij een doopjurk niet bij jongens gepast vond. VOlgens mij werden alle kinderen in jurken gedoopt... vroeger dan hé!

Gek hè, daar heb ik nou nog nooit over nagedacht. Mijn zoontje is ook in een doopjurk gedoopt en ik vind dat ook mooi, voor meisjes en voor jongens. Het is niet bij me opgekomen dat dat raar zou kunnen zijn.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 sep 2007 21:35

Onze kinders zijn ook allemaal (:D) in een doopjurk gedoopt, gemaakt van de trouwjurk van mijn moeder. Mijn broers en ik hadden die doopjurk ook aan, evenals aantal neven en nichten. Kind van mijn broer had die jurk ook weer aan. Zo is het echt een familie doopjurk geworden.

Caroline had trouwens geen mutsje op met dopen. Terwijl bij ons de vrouwen ook worden geacht met gedekte hoofden ter kerke te gaan. De een doet het bij ons wel, de ander niet.

Ik weet nog van een ds. die bij ons (in mijn jonge jaren) in de kerk de muts van het hoofdje trok omdat hij niet goed erbij kon.

Heb ooit eens een stuk gelezen in de Saambinden, over wel of geen (witte) doopjurk. Die ds vond dat zowel jongens als meisjes een doopjurk aanmochten. Niet omdat wij zonder zonden zijn maar opdat onze zonden gewassen zouden worden door het bloed van Christus zodat onze harten witter zijn dan sneeuw.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2007 22:25

Huh, een mutsje? Dat heb ik nog nooit gezien! Hoe kan een dominee dan water over het hoofdje sprenkelen, als het ding bedekt is?
Bij ons word je ook geacht met bedekt hoofd als vrouw je kind ten doop te houden, net als dat dat verwacht wordt als je aan het avondmaal gaat. Maar in de kerk hebben meer mensen normaal gesproken geen hoed op, dus waarom dat kleintje wel?

Maargoed, ik vond het wel eens interessant, wist niet dat mn zwager over zoiets zo'n mening zou hebben ;)
Ik vind doopjurken sowieso iets heel vaags, en eigenlijk nooit mooi. Denk niet dat ik ooit mijn eventuele kinderen er 1 aan zou doen, maar das net als met bruidsjurken, waarvan ik op dit moment ook denk: gestoord om in zo'n gewaad rond te gaan struine en een hele dag ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 sep 2007 22:52

Lalage schreef:
paprikameisje2 schreef:VOlgens mij werden alle kinderen in jurken gedoopt... vroeger dan hé!

Oh ja? Wist ik niet!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2007 06:18

essieee schreef:
Lalage schreef:

Oh ja? Wist ik niet!

witte kleren zowieso (tenminste bij ons in de kerk wel).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 sep 2007 09:08

MissF schreef:Huh, een mutsje? Dat heb ik nog nooit gezien! Hoe kan een dominee dan water over het hoofdje sprenkelen, als het ding bedekt is?

t ligt denk ik aan de ds.. de onze aaitgewoon ff over et voorhoofje en plenst neit een gigantische hand vol water over hoofje.. de onze schuift dus niet aan mutsjes!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 sep 2007 09:27

Ik vind mutsjes eerlijk gezegd niet leuk voor zo'n kleintje... :oops: Maar een doopjurk voor een jongetje wel! Wij hebben de doopjurk waar mijn zus, broer, ik en broertje in zijn gedoopt en als wij nog meer kinderen krijgen zal ik ze daar ook in laten dopen, ook al zou het een jongetje zijn.
Maarja tgaat tenslotte niet om de kleding die ze aan hebben... :!:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 19 sep 2007 10:55

lammetje schreef:Maarja tgaat tenslotte niet om de kleding die ze aan hebben... :!:

idd :)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 sep 2007 14:21

M'n opa heeft voor z'n oudste kleinkind een doopjurk gekocht, en elk kleinkind heeft deze aangehad, en nu hebben de kinderen van m'n zus 'm ook aangehad! apart...'t idee dat je 'm zelf ook ooit hebt aangehad :-)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 sep 2007 10:57

ik mag de doopjurk die mijn schoonouders in bezit hebben gebruiken als wij ooit kinderen krijgen... Zelf twijfelde ik of ik mijn eigen trouwjurk niet zou kunnen gebruiken maar ik vind het ook wel weer een eer om de jurk te gebruiken die van generatie op generatie gaat :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 sep 2007 12:18

Hier kom je toch nooit over uit een ieder heeft zijn eigen mening en dat is maar goed ook!!!

Ik zal wel weer een begin maken aan de volgende reeks foto ronde :mrgreen:

Hopelijk is het besmettelijk :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 20 sep 2007 12:21

Leuke foto weer liefje! :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 sep 2007 12:24

Ow tis zo`n lekker deerntje....
Van de week begon ze ineens te schateren, ze schrok er zelf van, heerlijk. hysterisch-smile

Terug naar “Archief”